HS syntyneitä:
Elmon, Iitan ja Sisun pikkuveli
Aito Antero Jyrkinpoika
Atlas Armas Samuel
Tiuku Aili Helinä
ja viimeisenä selvästi wt... Minessa Emilia
Kommentit (31)
Miten voi aikuiset ihmiset olla niin totaalisen ahdasmielisiä, että jaksavat jatkuvasti puuttua toisten nimivalintoihin.
Kertoo jonkinlaisesta epävarmuudesta omia valintoja kohtaan.
Olisitte kenties halunneet lapsellenne erikoisemman nimen, mutta ette uskaltaneet arvostelun pelossa. Nyt sitten arvostelette toisten valintoja. Olenko oikeassa?
Miten voi aikuiset ihmiset olla niin totaalisen ahdasmielisiä, että jaksavat jatkuvasti puuttua toisten nimivalintoihin. Kertoo jonkinlaisesta epävarmuudesta omia valintoja kohtaan. Olisitte kenties halunneet lapsellenne erikoisemman nimen, mutta ette uskaltaneet arvostelun pelossa. Nyt sitten arvostelette toisten valintoja. Olenko oikeassa?
rajaa minusta erikoisuudentavoitteluun. Sen hinnan maksaa aina lapsi. Sanoisin, että nämä Plutojen ja Atlaksien vanhemmat ovat epävarmoja, luulevat, että lapsessa ei mitään muuta erikoista kuin nimi.
sen pikku-Atlaan veli oli nimeltään Pluto. Onpa poikia nimillä paiskattu. Atlas on minun päässäni jonkunlainen maantieteellinen kirjasarja ja Pluto on koira. Mut jos tykkää niin mikäs siinä.
Atlas on kreikkalaisen mytologian titaani, Pluto taasen yksi titaanien tyttäristä.
rajoittuu Aku Ankkaan. :D
Ei silti, Aku Ankka tarjoilee hyvää suomen kieltä.
Mä en malta olla ihmettelemättä Miten voi aikuiset ihmiset olla niin totaalisen ahdasmielisiä, että jaksavat jatkuvasti puuttua toisten nimivalintoihin.
Kertoo jonkinlaisesta epävarmuudesta omia valintoja kohtaan.
Olisitte kenties halunneet lapsellenne erikoisemman nimen, mutta ette uskaltaneet arvostelun pelossa. Nyt sitten arvostelette toisten valintoja. Olenko oikeassa?
Mielipiteensä voi aina sanoa.
Kumma ettet väittänyt, että arvostelijat ovat kateellisia, kun eivät uskaltaneet antaa pojalleen nimeä Pluto. :D
Kumma ettet väittänyt, että arvostelijat ovat kateellisia, kun eivät uskaltaneet antaa pojalleen nimeä Pluto. :D
Eihän tätä joka viestiin tarvitse kirjoittaa, sehän on itsestäänselvyys että ovat kateellisia.
Mitä nimiä te olette lapsillenne antaneet kun on varaa noin arvostella?
Minun nimeni on ihan ensimmäinen koko maassa, sen jälkeen on tullut muitakin. Kuudella lapsellani on kaikilla enemmän tai vähemmän erikoiset nimet. Miehelläkin on erikoinen nimi. Meidän kokemuksella harvinainen nimi on juuri hyvä asia. Harvinaisen nimen kantaja huomataan ja muistetaan ja on ollut enemmänkin itsetuntoa nostattava asia.
Mutta eipä erikoiset nimet täällä pk-seudulla hätkähdytä, ennemminkin sääntö kuin poikkeus kun maahanmuuttajiakin on niin paljon, ei kukaan nimiä ihmettele. En siiten tiedä, ehkä jossain maalla tai pienemmissä kaupungeissa eri meininki.
Miten voi aikuiset ihmiset olla niin totaalisen ahdasmielisiä, että jaksavat jatkuvasti puuttua toisten nimivalintoihin. Kertoo jonkinlaisesta epävarmuudesta omia valintoja kohtaan. Olisitte kenties halunneet lapsellenne erikoisemman nimen, mutta ette uskaltaneet arvostelun pelossa. Nyt sitten arvostelette toisten valintoja. Olenko oikeassa?
rajaa minusta erikoisuudentavoitteluun. Sen hinnan maksaa aina lapsi. Sanoisin, että nämä Plutojen ja Atlaksien vanhemmat ovat epävarmoja, luulevat, että lapsessa ei mitään muuta erikoista kuin nimi.
miksi ei laittaneet samalla nimenksi Tiuku Helinä
siinä luettelossa ollutki kyseinen nimi ainaski minun koneella näkyi
paikkakunnalla, missä muutenkin kyräillään ja kytätään toisten verotustietoja silmät kiiluen, voi tulla sanomista nimestäkin. Jos kyläkoulussa on luokalla 15 lasta ja ja niidenviiden Matin ja yhdeksän Maijan seassa onkin yksi Tiuku, niin tottahan se ressukka kiusataan hengiltä. Äitien johdolla vielä.
Onneksi olen helsinkiläinen! Täällä on toki omat ongelmat tietysti, mutta pienestä erilaisuudesta ei kiusata.
sillä perusteella.
Olisihan se tylsää, jos kaikki olisivat vain Maijoja ja Matteja (näitäkään nimiä väheksymättä!).