Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä vois johtua kun molemmilla lapsillani vuotaa satunnaisesti verta nenästä?

Vierailija
16.05.2011 |

2,5v lapsellani on vuotanut verta nenästä (ei kovin paljon kuitenkaan) muutaman kerran, ehkä kerran 3 kuukaudessa.

Nyt viime yönä ja tänä aamuna myös 1v5kk lapsellani vuoti verta nenästä.

Mistäköhän tämä voisi johtua? Voisiko olla joku perinnöllinen juttu? Miehelläni vuotaa satunnaisesti myös verta nenästä, mulla ei koskaan (en muista ainakaan).

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joillakin on verisuonet limakalvoilla herkät, ja helposti vuotaa verta. Riippumatta perussyystä lopullinen vuodon alullepanija on yleensä jokin mekaaninen tekijä: niistäminen, aivastus, nenän kaivaminen, saunominen tai vaikkapa nenään kohdistunut isku.

Tavallinen vuodon syy on limakalvon heikentyminen kuivumisen tai tulehduksen (esimerkiksi flunssan) yhteydessä.

Vierailija
2/5 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin apteekista suihkutettavaa öljyä ja sitä laitetaan säännöllisen epäsäännöllisesti nenään ja se auttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

verenpaine?

Vierailija
4/5 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös perinnöllistä. Veren hyytymistekijöissä voi olla perinnöllisiä eroja. Eli toisilla pieni kuivuuden / mekaanisen ärsykkeen aiheuttama haavauma limakalvolla aiheuttaa pidempi kestoisen vuodon. Tarkkaile miten nopeasti lastesi muut haavat lakkaavat vuotamasta / tuleeko helposti mustelmia.

Vierailija
5/5 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joillakin on verisuonet limakalvoilla herkät, ja helposti vuotaa verta. Riippumatta perussyystä lopullinen vuodon alullepanija on yleensä jokin mekaaninen tekijä: niistäminen, aivastus, nenän kaivaminen, saunominen tai vaikkapa nenään kohdistunut isku.

Tavallinen vuodon syy on limakalvon heikentyminen kuivumisen tai tulehduksen (esimerkiksi flunssan) yhteydessä.

Olen kärsinyt tästä koko ikänä samoin siskoni jolla on nenän verisuonia poltettu tk:ssa kun vuotoa tuli niin paljon ja monta kertaa päivässä. Mulla vuotaa sen verran vähemmän etten ole saanut lähetettä operaatioon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän viisi