Mistä paras merinovillainen kerrasto?
Joustavaa materiaalia mikä ei kierrä ja purista, luonnonmateriaaleja, ei polyesteriä seassa? Ootko hankkinut hyviä lähiaikoina aikuisille? Mistä?
Kommentit (29)
Itse en tykännyt merinovillasta. Sen sijaan tekninen alusasu kolahti. Ja sehän on (kait) tehty muovista. Miksi pidän ylivoimaisena ? 1) Hengittää 2) ei ärsytä ihoa 3) kestää pidempään kuin käyttäjänsä.
Ostin syksyllä Prismasta Housen merinokerraston ja olen siitä tykännyt. Ei kutita vaikka olen hetkkäihoinen. Aikuisille lapsille ostin Intersportista DeVoltin (?) merinokerrastot, nekin on kuulemma hyvät.
Mulla on nyt päällä. Ehkä tokmannilta, en muista.
Vierailija kirjoitti:
Itse en tykännyt merinovillasta. Sen sijaan tekninen alusasu kolahti. Ja sehän on (kait) tehty muovista. Miksi pidän ylivoimaisena ? 1) Hengittää 2) ei ärsytä ihoa 3) kestää pidempään kuin käyttäjänsä.
Nämä tekniset alusasut haisevat kuolemalta ja raadolta kun niihin kerran hikoilee. Ja tulen lähelle ei paljon kannata mennä, paskat sulavat päälle Lisäksi ovat kylmiä kuin pingviinin perse. Pakkasella tapatat itsesi. Tosin en tiedä onko pingviinin perse kylmä, mutta oletan olevan.
Kari Traan kerrastot on osoittautunu hyviksi ja käytössä kestäviksi! Hyvä vyötärönauha, kestää hyvin pesua ja rumpukuivausta hikoilun jälkeen. Joku House-merkin kerrasto ollut mulla kans, mutta meni pestessä pian huonoksi ja itselle ainakin tärkeää, että voi pestä usein kun käytän talvella ulkona urheillessa.
Vierailija kirjoitti:
Kari Traan kerrastot on osoittautunu hyviksi ja käytössä kestäviksi! Hyvä vyötärönauha, kestää hyvin pesua ja rumpukuivausta hikoilun jälkeen. Joku House-merkin kerrasto ollut mulla kans, mutta meni pestessä pian huonoksi ja itselle ainakin tärkeää, että voi pestä usein kun käytän talvella ulkona urheillessa.
Ei merinovillaa ole edes tarkoitus pestä usein. Villa puhdistaa itse itsensä, kun tuulettaa.
Vierailija kirjoitti:
Ostin syksyllä Prismasta Housen merinokerraston ja olen siitä tykännyt. Ei kutita vaikka olen hetkkäihoinen. Aikuisille lapsille ostin Intersportista DeVoltin (?) merinokerrastot, nekin on kuulemma hyvät.
House oli lyhyt ikäinen nippanappa talven kesti. Intersportista maksoi alesta 79.90€ merkkiä en muista, mutta nyt toinen talvi menossa.
Devoldin kerrastot Partioaitasta on Norjassa valmistettuja, superlaadukkaita ja kestäviä. Saa tosi ohuita tai paksumpia versioita eri käyttötarpeisiin. Myös Icebreakerilla on ollut laadukkaita merinohuppareita esim.
Nämä tekniset alusasut haisevat kuolemalta ja raadolta kun niihin kerran hikoilee. Ja tulen lähelle ei paljon kannata mennä, paskat sulavat päälle Lisäksi ovat kylmiä kuin pingviinin perse. Pakkasella tapatat itsesi.
--
Periaatteessa nämä pitävät paikkansa. Minulla tuo ihon pistely jota oli menneisyydessä jos alusasu ei ollut puhdasta puuvillaa oli merkitsevä. Tekninen alusasu poisti sen täydellisesti.
Ihoni ei siedä merinovillaa, bambu materiaalina on mulle paras.
Devold on ollut hyvä. Saa monesti alennuksella ja Euroopassa valmistettu. Monet muut laatumerkit valmistettu Kiinassa vaikka on kalliita.
Vierailija kirjoitti:
Devoldin kerrastot Partioaitasta on Norjassa valmistettuja, superlaadukkaita ja kestäviä. Saa tosi ohuita tai paksumpia versioita eri käyttötarpeisiin. Myös Icebreakerilla on ollut laadukkaita merinohuppareita esim.
Liettuassa taitaa olla valmistettu, mutta Euroopassa kuitenkin.
Huhhuh, merinovilla on kyllä ikävä iholla... Mites tamsilk ja se suomalainen muksu joku... mikä valmistaa menkkapikkareita ym.
Intersportista. N. 100e sekä miesten että naisten kerrasto. Koko oli tosiaan joustava, mittasin itteni ja otin koon sen mukaan mutta ois kyllä menny pari kokoa pienempikin