Laivalla nähtyä, niin surullista....
En ole mikään absolutisti superäiti mutta kävi niin sääliksi pientä poikaa jota kuljetti todella känninen isä ja vaunut heiluivat puolelta toiselle ja perässä seurasi samassa kunnossa oleva äiti..ja molemmilla lonkerolasit kädessä. Meno varmaan jatkui samanlaisena hytissä. Poika raukka.
Kommentit (36)
lapsi varmaan traumatisoituu jos äiti ja isä juovat pari drinkkiä ja musiikki pauhaa....
En kyllä ymmärrä miks lapsen kans pitää räkäkännissäkään olla, mutta olen kyllä itsekin laivalla monesti erehtynyt luulemaan jotain humalaiseksi kun se laiva heiluu ja niin heiluu kävelykin....
Miten viini tekee paremmaksi kuin olut. On paljon vahvenpaa, mutta tietenkin hienompaa juoda sitä kuin kaljaa. Hahahahahahah
En. Juuri sitä alkuperäistä asiaa ihmettelinkin, että kyllä kai nyt lasin-pari voi ottaa jos lapset mukana, mutta ei humalaan asti.
on pakko tulla tähän ketjuun pätemään=)Me ei juoda koskaan mitään laivalla kun ollaan lasten kanssa eikä missään muuallakaan lasten kanssa..voin ola aivan hyvin ilman sitä yhtäkään lasia=)Joka kerta matkalla on näitä minä juon vaan pari tyyppejä jotka eivät varmasti ees itse tajua että ovat kännissä=)Ja kyllä käytän alkoholia paljonkin,mutta ne reissut jolloin juodaan tehdään ilman lapsia.
ja otettiin yhdet srinksut ravintolassa. Lapset sai omansa eli sellaiset lapsille tarkoitetut drinkit :D
on pakko tulla tähän ketjuun pätemään=)Me ei juoda koskaan mitään laivalla kun ollaan lasten kanssa eikä missään muuallakaan lasten kanssa..voin ola aivan hyvin ilman sitä yhtäkään lasia=)Joka kerta matkalla on näitä minä juon vaan pari tyyppejä jotka eivät varmasti ees itse tajua että ovat kännissä=)Ja kyllä käytän alkoholia paljonkin,mutta ne reissut jolloin juodaan tehdään ilman lapsia.
Ollaan niin tietäväisiä, että tunnetaan omat rajat, mutta todellisuus on toista. Jos lapsilta kysyttäisiin, niin veikkaan, että moni sanoisi, että isi ja äiti on ottanut liikaa, kun vanhemmat omasta mielestään ovat vielä aivan normaalissa kunnossa.
Hienoa teille, että olette lasten kanssa raivoraittiina. Niin sen kuuluisikin olla. Erikseen sitten ne aikuisten reissut.
Olen myös nähnyt Turku-Tukholma-miniristeilyillä ja reittimatkoilla Turusta Tukholmaan, kuinka ankarasti pienten lasten ja koululaisten vanhemmat ryyppäävät. Todella ikävää katseltavaa!
Eräällä miniristeilyllä raihnainen ja ikäloppu mummo vahti leikki-ikäisiä lapsia, koko päivän lasten leikkihuoneissa. Äidistä ja isästä ei näkynyt koko päivänä vilaustakaan. Illalla, laivan lähestyessä jo Turkua, krapulaiset äiti ja isä raahautuivat naamat kalpeana leikkihuoneeseen.
- Miksi pienten lasten vanhempien pitää ryypätä?
- Onko iäkäs isoäiti sopiva hoitaja laivalla vilkkaille ja ehtiväisille lapsille?
- Millaista mahtaa meno olla näitten lapsiperheitten kotona? Kun "ihmisten ilmoillakin" vedetään oitis perseet olalle??!
Ollaan niin tietäväisiä, että tunnetaan omat rajat, mutta todellisuus on toista. Jos lapsilta kysyttäisiin, niin veikkaan, että moni sanoisi, että isi ja äiti on ottanut liikaa, kun vanhemmat omasta mielestään ovat vielä aivan normaalissa kunnossa.
Hienoa teille, että olette lasten kanssa raivoraittiina. Niin sen kuuluisikin olla. Erikseen sitten ne aikuisten reissut.
Sitä, että ryypätään ja ollaan poissa kotoa, kun voi sivistyneesti viettää iltaa ja juoda lasin tai kaksi. Ei meillä harrasteta mitään "aikuisten reissuja", kun vanhemmat eivät baarissa käy koskaan ja alkoholia ylipäätänsä käytetään harvoin ja silloin kun käytetään, niin se on lasillinen tai kaksi. Ja kyllä normaali ihminen tunnistaa rajansa ja ymmärtää missä se menee silloinkin kun ollaan liikkeellä lasten kanssa. Eri asia on sitten ihmiset, joille alkoholi on ongelma.
ystävä/tuttavaperheiden luona, voimme siellä kaikki ottaa viinilasin ruuan kanssa, eikä kukaan koskaan ole humalassa, eikä asiasta tehdä numeroa. Sensijaan kosteita aikuisten iltoja ei meillä harrasteta koskaan.
Kuulostaahan tuo surulliselta. Ja vaaralliselta. :/
Kyllä mäkin saatan laivalla lapsen mukanakin ollessa tissutella, mutta en niin, että sitä ulkopuolinen huomaisi. En edes uskaltaisi, vaikka lapsen mielipiteellä sitten ei olisikaan väliä! Sillehän voisi sattua vaikka mitä.
No, ehkä hytissä odotti vaikka mummu. :) Krhm - selvinpäin siis...
Kyllä mäkin saatan laivalla lapsen mukanakin ollessa tissutella, mutta en niin, että sitä ulkopuolinen huomaisi.
Tarkoitan siis 2-3 tölkkiä olutta 5 tunnin aikana, joka ei mulla kyllä tunnu missään.
Mielestäni sellaisessa tilanteessa laivan henkilökunnan pitäisi puuttua asiaan ja olla esim. myymättä alkoholia. Täydet lasit oli kun tulivat baarista. Poika oli n.4-5 vuotias..
Mielestäni sellaisessa tilanteessa laivan henkilökunnan pitäisi puuttua asiaan ja olla esim. myymättä alkoholia. Täydet lasit oli kun tulivat baarista. Poika oli n.4-5 vuotias..
Sinun olisi pitänyt ottaa
Ei nyt ihan täsmää tää juttu.. Tosin kerran näin paikallisessa vaatekaupassa ryssäisän työntelevän suurin piirtein saman ikäistä poikaa (ellei ollut vanhempikin) rattaissa, kyllä meinasi pokka pettää! Onhan se kätevä köyttää penska rattaisiin, niin ei ainakaan katoa omille teilleen.
Ei siellä ole kuin järjestyksenvalvojat jotka ei tuossa tilanteessa oikein olisi voineet tehdä mitään. Vai heidänkö olisi pitänyt lapsi ottaa hoitaakseen ja jättää sitten muu laiva valvomatta?
Ei siellä ole kuin järjestyksenvalvojat jotka ei tuossa tilanteessa oikein olisi voineet tehdä mitään. Vai heidänkö olisi pitänyt lapsi ottaa hoitaakseen ja jättää sitten muu laiva valvomatta?
huomasi vanhemmat aivan kännissä, lapsi 3 v. He ottivat lapsen hoiviinsa ja kun laiva tuli satamaan, odottivat sossut ja lapsi otettiin kiireellisesti huostaan. Nämä vanhemmat siis sammuivat ihan hyttikäytävälle.
Laivapoliisit/vartijat olisivat voineet ottaa pojan loppumatkan ajaksi hoiviinsa ja soittaa satamaan sossut, kun laiva saapuu satamaan.
ja matkustan usein mummulaan laivalla 3-vuotiaan lapseni kanssa, jota usein luullaan paljon vanhemmaksi kun on iso ikäisekseen. Meillä on aina rattaat mukana koska yksinään on hankala raahata laukkuja ja vahtia tyttöä laivaan tultaessa ja sieltä poistuessa. Neiti nukkuu vielä päikkärit joten rattaat tulee tarpeeseen matkoilla vaikkemme niitä enää kotona yleensä tarvitsekkaan.
Niin ja tuosta juomisesta. Vappunahan espa on täynnä noita rattaita työntäviä ja lasi kädessä kulkevia perheitä fineissä poplareissaan ja lakit päässä. Kenen nuo lapset pitäisi ottaa "hoitoon"
Miten viini tekee paremmaksi kuin olut. On paljon vahvenpaa, mutta tietenkin hienompaa juoda sitä kuin kaljaa. Hahahahahahah