Mies jäi kiinni pettämisestä. Aion ottaa takaisin.
Pari viikkoa sitten jäi kiinni pettämisestä. On ollu salasuhde yli vuoden ajan toiseen naiseen. Nyt on luvannut jättää tämän ja olla minulle uskollinen lopun ikäänsä. Olen päättänyt antaa anteeksi, koska muuten elämäni romuttuisi täysin. Lapsi jäisi minulle, joutuisin etsimään uuden asunnon ja oiekasti rakastan miestäni. Olenko ihan hullu kun jatkan suhdetta?
Kommentit (33)
päässyt karkin makuun joten kuinka kauan luulet hänen olevan sitä ilman?
Kannattaako rakentaa perustukselle, jossa on iso halkeama = epäilys??? Juu ja tekaiskaahan vielä lapsi siihen kuten niin monilla on tapana avioliiton parantajaksi:(((
Mitään en kadu yhtä paljon kuin sitä, että annoin miehelle vastaavassa tilanteessa anteeksi, 11 vuotta sitten. Me ollaan vieläkin yhdessä ja alkuvuosina menikin ihan hyvin, mutta nyt en luota mieheen enää yhtään, ja uskon hänen pettäneenkin tuon jälkeen. Ainakin sen laatuisista tekstareista on jäänyt kinni, ettei ihan puhtaat jauhot ole pussissa. Mulla oli vaan tuolloin pettämisen jälkeen niin saamaton olo (astma puhjennut, neljä pientä lasta, olin kotiäiti, juuri hankittu uusi asunto) ja uskoin rakastavani miestä ja miehen rakastavan mua, joten annoin anteeksi. Nyt mä olen lopulta saanut tarpeekseni ja olen valmistelemassa eroa.
Eikös tunnu ihanalta, kun saa vihdoin ajatella omaa elämää. Ja sitten, kun olet vapaa, sinun ei tarvitse ajatella koko ajan häntä, joka petti, joka rikkoi. Ei tarvitse miettiä, pettääkö juuri nyt. Pääsee itsekin kuvottavasta vahtaamisesta eroon. Paljon Onnea eron valmisteluun ja toivottavasti myös siihen eroon. Lapset kärsivät erossa, mutta vielä enemmän he kärsivät, jos ikinä saavat tietää, että hukkasit elämäsi katkeroitumalla miehelle, heidän isälleen. Kyllä he ymmärtävät asian, kun sen aika on. Ja minusta lapsille kannattaa kertoa kerran asioiden oikea laita ja sen jälkeen unohtaa asialla repostelu.
onko tämä tarina tosi? vai keksitkö vaan.
nää tarinatei o koskaan totta!eihän tällasta ees tapahdu,eihän.....MITÄ!eI EI EI..JUU
Latele sille miehellesi sitten kunnon säännöt, et seuraavasta huoraamisesta se on kerrasta poikki. Kannattaa kuitenkin käydä parisuhdeterapiassa vähän setvimässä tilannetta...
Sori vaan tiukka tekstini, mutta mun edellinen mies petti mua jatkuvasti. Se suorastaan jakeli sitä mulkkuaan jokaiselle akalle mikä vaan vastaan käveli. annoin anteeksi ja sehän petti silti lisää. Nykyisin mulla hyvä mies, joka ei juokse vieraissa, enkä itsekään niin tee. Mutta koskaan en anteeksi enää anna pettämistä.
Hatun nosto, että haluat säilyttää kodin lapsilla! Olet ihana äiti ja kyllä, todella kuuliainen puoliso.
Minä kuitenkin harkitsisin PIITKÄÄÄÄN...jos mies olisi itse tunnustanut, asia olisi selvä, varmasti ottaisin takaisin.
Mutta se, että jäi kiinni..hmm...siinä aina piilee vaara. Täälläkin lukenut toisten naisten kirjoituksia, kun mies jatkaa suhdetta vaikka jäänyt kiinni, ilkutaan ja nauretaan, ollaan vaan tarkempia.
Kaikkea hyvää...toivottavasti löydät ratkaisun ja elät hyvän elämän.
vaan jäi kiinni ja sitten lupasi uskollisuutta niin ei tule koskaan olemaan luottamuksesi ja yrittämisesi arvoinen. Voisi harkita jos olisi lopettanut suhteensa itse ja mahdollisesti jopa tunnustanut oma-aloitteisesti. Nyt vain käytännössä kerrot hänelle että jää kiinni mistä vain, pari kaunista sanaa ja sinä jatkat kiltin vaimon roolissa.
Oma mieheni jäi kiinni parin viikon jälkeen. Naistaan ei jättänyt, laittoi heti avioeron vireille.
Pitkä ja suoraan sanoen paskainen vuosi vietettiin yhdessä ja erikseen, ennen kuin saatiin meidän suhteeseen mitään tolkkua. Monet selittelyt ja omien tekemisten totaaliset vähättelyt jouduin kuuntelemaan.
Tästä on nyt viisi vuotta aikaa, ja ainakin vielä uskallan sanoa, että ehdottomasti kannatti antaa anteeksi, ja saada ydinperhe taas uudelleen kasaan. Toisaalta, jos tuota vuoden kädenvääntöä, terapiaa, erossaoloa ja kaikenlaista muuta rankkaaa ei olisi suhteen paljastumisen jälkeen ollut, olisi mieheni 100% varmasti jo pettänyt uudelleen.
Oleellista on se, miten pettänyt osapuoli asiaa käsittelee. Miehesi ei ole ymmärtänyt, että sinä olet/perhe on tärkeä. Pelkkä kiinni jääminen ei ole saanut häntä sitä vieläkään ymmärtämään. Pelkkä puhuminen ei auta, jotain pitää muuttua. Muuten kierre jatkuu.
Mies lupasi lopettaa. Jäi uudestaan kiinni 2kk päästä. Lupasi taas lopettaa ja annoin toistamiseen anteeksi. Jäi kolmannen kerran kiinni puolen vuoden päästä ja erottiin. Tuossa välissä oli käyty parisuhdeterapiassa ja ties missä, mutta mikään ei pelastanut avioliittoamme. Tiesin, että en voi jatkaa suhteessa, jossa mies selvästikin jatkuvasti pettää. 1,5 vuoden sivusuhde riitti, tosin tiesin asiasta vain 0,5 vuotta.
Sitä toi "anteeksianto" tarkoittaa. Nyt mies tietää, että voi tehdä mitä vaan, etkä jätä sitä. Miehelle mahtava tilanne, vaimoke joka huoltaa ja hoitaa, ja rakastajar jonka kanssa viettää laatuaikaa. JEE, hyvä ap!
ja kusetetaan vieläkin kun uskot satuihin. Totta kai mies vannoo nyt rakkauttaan kun käry kävi. Ei taatusti ole uskollinen jatkossakaan.... ja tuohan ei ole hetken hairahdus vaan yli vuoden TIETOINEN petos. Ihmettelen miehesi moraalia tai siis sen puutetta, mutta ihmettelen myös sinua, miksi sallit kynnysmaton kohtelun?
oletko rakentanut koko elämäsi miehesi varaan? Entä jos hän kuolisi?
Uskon, että uskollisuutta ei kestä kauaa. Jos hän ei ole ennenkään pitänyt suhdetta minään, mikään ei estä jatkamasta miten tykkää. Kunhan maksaa laskut ja käy syömässä...
Minunkin mieheni on pettänyt, ja jäänyt siitä kiinni. Tunnusti lopulta, kun ei enää selitykset menneet läpi, suhdetta oli kestänyt ehkä 4 kk.
Minäkään en monista käytännön syistä voinut ottaa eroa, just oli talot hommattu, lapset pieniä.. Kaikki olisi ollut todella vaikeaa. Tuo kiinnijäämisen jälkeinen aika oli kamalaa. Mies ei heti osannut sanoa mitä haluaa, mutta jotenkin oli koko ajan kuitenkin sitä mieltä, että toisesta naisesta ei ole puolisoksi, se oli vain sellaista hupia.
Päätimme jatkaa yhdessä, ja tässä sitä mennään. Minäkin mietin, että olenko ihan ääliö, kun olen vielä tässä. Mutta mulla ei ollut oikeastaan vaihtoehtoa, eikä luontoni olisi antanut periksi luovuttaa heti. Anteeksiantaminen on vaikeaa, eikä se ole sama kuin antaa lupa pettää. Mies tietää kyllä, että toista kertaa en katso läpi sormien. Enkä olisi katsonut tätäkään, kuitenkaan, jos mies ei olisi osoittanut katumusta ja jos hän ei olisi lähtenyt terapiaan ym. En luota häneen edelleenkään täysin, tulee hetkiä jolloin epäilen ja olen ihan vainoharhainen. Tärkeää on tiedostaa, että jos mies pettää, et voi tehdä sille yhtään mitään. Sinun on vain mietittävä, jaksatko elää epäilystesi kanssa, koska niitä tulee varmasti olemaan pitkään. Ja mies ei voi ikinä vakuuttaa sinua tarpeeksi, jos oma mielesi on epäileväinen ja haluat nähdä kaikessa merkkejä pettämisestä.
Valitsemasi tie ei ole helppo, vaan henkisesti raskas, mutta ei se tuhoon tuomittu ole.
On ihan mahdollista että saatte suhteenne kuntoon jos mies oikeasti katuu ja ymmärtää kuinka loukkaavasti on käyttäytynyt. Koittakaa nyt keskustella mikä on johtanut tuohon sivusuhteeseen, ettei sama toistuisi. Nyt se miehesi varmaan ihan hätäpäissään selittelee, mut olisi hänen itsensäkin takia hyvä käydä läpi, miksi näin tapahtunut. Musta ois hyvä että et lupailisi jatkaa niinkuin ennen sillä mikään ei kuitenkaan ole kuin ennen. Luottamuksesi on petetty ja se luottamus palaa ajan kanssa jos on palatakseen.
Mutta paljon nähneenä olisin vähän varuillani ja pitäisin miestä silmällä, lopettaako suhteen oikeasti ja sitoutuuko uudelleen sinuun ja oman perheen hyvinvointiin. Tsemppiä sulle, ap.
Älä päästä koskaan miestäsi vapaille markkinoille, niin minun ei tarvitse törmätä häneen. KIITOS.
Olen kyllä antanut omalle miehelleni "pettämisen" anteeksi. Pystyn luottamaan siihen vain sen asian takia että silloin JÄTTI minut kun löysi uudet eli ei ollut kuitenkaan niin kaksinaamainen että olisi ollut kahden naisen kanssa samaan aikaan.
Mutta, vuoden salasuhde on jo niin niljakasta että tuollaiseen mieheen en luottaisi. Olkoonkin elämä kuinka vaikeaa niin tuollaiseen en alistuisi. Uskon että tuollaisen kanssa eläminen on varmasti vaikeampaa. Loppupeleissä.