Minä en aio käyttä kivunlievitystä synnytyksessä, sillä
nama tuskat ovat oikeuden mukainen rangaistus siitä, että Aatami ja Eeva söivät hyvä ja pahan tiedon puusta. Perisynti jonka seurakset on vain kärsittävä. Miten kukaan voi ajatella toisin, jotka uskovat Jumalaan?
Kommentit (31)
suunnitellut.
Onneksi itse en mitään hirveitä suunnitelmia tehnyt. Kuitenkin sen verran, että miehen kanssa sitten kotonta sairaalaan ajellaan, kun aika tulee.
Kävi toisin.
Jouduin sairaalan sisälle monta päivää ennen synnytystä joka sitten käynnistettiin lääkkeillä.
Ajattelin, että menen ammeeseen/suihkuun, käytä terapiapalloja yms. yms.
Toisin kävi.
Jouduin pakonedestä makaamaan sängyllä selälläni liikkumatta.
Ajattelin, että saan meditoinnilla pidettyä kivut hallinnassa.
Toisin kävi.
Tyytyväisenä ja onnellisena otin epiduraalin vastaan, kun minulle sitä tarjottiin.
Ajattelin, että en anna leikata välilihaani.
Toisin kävi.
Oli pakko leikata, kun vauva olikin arviota suurempi eikä meinannut mahtua tulemaan ulos.
Ajattelin, että synnytyksen jälkeen reippaasti itse kävelen ja hoitelen vauvaa.
Toisin kävi.
Vasta kolmantena päivänä synnytyksen jälkeen pääsin ylös sängystä.
Joten ihan näin nyt kokemuksen syvällä rintaäänellä sanon, että ÄLÄ SUUNNITTELE! Ota tilanne vastaan sellaisena kuin se tulee.
Miksei kaikki kärsimys? Onhan se oikein ja kohtuullista että ihmiset kärsivät kaikki kipunsa mitä Jumala heille asettaa. Kukaan uskovainen älkööt ostako kipulääkkeitä. Ja ai niin, kaikki ei-äidit ovat syyttömiä perisyntiin ja pääsevät kuin koira veräjästä.
Meinaatko senkin ilman nukutusta? Puudutusta siinä ei enää ehdi? No, tosi asiassa, asiaa ei kysytä enää sinulta siinä vaiheessa. Lapsi pelastetaan halusit sinä sitä ' kristillisyyden nimissä' tai et. Ja keneltäkään ei mahaa viilletä auki ilman nukutusta/puudutusta.
Kaikkea et voi suunnitella.
ja senkin pituuden voi laskea tunneissa...
voi että noi uskovaiset on sitten hauskoja.
Varmaan vain miesten auttamiseen?!? Mahtaako ap olla VL?
Jumala antoi naiselle synnyttämisen tuskan ja miehelle tehtäväksi työllä perheensä elättämisen. Meillä mies käy töissä ja minä tuskaisesti synnytyin!
Toki olisin voinut ottaa kivunlievitystä ja voisin mennä töihin, mutta nyt ainakin tiedän minkälaisen kivun Jumala naiselle rangaistukseksi langetti! Jes!
Mä olen uskossa oleva ja aijon ottaa kaikki maailman kipuavut mitä Luoja on meille käyttöön antanut.
Kyllä se on vanhanaikaista ajattelua miettiä että on kärsittävä niinkuin esiäitimme ammoin.. Kyllä se Jumala on antanut lääkäreille ja biologeille ym. tiedeihmisille sen tiedon miten särkyjä oli se sitten päänsärky... synnytys tms. tule hoitaa jottei elämä ole sietämätöntä.
Toivon vain kovasti, ettei minulle jouduttaisi keisarinleikkausta tekemään. En tiedä , miten sen asian kanssa eläisin. Ehkä siinä tapauksessa en ainakaan ottaisi kipulääkitystä enään puudutuksen/nukutuksen lakattua. Kärsisin sectiohaavan kivut. Itsensä kurittaminen pitää ns. jalat maassa. Ei totuus unohdu, että on syntinen. Samalla voi vain yrittää samaistua Jeesuksen kärsimyksiin, jotka kuitenkin olivat raaemmat kuin mikään leikkausarpi.
ap
ykkösen kanssa käytin kaikki mahdolliset puudutukset ja kaasut tuntui siltä että mitä v****a olipa helpoo homma, kakkosen kanssa en käyttänyt mitään traumat jäi. kolmosen kanssa sentään ilokaasua vetelin eikä ollut herkkua sekään. Ikinä en luomustu vetele PISTE.
Tämän vuoksi " epiduraali" on perkeelestä. :)
ap