Mites mulle nyt käy:/ Töistä Irtisanomisesta asiaa..
Ilmoitin itseni eilen töihin sairaaksi ja sain parin päivän sairasloman. No eilen innostuin sitten lähtemään illalla kavereiden kanssa bilettämään ja eiköhän samaan baariin eksynyt minun esimieheni myös!! Liukenin paikalta heti hänet huomattuani, mutten tiedä, kuinka kauan hän oli juhlintaani ehtinyt katsella. Lisäksi näin hänen juttelevan baarin henkilökunnan kanssa ja selvästi kyselevän minusta..
Mitenhän mulle nyt käy.. Onks tää syy irtisanomiselle tai voivatko he jättää maksamatta sairaspäivärahan näiltä parilta päivältä, koska huomasivat etten kipeä olekaan oikeasti...
Voi plääh..
Kommentit (26)
niin mitään syytä ei tarvitse ilmoittaa.
on kyllä yllättävän paljon. Voisin veikata, että huomenna (maanantaina) on terveyskeskuksissa jono. Kansallinen vapaapäivä, kun on Suomen matsi...
Jos ap esim ollu saikulla revähtäneen lihaksen takia ei voi olettaa että paranee noin nopeasti mut jos esim kyse vatsataudista niin ei mikään laki sano etteikö siitä voisi parantua nopeastikin. Tiedättehän ettei se saikku määrää ketään vuodepotilaaksi! Ei todellakaan ole mikään irtisanomisen peruste tuo. Työnantajan pitää pystyä todistamaan että on huijannut koko saikun ja sehän nyt tuskin onnistuu :)
esimiehelle sairaslomatodistuksen. Sitten kerrot, että sait päivän aikana nilkan paremmaksi kylmähoidolla ja särkylääkkeillä (oletan, että teit näin). Sanot nähneesi esimiehen illalla baarissa. Pyydät anteeksi harkintakykysi pettämistä ja sanot, että tiedät tehneesi väärin ja tuollainen ei enää toistu.
Työsuhteesi voi kyllä päättyä, kun koeajalla olet. Toisaalta esimies voi ymmärtää, että jokainen tekee joskus virheitä ja antaa sinun jatkaa.
ni uskon että sua ei voida irtisanoa tuon perusteella. Mutta jos olet ollut vasta 2kk töissä, sinulla on koeaika meneillään ja pomo voi antaa sinulle potkut ilman irtisanomisaikaa. ja syyn hän varmasti keksii. Hei haloo. Missä sun työmoraali on? Ihan oikeutetusti menetät työpaikkasi..
koeajan purku riittää työsuhteen päättymisen syyksi. Itse en sellaista työtodistusta esittäisi toiseen paikkaan vaan ennemmin sanoisin itseni itse irti.
näin. Tollainen ei vois mitenkään tulla normaalille, terveellä järjellä varustetulle diagnoosittomalle ihmiselle edes mieleen. Mutta muakin kiinnostaa, miten tämä tarina jatkuu