Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua kaivataan, paljonko suolaa pihveihin?

Vierailija
15.05.2011 |

Pihvien paistoa yritän opetella, haluaisin tehdä kaiken täydellisesti, ettei taas tule kuivia mauttomia könttejä...

...olen löytänyt muuten monta hyvää ohjetta suoriutua urakasta menestyneesti, mutta mausteiden määrää ei missään sanota. Joka ohjeessa lukee vain "suolaa" tai "ripaus suolaa" tai "suolaa maun mukaan"...paljonko on hyvä määrä suolaa 120 g ulkofilepihville, kun syöjät ovat ihan keskivertomausteisesta pitäviä..?

Kiitos! :)

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
15.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli sormien väliin pikku nipistys. Ja mieluummin liian vähän ja sit suolapurkki pöytään!

Vierailija
2/4 |
15.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian suolainen pihvi on kyllä pahaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
15.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naudan ulko- ja sisäfileen voi käytännössä pilata vain siten, että paistaa pihvin läpikypsäksi. Silloin siitä tulee sitkeä, kova ja mauton.

Pihviin voi lisätä mausteita paistamisen jälkeen. Itse kyllä rouhin jo paistopinnalle reilusti pippureita.

Vierailija
4/4 |
15.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihvien paistoa yritän opetella, haluaisin tehdä kaiken täydellisesti, ettei taas tule kuivia mauttomia könttejä...

...olen löytänyt muuten monta hyvää ohjetta suoriutua urakasta menestyneesti, mutta mausteiden määrää ei missään sanota. Joka ohjeessa lukee vain "suolaa" tai "ripaus suolaa" tai "suolaa maun mukaan"...paljonko on hyvä määrä suolaa 120 g ulkofilepihville, kun syöjät ovat ihan keskivertomausteisesta pitäviä..?

Kiitos! :)

kuivuus tule yleensa paistotavasta eika suolasta, se kannattaa kai laittaa vasta paistamisen loppuvaiheessa kuitenkin, pienella maaralla tuskin kuivumista tapahtuukaan. Tavallisella paistinpannulla ei ole helppoa saada ravintolatasoisia pihveja.