Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitkä on hulluimmat nimet, josta olette haaveilleet lapselle?

Vierailija
14.05.2011 |

Mä odotan esikoistani, mutta emme ole vielä ihan hirveästi pohtineet nimiä. Mies sanoo, että pohtii mieluummin sitten, kun vauva on syntynyt. Sopii minulle.

Mä kyllä mietin kaikenlaisia vaihtoehtoja, aika hullujakin. Mulla on kyllä se periaate, että lapselle annetaan semmoinen nimi, joka on helppo taivuttaa, yksiselitteinen kirjoittaa ja lausua. En myöskään halua äänneasultaan kauhean erikoista nimeä.

Silti mulla on pari tytönnimeä, jotka syystä tai toisesta puhuttelevat mua: toinen on Gry, toinen Frieda (nimenomaan noin kirjoitettuna, vaikka lausutaan Friida). Noi on aivan ihania nimiä, muttei ehkä koskaan meidän lapselle...

Kertokaas te, onko teillä ollut hulluja ideoita?

Kommentit (81)

Vierailija
1/81 |
14.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niki, vaikka olisin halunnutkin oikeasti. Olisi vaan pitänyt.

Vierailija
2/81 |
14.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sukunimi tyyliä virtanen... :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/81 |
14.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fatima Geraldine.

Vierailija
4/81 |
14.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoin sen hyväksytysti läpikin maistraatista, mutta en sitten antanut sitä pojalleni kuitenkaan.

Liian moni liitti sen lestadiolaisiin... Pah!

Vierailija
5/81 |
14.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyrni voisi olla reipas ja merkityksekäs eikä mikään turhan nöpösöpö nimi tytölle - mutta sitten tuli tämä Marja Tyrni ja hautasin ideani saman tien :DD

Vierailija
6/81 |
14.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoin sen hyväksytysti läpikin maistraatista, mutta en sitten antanut sitä pojalleni kuitenkaan.

Liian moni liitti sen lestadiolaisiin... Pah!

Vierailija
7/81 |
14.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nalle Karhunen.=)

En sit antanut ja vieläkin "kaduttaa"

Vierailija
8/81 |
14.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskin pidän nimestä noin muutenkin ja olisi sopinut suomalaiseen äänneasuunkin.

Vierailija
9/81 |
14.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä oliko tämä nyt niin ihmeellistä mutta mieheni mielestä se tarkoitti kärryä. Niin kuin rillat. Ei ollut vissiin lukenut Kotikunnaan Rillaa tai kuullut Marillasta:D

Vierailija
10/81 |
14.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita mietin ja sitten annettiin lapselle nimeksi Samuel.

Vierailija
11/81 |
14.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

veljessarja eli Lukas, Linus ja Hampus sekä vielä pikkusisko Vappu. Tuo Hampus oli minusta tosi veikeä nimi!

Vierailija
12/81 |
14.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskin pidän nimestä noin muutenkin ja olisi sopinut suomalaiseen äänneasuunkin.

olisko se sun mielestä äännetty 'Lestaa' vai 'Lestat'?

Vierailija
13/81 |
14.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajattelin tytölle nimeksi Isla, Hedwig tai Solveig, pojalle Miklos tai Marek. Sukunimi ei ole suomalainen.

Lopputulos oli paljon tavallisempi.

Vierailija
14/81 |
14.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

veljessarja eli Lukas, Linus ja Hampus sekä vielä pikkusisko Vappu. Tuo Hampus oli minusta tosi veikeä nimi!

Tulee mieleen tosta Hampus vaan hamppu :(

Itse en miettinyt mitään kovin erikoisia... Tytölle olisin halunnut ehkä Hilla tai Kaneli... Mies ei olisi kyllä ikinä suostunut. No tuli poika niin ei tarvinnut kinata ;)

Vierailija
15/81 |
14.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen tosta Hampus vaan hamppu :( Itse en miettinyt mitään kovin erikoisia... Tytölle olisin halunnut ehkä Hilla tai Kaneli... Mies ei olisi kyllä ikinä suostunut. No tuli poika niin ei tarvinnut kinata ;)

on aika tavallinen nimi Ruotsissa. Kuten myös Linus.

Vierailija
16/81 |
14.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajattelin tytölle nimeksi Isla, Hedwig tai Solveig, pojalle Miklos tai Marek. Sukunimi ei ole suomalainen.

Lopputulos oli paljon tavallisempi.

Iskee mun estetiikkaan ;) Ehkä germaaniset ja skandinaaviset nimet vaan jotenkin lämmittää...?

Mulla on sekä tytölle että pojalle mietittynä suomenkieliset merkitysnimet, joista kumpikaan ei ole luontonimi. Pojannimi on ihan tavallinen, tytönnimi taas harvinaisempi. Saa nähdä, mitä mies sanoo. Ai niin, mulla on kriteerilistalla myös 2-tavuisuus.

Mielenkiintoisia vastauksia, muuten!

Ap

Vierailija
17/81 |
14.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä monen mielestä suurin hassuus oli täälläkin julkaisemani Launo. Sen kyllä haluaisin vieläkin lapselle, mutta mies ei enää halunnut kun perheensä näytti niin sitruunaa nielleeltä. Yhä välillä harmittaa, mutta keksittiin sitten ihan toinen nimi.

Muita hauskoja on Helmeri, Rio, Elvis, Savu.. tytölle Kersti, Ilo.. En muistakaan enempää.

Vierailija
18/81 |
14.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oisin 15-vuotiaana saanut tytön, niin nimi ois ollut Tinka :)

19-vuotiaana kun oisin saanut niin nimi ois ollut Meisi (silloin olli Kauniissa ja rohkeissa Macy).

Onneksi ehdin aikuiseksi ennen kuin lapset syntyivät!

Vierailija
19/81 |
14.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on niin "hullut" nimet lapsilla ettei täällä ole edes mainittu... Ja lisää varastossa. Mutta voisin mainita vaikka semmoset kuin Kuu, Miihkali ja Kössi. Kahdella jälkimmäisellä on historiallinen merkitys jolla yhtymäkohta vanhempien ammattiin mut mies ei oikein tykänny.

Vierailija
20/81 |
14.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta ihanaa nimeä tässä ketjussa. Olisipa kaksoset Marilla ja Marek ;)

Itse ajattelin joskus parikymppisenä tytön nimeksi Teresaa tai Maleenaa ja pojan nimeksi Mikaelia. Mikael "meni" tuttavapariskunnan käyttöön ja myöhemmin nuo kaksi muuta eivät enää viehättäneet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän viisi