Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä kummitytölle yo-lahjaksi?

Vierailija
13.05.2011 |

En haluaisi antaa rahaa, ei kerää mitään astiastoa tms, koruja en osaa ostaa...

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka yhdessä usemman vieraan kanssa.

Vierailija
2/6 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeasti, sitä ne eniten tuossa vaiheessa elämää tarvitsevat, Opiskelut edessä, kenties ajokortin ajo, omaan kotiin muutto, tuntuu melkein vittuilulta antaa joku joutava maljakko, kun raha tulee niin tarpeeseen!

T:yo-pojan äiti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla tutuilla nuorilla rahat menneet ruokaan, viinaan, tms "turhaan", mistä ei jää mitään muistoa. Itse sain kummitädiltäni aikoinaan käsinmaalatun shampanjalasin, johon oli maalattu nimeni ja ylioppilaslakki. Sain lahjan jo ennen varsinaisia juhlia koululla, joten kilistelin lasillani ylpeänä koko juhlien ajan. Lisäksi sain (samalta kummitädiltä) käsinmaalatut jälkiruokakulhot. Nämä olivat ja ovat kyllä parhaat ylioppilaslahjani ikinä, edelleen suuria aarteita minulle ja kulhoistakin syödään vain erityisen spesiaaleissa tilanteissa. =)

Rahalahjan sijaankin voi antaa lahjakortin vaikka johonkin hemmotteluhoitoon tai kampaajalle. Ja sen lisäksi vielä ehkä jotain muuta. Rahaa antaisin vain, jos tietäisin VARMASTI että sankari osaa sen sitten oikeasti säästää ja käyttää johonkin fiksuun. Tiedän yhdenkin pojan, joka tuhlasi lahjaksi saamansa 900 euroa (!) yhden viikonlopun aikana ryyppäämiseen. Ja oli ihan fiksu ihminen ja järkevä muuten, juhlatunnelma oli vaan vähän mukaansatempaava ja "on mulla varaa" -mentaliteetti humalan kera hämärsi rahan arvon täysin.

Vierailija
4/6 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lahjakortit sitoo liikaa

Vierailija
5/6 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko lahja liittyä jotenkin siihen?

Mun tuttavapiirissä esim kerättiin porukalla kaikkea kotiin liittyvää (astioita, kattiloita, sähkövatkain yms) nuorelle joka aikoi opiskella kaukana kotoa.

Vierailija
6/6 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyllä se raha oli aivan ykkönen saamistani lahjoista. Itse asiassa mitään muuta lahjaa (isovanhemmiltani saamaani korua lukuunottamatta) en enää muistakaa, mutta sen muistan vielä selvästi, kuinka lahjaksi saamillani rahoilla mm.

maksoin junamatkani yliopiston pääsykokeisiin ja takaisin sekä maksoin kaikenlaisia opiskeluun liittyviä menoja (kirjat, ruoka, asuminen, matkat) ennen kuin opintotuki rupesi juoksemaan. Ilman niitä lahjarahoja opintojeni alku olisi ollut paljon vaikeampi.

Toki kummitytölle voisi hyvin sen rahalahjan lisäksi antaa jonkin pienen muiston - esim. kirjan tai suht. edullisen korun, mutta minusta pääpaino kannattaisi olla rahassa.

Sitten yksi vaihtoehto on pyytää kummityttöä valitsemaan joku astiasarja, jotta ostat pari lautasta. Vaikka hän ei vielä kerääkään mitään, voit kuitenkin ostaa välttämättömyystarpeita omaan asuntoon muuttamista varten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi neljä