Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisko joku valaista mua (blogeista)?

Vierailija
15.05.2011 |

Miksi joku ihminen haluaa kirjoittaa nettiin blogia omasta arkielämstään, lasten kanssa tekemisistään ja ruoanlaitoistaan, ostoksistaan, kuvien kera? Mikä motiivi saa ihmisen laittaamaan julkiseen mediaan nippelitietoa perheensä arjetsa, kuvia hankinnoista ja ennen kaikkkea kuvia lapsista harrastuksissaan ja muutenkin? En voi käsittää. Minulle on ehdotonta, että anonyymiys säilyy tälläkin palstalla enkä voisi kuvitellakaan laittavani aivan julkisille nettisivuille yksityiskohtia elämästäni saatika lasteni elämästä. Puhumattakaan, että se kiinnostaisi ketään. Näitä tällaisia blogeja kuitenkin on ja varmasti paljon. Miksi?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
15.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jotenkin kuvittelen anonyymin kommentoinnin olevan anonyymiä. Ei minua periaatteessa haittaa työpaikkani paljastuminen, mutta kylläkin se että minut voidaan anonyyminä yhdistää samaa blogia kommentoineeseen nimimerkkiin. Tuntuu vaan jotenkin hassulta että ip-numeron avaamiseen tarvitaan oikeuden päätös ja epäily rikoksesta, mutta sitten blogisti voi itse selvittää anonyymin kirjoittajan.

viime blogisekoilussa vauva-lehti vahingossa paljasti nämä tiedot ne eivät siis näkyneet blogistille automaattisesti.

Vauva-lehti paljasti vain sähköpostiosoitteet niiltä, jotka olivat kommentoineet sisäänkirjautuneina. Moni tyhmästi käytti sähköposti osoitetta josta näki nimen. Fiksumpi olisi tehdä anonyymi vauvablogisti@gmail.com osoite kuin käyttää maija.meikäläinen@kolumbus.fi osoitettaan tälläisissä yhteyksissä.

Ip-numeron avaamiseen tarvitaan oikeuden päätös, mutta varsinaiset numerot eivät ole salaisia. Se on oma asia, jos paljastaa itsensä itse. Ainoa tieto mitä sinusta saadaa, jos itse pität varasi on ip-osoite, paikkakunta, mistä tulit sivulle ja minne menit, sekä selaimesi. Jos itse et paljasta mitään muuta saa blogisti tietää että Helsinkiläinen Ip-osoite tuli Blogista A klo 11:30, luki 3min ja meni Blogiin B klo 11:33. Tietty jos jaksaa seurata näkee käyntisi seuraavallakin kerralla. Henkilötietoja ei näe, jos et itse anna niitä, esimerkiksi käyttämällä välillä omaa profiiliasi.

Vierailija
22/42 |
15.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli jos olen kommentoinut jonnekin kirjautuneena vaikak vuosi sitten ja nyt samaan blogiin anonyyminä, niin voiko näitä yhdistää?

Tyhmänä olen tainnut itseni paljastaa, samassa blogissa sekä kirjautuneita viestejä että anonyymejä. no en onneksi tunne blogistia, tosin ollaan akuppoja tehty huutiksessa. Eli periaatteessa hänellä on henkilötietoni, siis pystyy yhdistämään minun joihinkin ilkeisiin viesteihin.

vai onko tätä ominaisuutta blogspotissa automaattisesti vai pitääkö ladata lisäohjelma ja näyykö käyttäjille onko tämä lisäohjelma ladattuna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
15.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voitte kirjoittaa ilkeästi?????

38, Suomessa ei tehdä lastenpyöriä vaikka nimi olisi suomalaisen firman. Saksasta saa yleisesti halvemmat pyörät kuin Suomesta, en ota kantaa ko. blogin lyödään kun en ole lukenut sitä juttua.

Vierailija
24/42 |
15.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voitte kirjoittaa ilkeästi????? 38, Suomessa ei tehdä lastenpyöriä vaikka nimi olisi suomalaisen firman. Saksasta saa yleisesti halvemmat pyörät kuin Suomesta, en ota kantaa ko. blogin lyödään kun en ole lukenut sitä juttua.

Joku nimimerkkiin perustuva rekisteröintikö sitten tekee siitä jotenkin parempaa? Voinhan rekisteröityä vaikka nimimerkillä Minna 02 ja ylsitää ihqua törsäysblogia amasta taivaaseen ja siten taas kirjautua tunnuksella Peppi 03 ja haukkua sen. Eris asia mitä blogaaja julkaisee, luultavsti Peppi ei mene läpi, mutta Minna menee. Just teidön värinen, ihana!

Vierailija
25/42 |
15.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
26/42 |
15.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mutta luulen että syy on sama kuin että miksi ihmiset haluavat ostaa tietyn merkkisiä vaatteita, miksi haluavat esiintyä tietynlaisina ihmisinä, miksi haluavat että naapuri ajattelee heidän olevan varakkaita ja hienoja.

Sama asia kuin facebookissa. Näin naapurin emännän kuvan facebookissa ja ajattelin ekana, että milloinhan se on noin laiha ollut.

Jostain syystä ihmiset haluavat rakentaa itsestään tietynlaisen kuvan muille. se tehdään facebookissa, blogissa, tavaran avulla.

Vierailija
27/42 |
15.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

<a href="http://www.kaarinadewolff.fi/blogi.html" alt="http://www.kaarinadewolff.fi/blogi.html">http://www.kaarinadewolff.fi/blogi.html</a&gt;

Vaikka en kyllä jaksanut kuin vilkaista. Mutta ihan oikeasti, miksi ne "tein tänään tällaisen kakun pikku nicopetterille" -blogit ovat nykyään niin yleisiä ja kuka niitä lukee?

ap

Vierailija
28/42 |
15.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne haluu olla julkkiksia. ne nauttii siitä, kun saavat esittää blogiroolia. lisäksi siinä saa heti kaikenlaisia etuja - tiedän, koska pidän blogia. Ei tarvitse olla edes suosittu kun alkaa sähköpostiin tulla mainoksia "haluatko kokeilla tätä ja tätä". myös googlen ym mainoksista tipahtelee tilille ns. passiivista rahaa. jos olet niin suosittu, että pääset tekemään sopimuksen blogin liittämisestä johonkin firmaan tai sivustolle, saat ihan palkkaa siitä bloggaamisesta.

simple.

maine ja raha.

Ne yleensä maailmaa pyörittää :)

Vierailija
29/42 |
15.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin lapsettomuusaikana kirjoittaa purkaakseni tuntojani, anonyymisti mutta palaute lukijoilta tuntui tärkeältä. Sitten sain lapsia ja yhä puran tuntojani. Aika pintaåuolisesti kerron, en läheskään kaikkea. Lapsista on kuvia, muttei tunnistettavia. Nykyään minusta itsestäni on kuvia. Kyllä se joitain kiinnostaa, blogiani lukee monta sataa ihmistä kuussa, avauksia on pari tuhatta kuussa. Ehkä se on vertaistuki kyseessä lukijoilla. Itsestäni on mukavaa kun tapahtumat tallentuvat muistiin ja on kanava ajatuksille.

Vierailija
30/42 |
15.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mutta luulen että syy on sama kuin että miksi ihmiset haluavat ostaa tietyn merkkisiä vaatteita, miksi haluavat esiintyä tietynlaisina ihmisinä, miksi haluavat että naapuri ajattelee heidän olevan varakkaita ja hienoja. Sama asia kuin facebookissa. Näin naapurin emännän kuvan facebookissa ja ajattelin ekana, että milloinhan se on noin laiha ollut. Jostain syystä ihmiset haluavat rakentaa itsestään tietynlaisen kuvan muille. se tehdään facebookissa, blogissa, tavaran avulla.

Siihen pätee aivab sama kuin noihin blogeihinkin; MIKSI ihmiset jakavat yksityiskohtaista tietoa itsestään vieraille ja puolitutuille? Facebookissa on kuitenkin se hyvä puoli, että kaiken voi näyttää vain kavereille ja kaverit voi itse valita. Mutta näyttää kyllä siltä, että hirveän monella ihmisellä ei ole suojausasetuksia fb:ssä vaan esim. kaikki kuvat ovat ihan julkisesti näytillä...

Tätä "kuvan rakentamista" itsestään netissä en juuri voi käsittää! Tutut ihmiset tuntevat minut, vieraiden ei tarvitse tunteakaan ja hyvä niin.

Vierailija
31/42 |
15.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmiset eivät tunnu käsitävän että ehidän blogiaan lukee paljon sellaisetkin joille se ei ole ehkä tarkoitettu. Ja se muokkaa käsityksiä heistä.

esimerkkinä tuo parjattu prinsessan aarteet. Kun haukut blogissasi kovilla sanoilla lapsesi päiväkodin henkilökunnan niin ajatteletko että hekin mahdollisesti seuraavat blogia. Siinä on hyvät lähtökohdat yhteistyölle jne. Saat aika hyvän maineen päiväkodilla. Kaikki yhteistyö vaikeutuu.

Ja netissä säilyy kaikki mitä sinne laittaa vaikka ne poistaisitkin. Eli monia juttuja kaivellaan sieltä vielä kymmenien vuosien päästä. Emme tiedä mitä meidän lapsista tulee, mutta en usko että tämän päivän julkkikset, poliitikot jne haluaisivat että joku pystyy kaivamaan tarkkoja tietoja heidän lapsuudestaan, perheestä, vanhmepien avioeroista, asuinpaikoista jne.

Vierailija
32/42 |
15.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla, että en haluaisi olla näin tuntematon ihminen vaan haluaisin antaa abortin teettämiselle ja siitä katumiselle ihmisen kasvot. Haluan huutaa kylähullun tavoin kaduilla ja toreilla, että kadun aborttiani! Jos tällä huutamisellani edes yksikin abortti jää tekemättä niin olen saavuttanut jo jotakin.

Keskustelisin mielelläni kaikista elämään liittyvistä vaikeasta asioista. Itse olen kokenut myös kohtukuoleman (ja siis synnyttänyt kuolleen lapsen) ja läheisen itsemurhan, olen kokenut raiskauksen ja tullut siitä raskaaksi enkä siis valinnut aborttia vaan synnytin tuon lapsen kuolleena. Tuo raskaus oli päivästä päivään kuin kidutusboksissa olemista. Kuolleen lapsen synyttäminen tuntui kuin sovinnon teolta abortin aiheuttaman katumisen päätökseksi.

T. Aborttibloggari

Blogin osoite: abortti.blogspot.com

Vierailija
33/42 |
15.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

luokkakaverini oli jenkeissä useam vuoden perheensä kanssa, sain lukea mielenkiintoisia tarinoita heidän elämästään usassa, hassuista kommeluksista, lasten koulusta, äidin harrastuksista, floridan arjesta. Todella mielenkiintoista.

Lisäksi katselen mielelläni muotiblogeja ja haen reseptejä ja ideoita ruokablogeista.

Ja Facebook, on mun ehdoton suosikkini.

Kai se on ihmistyypistä kiinni. Mieheni ei esim ymmärrä ap:n lailla miksi joku kertoisi itsestään muille... hih

Vierailija
34/42 |
15.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomioida että tietyt bloginpitäjät saavat aika tarkkaa tietoa vieraista ja kommentoijista. riippuu vähän blogialustasta, mutta silti.

Vierailija
35/42 |
15.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joku ihminen haluaa kirjoittaa nettiin blogia omasta arkielämstään, lasten kanssa tekemisistään ja ruoanlaitoistaan, ostoksistaan, kuvien kera? Mikä motiivi saa ihmisen laittaamaan julkiseen mediaan nippelitietoa perheensä arjetsa, kuvia hankinnoista ja ennen kaikkkea kuvia lapsista harrastuksissaan ja muutenkin? En voi käsittää. Minulle on ehdotonta, että anonyymiys säilyy tälläkin palstalla enkä voisi kuvitellakaan laittavani aivan julkisille nettisivuille yksityiskohtia elämästäni saatika lasteni elämästä. Puhumattakaan, että se kiinnostaisi ketään. Näitä tällaisia blogeja kuitenkin on ja varmasti paljon. Miksi?

on myös outoa, että itse haluat kirjoitella netissä ja avautua anonyymisti. Itse olet tehnyt tällaisen valinnan, mikä ei taas avaudu muille ihmisille.

Ja itse kysymykseen. Miksi toisten ihmisten elämä ei kiinnostaisi? Ymmärrän, että toisille on tärkeää tehdä oma elämä neljän seinän sisällä. Toisille taas ei. So simple.

Miksi muuten tv:ssä on sarjoja, joiden tapahtumat ovat aika arkisia? Itse mietin joskus, että miten voi kiinnostaa seurata esim. tv-sarjaa, jossa tapahtumat ovat kuvitteellisia kuvitteellisille ihmisille.

Itse pidän blogia. Ihan kuvilla ja arkisilla tapahtumilla, koska minusta on kivaa palata eiliseen ja katsella, mitä olemme tehneet. Samoin kuin niihin ajatuksiin, joita on ollut. Tosin, suljetuin ovin.

Alun perin lähdin pitämään blogia siksi, että ajattelin jotenkin, että netissä voisi vaikuttaa asioihin. Usko tällaiseen kyllä on murentunut, esim. tuon aborttiblogin pitäjän tavoin en enää usko, että asioihin voi vaikuttaa. ja itseäni ärsyttää kovin kaupallisuus blogeissa. Jätän heti lukematta, kun tulee joku arvonta, jonka ponssaa joku vaateliike. Voi tietysti olla kateuttakin, kun blogin kirjoittaja saa ilmaista tavaraa, mutta en silti halua että blogit kasvavat kaupallisiksi. Itse olen nähnyt blogeissa juuri esim. naistenlehden vastakohdaksi. Tyyliblogit olivat kivoja joskus, mutta eivät enää: heti kun jostain tulee suosittu, se kaapataan kaupallisiin tarkoituksiin.

Vierailija
36/42 |
15.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joiden pitäjä osaa raajta mitä kertoo, mitä ei. Osaa ottaa kauniita valokuvia jne.

Mutta sitten on niitä jotka eivät täytä minkään hyvän maun tunnusmerkkejä. Jotka ovat pelkkää mainostamista (joko omien huutiskohteiden tai sponsorien) tai huonoja kuvia tai liian henk.koht paljastuksia.

Itse en henkilökohtaisesti ymmärrä tarvetta tuoda omien alsten diagnoosit koko kansan nähtäville. Miettiikö äiti siinä että lapsen tuleva työnantajakin tai vakuutusyhtiö saa nuo tiedot halutessaan käyttöönsä. Puhumattakaan lasten koulukavereista ja muista tutuista. Plus että netti on täynnä ilkeitä, pahoja ihmisiä jotka yrittävät hyötyä toisista kaikin tavoin.

Minun mielestä jokainen saa kirjoitella itsestään niin paljon kuin halua mutta lapset voisi jättää tunnistamattomiksi.

Vierailija
37/42 |
15.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta eivät kai he mitään muuta tietoa kävijöistä saa. Eli eivät he pysty vierailijoista mmitään profiilia muodostamaan.

Vierailija
38/42 |
15.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en henkilökohtaisesti ymmärrä tarvetta tuoda omien alsten diagnoosit koko kansan nähtäville. Miettiikö äiti siinä että lapsen tuleva työnantajakin tai vakuutusyhtiö saa nuo tiedot halutessaan käyttöönsä. Puhumattakaan lasten koulukavereista ja muista tutuista. Plus että netti on täynnä ilkeitä, pahoja ihmisiä jotka yrittävät hyötyä toisista kaikin tavoin. Minun mielestä jokainen saa kirjoitella itsestään niin paljon kuin halua mutta lapset voisi jättää tunnistamattomiksi.

Periaatteessa järkeväksi tuntemani ihmiset julkaisevat netissä lapsistaan säännöllisesti kuvia! Itsensä jättävät kuvaamatta, koska eivät halua omia kuviaan nettiin, mutta lasten kuvia sitten surutta levitellään (ja sanomattakin on selvää, että leikki-ikäisiltä lapsilta ei kysytä). Tämä tulee vielä tulevaisuudessa olemaan ongelma, kun ne lapset kasvavat. Käsittämätöntä logiikkaa!

Vierailija
39/42 |
15.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta eivät kai he mitään muuta tietoa kävijöistä saa. Eli eivät he pysty vierailijoista mmitään profiilia muodostamaan.

he pystyvät erottamaan sinut vaikka kirjoittaisit ilman nimimerkkiä tai kirjautumatta ja tunnistamaan sillä tavalla esim vakiohäiriköt tai seläntakana paskaa puvuvat blogikaverit

Vierailija
40/42 |
15.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sitä pystyy käyttämään kuka vaan. ja anonyyminä kommentoimaan. Ja ei bloisteille mitään ip-numeorita välity

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi viisi