Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitkä on hulluimmat nimet, josta olette haaveilleet lapselle?

Vierailija
14.05.2011 |

Mä odotan esikoistani, mutta emme ole vielä ihan hirveästi pohtineet nimiä. Mies sanoo, että pohtii mieluummin sitten, kun vauva on syntynyt. Sopii minulle.

Mä kyllä mietin kaikenlaisia vaihtoehtoja, aika hullujakin. Mulla on kyllä se periaate, että lapselle annetaan semmoinen nimi, joka on helppo taivuttaa, yksiselitteinen kirjoittaa ja lausua. En myöskään halua äänneasultaan kauhean erikoista nimeä.

Silti mulla on pari tytönnimeä, jotka syystä tai toisesta puhuttelevat mua: toinen on Gry, toinen Frieda (nimenomaan noin kirjoitettuna, vaikka lausutaan Friida). Noi on aivan ihania nimiä, muttei ehkä koskaan meidän lapselle...

Kertokaas te, onko teillä ollut hulluja ideoita?

Kommentit (81)

Vierailija
21/81 |
14.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytölle Jule tai Kristilla, Mariana olis ollut ihana, mut mies ei suostunut.

Tinka Iida Alviina olis valmis nimi, mut sillä kerralla tuli poika :)

Meillä siis >5 lasta, joten nimiä on keretty miettiä!

Vierailija
22/81 |
14.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään, mies taas olisi koska tahansa valmis antamaan sen nimeksi, mutta mua kuitenkin epäilyttää, olisiko liian hankala nimi lapselle. Emme asu Suomessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/81 |
14.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

päätin että jos saan tyttölapsen sen nimeksi tulee Luna. No eipä vaan tullut kuitenkaan.

Vierailija
24/81 |
14.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eräs mammaliini, jolla oli kaksospojat Lukas ja Linus. Mahtaako olla sama perhe kyseessä :)

Vierailija
25/81 |
14.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

parikymppisenä seukkasin ruotsinkielisen kanssa ja haaveilin Bea Saaramari nimestä, mistä lie kumpusi. Sitten seuraavan siippaehdokkaan kanssa oli Wilhelmiina mielessä. Kun odotin esikoistani niin pojalle olisin antanut nimeksi Simon. Onneksi tuli tyttö ja sai ihan supisuomalaisen tavallisen nimen. Kun toi kukunimikin on tyyliin Korhonen:)

Vierailija
26/81 |
14.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tytölle Alia, Frida, Edith, Aliena. Alienan otin sitten itselleni kolmanneksi nimeksi, kun muutenkin vaihdoin nimeäni.

Pojalle Yago, Agosto ja Camilo.

Pitää varmaan hommata espanjalainen mies :P

Vierailija
27/81 |
14.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on niin "hullut" nimet lapsilla ettei täällä ole edes mainittu... Ja lisää varastossa. Mutta voisin mainita vaikka semmoset kuin Kuu, Miihkali ja Kössi. Kahdella jälkimmäisellä on historiallinen merkitys jolla yhtymäkohta vanhempien ammattiin mut mies ei oikein tykänny.

Vierailija
28/81 |
14.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuorena ettei lapsestani tule koskaan Alexandraa, vaan tuli halusin Tonin vaan ei tullut...

Vierailija
29/81 |
14.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee mieleen Nyfferö Nyyssönen (en meinannut päästä Nyfferöstä millään eroon kun poika sai oikeankin nimen) ja György Öjvind.

Oikeasti käyttämättä jääneitä nimiä ja puolivakavia pohdintoja ovat olleet Tiitus, Noël, Julian, Gabriel...

Yksi rohkeimmista vedoista taisi olla laittaa nimeksi ihan oikeasti Nathaniel

Vierailija
30/81 |
14.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. mies taas ei. miehelle " Taika" ja " Peppikin" olivat liian outoja, mutta aidosti erikoisia nimiä joista itse pidän ovat :

- Talvi

- Lumikki

- Marius

- Vanilija

- illusia

oli muuten melkoinen työ ja tuska, että löydettiin lapselle nimi..!

Vierailija
31/81 |
14.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut mies ei tykänny

Vierailija
32/81 |
14.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei kuitenkaan ole Öivind-poikaa.

Vierailija
33/81 |
14.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mies ei suostunut...

Vierailija
34/81 |
14.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneksi järki alkoi puhua....

Vierailija
35/81 |
14.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen joskus ajatellut, että Solveig ja Hedvig olisivat hauskoja nimiä!

Lisäksi ajattelin, että kaksosille olisi hauskaa antaa nimiksi Lyra ja Vega (tähdistä).

Silene (ailakki/kohokki latinaksi) olisi kaunis, mutta kuitenkin meille liian erikoinen.

Irianin bongasin miehen edesmenneistä sukulaisista, sekään ei päätynyt käyttöön.

Näistä monet ovat jotenkin viehättäviä, mutta kuitenkin liian erikoisia meidän tavallisen sukunimen kanssa. En halua selitellä kaikille erikoista nimivalintaa.

Vierailija
36/81 |
14.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tätä mietittiin esikoiselle ja mieskin olisi suostunut. Mutta suunnitelmat vaihtuivat ja etunimeksi tuli joku ihan muu.

Doris, Nika, Nikki ja Niki ovat olleet myös listallamme...

Vierailija
37/81 |
14.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka silloin herätti suunnatonta äimistystä ja suvun tyrmistystä. Tapana oli ollut aina antaa perusnimiä Antista Mattiin. Mutta pidän siitä edelleen. Myös siitä, että samannimisiä ei tule vastaan, vaikka jokusia kaimoja onkin. (Jael Joonatan).

Vierailija
38/81 |
14.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsemme kolmanneksi nimeksi Miihkalia. Ei suostunut.

on niin "hullut" nimet lapsilla ettei täällä ole edes mainittu... Ja lisää varastossa. Mutta voisin mainita vaikka semmoset kuin Kuu, Miihkali ja Kössi. Kahdella jälkimmäisellä on historiallinen merkitys jolla yhtymäkohta vanhempien ammattiin mut mies ei oikein tykänny.

Vierailija
39/81 |
14.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saattaa tulla toiseksi nimeksi Tinka :) .

oisin 15-vuotiaana saanut tytön, niin nimi ois ollut Tinka :)

19-vuotiaana kun oisin saanut niin nimi ois ollut Meisi (silloin olli Kauniissa ja rohkeissa Macy).

Onneksi ehdin aikuiseksi ennen kuin lapset syntyivät!

Vierailija
40/81 |
14.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

päätimme varmaksi että annamme pojallemme (jos sellaisen saamme) nimeksi hyvin erikoisen ja molempia kovasti miellyttävän nimen, jonka mies löysi filosofian kirjasta.

Simmias.

Tykkään niemestä vieläkin tuhottoman paljon mutta en edes maininnut sitä nykyiselle miehelleni, kun mietimme pojallemme nimeä. Nimi liittyy aivan liian paljon tuohon entiseen suhteeseen.

Niinpä nyt päätin antaa nimen jollekulle muulle. Ole hyvä! Nyt sitä saa käyttää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yhdeksän