Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

rv 34+4 ja sf mitta pienentynyt?!

15.05.2011 |

Heipsan!

Onko muilla tuo sf pienentynyt? Mulla tosiaan 1,5cm olisi pienentynyt 2vkossa.

ja nyt kyllä tuntuu ikäänkuin tuo masu olisi muutenkin muuttanut muotoaan tai kutistunut..

äippäpolilla käytiin kun sinne soitin (huomasin vasta kotona tuon kun neuvolakorttia katselin) ja kysyin samalla vaaleasta vuodosta jota tullut.. ja kaikki vaikutti kyllä hyvin olevan..

mutta jäipä silti vähän mietityttämään tuo..

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
15.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoisesta että mitta voi pienentyä loppusuoralla vauvan laskeutumisen vuoksi. Eli luultavasti vauva on vaan tullut alemmas, mikä onkin ihan positiivinen asia. :)

Vierailija
2/3 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ja tuo sf mitta saattaa vaihdella mittaajastakin. ja vaikka olisi samakin mittaaja, ei välttämää mittaa joka kerta yhtä tarkasti. tuo laskeutuminen myös varmaan syynä. ja vauva saattaa olla eri kohdassa, eri asennossa, oikeastaan mitä vain. se sf mitta on vain suuntaa antava. myös lapsiveden vähentyminen voi pienentää mahaa. itsellä aikoinaan sf mitta oli hurjan iso juuri runsaan lapsivesimäärän vuoksi. neuvolatäti povaili isoa vauvaa, vaikka kyse oli vain runsaasta lapsivesimäärästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla pieneni sf- mitta esikoista odottaessa kun poika laskeutui alas kanavaan. Tuolloin mulla oli viikkoja 35+. Äiti-polilla totesivat että huoli neuvola tädiltä oli aiheeton(passitti minut siis mammapolille) ja selittivät, että lapsi laskeutuu ja mitta pienenee. Tuolloin minulta oli kanavakin hävinnyt melkein kokonaan ja kohdun suukin oli avautunut pari kolme centtiä. Poitsu kuitenkin viihtyi sisällä vielä pari- kolme viikkoa ja syntyi tasan 38 viikolla. Huoli pois..

Niin monta kun on mittaajia on myös yhtä paljon tapoja mitata ja tosiaan kun lapsi laskeutuu syvemmälle kanavaan myös mitta pienenee..