Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitkä on hulluimmat nimet, josta olette haaveilleet lapselle?

Vierailija
14.05.2011 |

Mä odotan esikoistani, mutta emme ole vielä ihan hirveästi pohtineet nimiä. Mies sanoo, että pohtii mieluummin sitten, kun vauva on syntynyt. Sopii minulle.

Mä kyllä mietin kaikenlaisia vaihtoehtoja, aika hullujakin. Mulla on kyllä se periaate, että lapselle annetaan semmoinen nimi, joka on helppo taivuttaa, yksiselitteinen kirjoittaa ja lausua. En myöskään halua äänneasultaan kauhean erikoista nimeä.

Silti mulla on pari tytönnimeä, jotka syystä tai toisesta puhuttelevat mua: toinen on Gry, toinen Frieda (nimenomaan noin kirjoitettuna, vaikka lausutaan Friida). Noi on aivan ihania nimiä, muttei ehkä koskaan meidän lapselle...

Kertokaas te, onko teillä ollut hulluja ideoita?

Kommentit (81)

Vierailija
41/81 |
14.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies ei olisi laittanut vastaan, meille olisi tullut Vega. Pojasta olisi tullut Morris tai Milton.

Vierailija
42/81 |
14.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtti ja Voltteri. Ei ole poikia, enkä varmaan muutenkaan olisi noita nimiä käyttänyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/81 |
14.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojista Peik ja Elo

Vierailija
44/81 |
14.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kuopuksesta piti tulla Toppo. Aivan mahtava nimi ja olisi toiminut mahtavasti sukunimen kanssa, mutta mies ei halunnut ajatellakaan tuota vaihtoehtoa. Oli äitini keksimä nimi :)

Vierailija
45/81 |
14.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläpäin Venni vaan on mielletty pojannimeksi eli ei sitten tullut. Mimmi meinattiin kanssa antaa. Toiselle tyttärelle mietittiin Vaulaa, Vanamoa tai Wellamoa mutta ei sit kuitenkaan. Pojasta suunniteltiin Jesse Jamesta mutta ei sitäkään.

Vaikka ei nuo meidän miettimät nyt niin erikoisia ole. Laverne olis ollut minusta kans kaunis, aikea vaan suomalaisen suussa.

Vierailija
46/81 |
14.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi pitänyt uskaltaa, edes toisiksi nimiksi tytöille.

Vierailija
47/81 |
14.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja Margareta sekä Esmeralda.

Vierailija
48/81 |
14.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Florian, Peik, Justin pojalle

Milka, Hille tytölle

Vierailija
49/81 |
14.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aura on mun mielestä edelleen sanana kaunis ja kiva lausua, mutta ei se oikeen täällä maalla käy... :D

Ukkoa mietittiin pojalle toiseksi nimeksi, ei sitten kumminkaan, ehkä olisi kumminkin pitänyt. Jos olisin yksin saanut päättää, meidän pojan toinen nimi olisi Valentin - ihana nimi ihanalle pojalle

Vierailija
50/81 |
14.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksostytöille Taimi ja Varpu (Varpu on minusta edelleen ihan potentiaalinen nimi)

Kaksospojista Nuutti ja Nooa (Nuutista tykkäisin edelleen, mutta oli myös aikanaan miehen exän toivenimi pojalle - heillä tosin ei ole lapsia)

Yksi lempparini on Marikki, jota tulemme varmaankin tytön toisena nimenä käyttämäänkin, jos saan pitää pääni. Samoin tykkään Ulrikasta, mutta toisena nimenä. Ei ehkä etunimenä sentään.

Vierailija
51/81 |
14.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pessi olisi ollut minun mielestä täydellinen pojan nimi, mutta mies ei suostunut. Minulla on ollut pienenä sellainen kirja kuin "Pessi ja Topo" josta nimi on jäänyt vahvasti mieleen...

Tytästä olisi tullut Elin, mutta pohjalaiseen suuhun se ei kuulemma sopinut ja haaveeksi jäi sekin nimi vaikkei niin harvinainen olekkaan. Tuo Alva olisi ollut myöskin listalla.

Vierailija
52/81 |
14.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stine ja Tindra tytölle

Vierailija
53/81 |
14.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli pojasta tulossa Keiran, Keian tai Kian, mutta ei sitten kuitenkaan. Tytölle haavelin Evelia, Naomi ja Aline nimistä. Löysin/keksin kuitenkin vielä erikoisemmat ja aivan ihanat nimet, joita en kutenkaan paljasta, sillä lapseni ovat ainoita näiden nimien kantajia Suomessa. Molemmat nimet on taivutettu Lumesta jollain toisella kielellä ja sopivat kantajilleen täydellisesti.

Vierailija
54/81 |
14.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Caspian, Illusia ja Esmeralda.

Vierailija
55/81 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikset laittanut? Kyllä mäkin tunnen yhen Nikin

Vierailija
56/81 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee mieleen Nyfferö Nyyssönen (en meinannut päästä Nyfferöstä millään eroon kun poika sai oikeankin nimen) ja György Öjvind. Oikeasti käyttämättä jääneitä nimiä ja puolivakavia pohdintoja ovat olleet Tiitus, Noël, Julian, Gabriel... Yksi rohkeimmista vedoista taisi olla laittaa nimeksi ihan oikeasti Nathaniel

Jöije

Vierailija
57/81 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee mieleen Nyfferö Nyyssönen (en meinannut päästä Nyfferöstä millään eroon kun poika sai oikeankin nimen) ja György Öjvind. Oikeasti käyttämättä jääneitä nimiä ja puolivakavia pohdintoja ovat olleet Tiitus, Noël, Julian, Gabriel... Yksi rohkeimmista vedoista taisi olla laittaa nimeksi ihan oikeasti Nathaniel

Jöije

Vierailija
58/81 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jöije

Vierailija
59/81 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jöije, voi että se kuulostaa edelleen just ihanalta :D JöijeJöijeJöijeJöije. Penteleen ukko kun ei suostunu :( :D Avilla olis ollu kans hauska mutta kun ei niin ei. Nyt se on sitte toinen J-alkuinen ja ihan hyvä, mutta ei yhtä mahtava kuin JÖIJE! (Kutsun salaa häntä vieläkin Jöijeksi kun mies ei kuule ;D)

Vierailija
60/81 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun tiedän, että meillä on kolme lasta ja kaikki tyttöjä, haluisin antaa triolle nimiksi Leenu, Liinu ja Tiinu. Ja ihan kohtuullisen tosissani olen!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kaksi