Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS syntyneitä:

Vierailija
15.05.2011 |

Elmon, Iitan ja Sisun pikkuveli

Aito Antero Jyrkinpoika

Atlas Armas Samuel

Tiuku Aili Helinä

ja viimeisenä selvästi wt... Minessa Emilia

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
15.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

puolisokseen Persephonen. :D

Tai ehkä sen 2000-luvun sisarnimi onkin iPhone?

Vierailija
2/31 |
15.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elmon, Iitan ja Sisun pikkuveli

Aito Antero Jyrkinpoika

Atlas Armas Samuel

Tiuku Aili Helinä

ja viimeisenä selvästi wt... Minessa Emilia

Mua ahdistaa varsinkin tuon Aito Anteron arvostelu, kun sillähän oli nenämahaletkukin kuvassa, katsokaa vaikka. Vastasyntynyt ja todennäköisesti sairas pikkupoika, ja täällä äitikollegat arvostelee..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
15.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö vois muutenkin valkata sieltä tänne aina ne kivoimmat nimet, ei menisi haukkumiseksi.

Vierailija
4/31 |
15.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakaan en tiedä yhtään pikku-Mattia. Ensimmäinen pikku-Maijakin tuli vastaan vasta ekaluokalla.

Maijan äiti

Vierailija
5/31 |
15.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

han sen aikuisen erikoisuudentavoittelun hinnan maksaa, sillä lapsihan se on, jota sitten kiusataan. Sitte nyleensä on vielä niin, ettei lapsella ole yhtään "normaalia" nimeä, josta valita. Kelpo-Eemeli, Untamo Utujoutsi, Jafar Herodes ovat elävästä elämästä ja vetävät hiljaiseksi. Toivon, että oma lapseni muistetaan mielyttävästä olemuksestaan, en siitä, että hänen vanhempansa ovat keksineet älyttämän nimen. Anna-Bella Bella-Donna, muistetaan varmaan nimestään, persoona on siinä sivuseikka. Näitä nimiä antavat vanhemmat joilla on syystä tai toisesta huono itsetunto.

Vierailija
6/31 |
15.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja voi olla typeriä, selvästi erikoisuudentavoittelumielessä annettuja nimiä.

Vierailija
7/31 |
15.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri siksi, että aikuisilla on näin typeriä asenteita, joita he taas siirtävät omille lapsilleen.

Jos aikuiset osaisivat suhtautua nimiin asiallisesti tai edes välinpitämättömästi, niin maailma olisi taas astetta parempi paikka. Mutta vaikeaa se näyttää olevan.

Minuakin on kiusattu etunimestäni. Se oli syntymävuoteni suosituin tytön nimi. Että siltä pohjalta...

Vierailija
8/31 |
15.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne nimet ovat mielestäni maailman kauneimmat.

Lapset ovat pidettyjä persoonansa vuoksi: reiluja, mukavia kavereita.

En viitsi pian syntyvää neljättä lastakaan (tyttö tulossa) nimetä Sara Sofiaksi, Neea Mariaksi tai Aino Emiliaksi vain siksi että joku nobody ei kuvittelisi itsetuntoni olevan huonon.

Vierailija
9/31 |
15.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun nimeni on ihan ensimmäinen koko maassa, sen jälkeen on tullut muitakin. Kuudella lapsellani on kaikilla enemmän tai vähemmän erikoiset nimet. Miehelläkin on erikoinen nimi. Meidän kokemuksella harvinainen nimi on juuri hyvä asia. Harvinaisen nimen kantaja huomataan ja muistetaan ja on ollut enemmänkin itsetuntoa nostattava asia.

Mutta eipä erikoiset nimet täällä pk-seudulla hätkähdytä, ennemminkin sääntö kuin poikkeus kun maahanmuuttajiakin on niin paljon, ei kukaan nimiä ihmettele. En siiten tiedä, ehkä jossain maalla tai pienemmissä kaupungeissa eri meininki.

Miten voi aikuiset ihmiset olla niin totaalisen ahdasmielisiä, että jaksavat jatkuvasti puuttua toisten nimivalintoihin. Kertoo jonkinlaisesta epävarmuudesta omia valintoja kohtaan. Olisitte kenties halunneet lapsellenne erikoisemman nimen, mutta ette uskaltaneet arvostelun pelossa. Nyt sitten arvostelette toisten valintoja. Olenko oikeassa?

rajaa minusta erikoisuudentavoitteluun. Sen hinnan maksaa aina lapsi. Sanoisin, että nämä Plutojen ja Atlaksien vanhemmat ovat epävarmoja, luulevat, että lapsessa ei mitään muuta erikoista kuin nimi.

Suomessa (myös pk-seudulla) on erityisen vähän maahanmuuttajia verrattuna mihin tahansa Euroopan maahan tai niiden pääkaupunkeihin.

Vierailija
10/31 |
15.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

han sen aikuisen erikoisuudentavoittelun hinnan maksaa, sillä lapsihan se on, jota sitten kiusataan. Sitte nyleensä on vielä niin, ettei lapsella ole yhtään "normaalia" nimeä, josta valita. Kelpo-Eemeli, Untamo Utujoutsi, Jafar Herodes ovat elävästä elämästä ja vetävät hiljaiseksi. Toivon, että oma lapseni muistetaan mielyttävästä olemuksestaan, en siitä, että hänen vanhempansa ovat keksineet älyttämän nimen. Anna-Bella Bella-Donna, muistetaan varmaan nimestään, persoona on siinä sivuseikka. Näitä nimiä antavat vanhemmat joilla on syystä tai toisesta huono itsetunto.

Tai vanhemmat, jotka ovat koukussa saippuasarjojen ihmeelliseen maailmaan:)

Vierailija
11/31 |
15.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että ainakin sanoit totuuden. Minunkin käsitykseni mukaan, näitä uniikkeja ah niin persoonallisia nimiä antavat lapsilleen äidit. Meiltä miehiltä ei asiaa juurikaan kysytä, eikä mielipiteellämme ole väliä. Huvittaqvinta on muuten se, että annetaan nimi, jota ei osata edes itse lausua. Sohny kuulostaa karsealta.

Vierailija
12/31 |
15.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että ainakin sanoit totuuden. Minunkin käsitykseni mukaan, näitä uniikkeja ah niin persoonallisia nimiä antavat lapsilleen äidit. Meiltä miehiltä ei asiaa juurikaan kysytä, eikä mielipiteellämme ole väliä. Huvittaqvinta on muuten se, että annetaan nimi, jota ei osata edes itse lausua. Sohny kuulostaa karsealta.

Mieheni maku nimien suhteen on hyvin yhtenevä minun makuni kanssa. 3 lapsen yhteensä 9 nimestä isän alunperin ehdottamia on peräti 5. Lastemme nimet ovat kaikki sellaisia, jotka on helppo lausua. Kauniita ja yksinkertaisia, mutta eivät yleisiä.

T. se joka ei antaisi Sara Sofiaa nimeksi

Vierailija
13/31 |
15.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku nobody ei kuvittelisi itsetuntoni olevan huonon.

sinä olet jotain muuta kuin NOBODY, kun lapsillasi on erikoiset nimet. Näin olen sen ajatellutkin. Yritetään jonkun niin idioottimaisen asian kautta kuin oman lapsen nimen kautta nostaa omaa itsetuntoa. Minä en ole noboby, kun lapseni on Bambi. Vau! No minun kokemukseni mukaan, asun paikkakunnalla, jossa asuu Suomen koulutetuimmat ihmiset, näitä itsepönkitysnimiä ei anneta koulutetun väestön keskuudessa.

Vierailija
14/31 |
15.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

-t. Sara Sofian äiti, kaunein nimi joka meidän lapselle keksittiin.

Vierailija
15/31 |
15.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vaikeapa noista on päätellä, ketkä on liitetty seurakuntaan ja keille on pidetty nimiäiset.

Vierailija
16/31 |
15.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi ei laittaneet samalla nimenksi

Tiuku Helinä

Vierailija
17/31 |
15.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen pikku-Atlaan veli oli nimeltään Pluto. Onpa poikia nimillä paiskattu. Atlas on minun päässäni jonkunlainen maantieteellinen kirjasarja ja Pluto on koira. Mut jos tykkää niin mikäs siinä.

Vierailija
18/31 |
15.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi sana tarkoittaa yhtä asiaa -tyyliin...

Kirjasarjalla tarkoitat varmaan kartastoa ;)

Vierailija
19/31 |
15.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen pikku-Atlaan veli oli nimeltään Pluto. Onpa poikia nimillä paiskattu. Atlas on minun päässäni jonkunlainen maantieteellinen kirjasarja ja Pluto on koira. Mut jos tykkää niin mikäs siinä.

Atlas on kreikkalaisen mytologian titaani, Pluto taasen yksi titaanien tyttäristä.

Vierailija
20/31 |
15.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee joku asia ensimmäisenä mieleen, sinullakin. Ah, olisinpa yhtä avarakatseinen. Ja viisas. Kirjasarja olikin kartasto.