Haittaako sinua jos miehesi on vähemmän älykäs kuin sinä?
Kommentit (61)
tarkoittaisi että hän on tyhmä. Jos naisen äo on vaikka 140 ja miehen 130 niin mies on tyhmempi mutta silti älykäs.
Minä olen koulutetumpi ja kielellisesti lahjakkaampi. Olen nokkela ja pysyn keskusteluissa mukana, vaikka en aiheesta mitään tietäisikään.
Miehelläni on matemaattista älykkyyttä sekä tiedonjano eli kiinnostusta oppia outojakin asioita.
Nykyään olen selvästi tyhmentynyt kotiäitinä ollessani. En ehdi pysyä ajan tasalla, en ehdi lukea ja aivotkin tuntuvat jotenkin hitaammilta... Mies on kiilannut ohitseni! :)
selvästi älykkäämpi kaikissa käytännön asioissa ja tasavertaisia syventävissä asioissa.
Mieheni on sitkeä puurtaja ja minä kyllästyjä!
Olehan varovainen tuossa älykkyysasiassa. Sitä kun on monenlaista ja monen arvoista! Eri sukupuolet voi olla eri tavalla älykkäitä ja ovatkin. Tausta, taipumukset, ympäristö, mielenkiinnot, opiskelut ja perimä ratkaisee. Olen myös huomannut et miehet saattavat olla viisaampia kuin naiset mut naiset ehdottomasti älykkäämpiä!
Älykäs nainen osaa sopeutua ja antaa arvon miehelleen eikä huutele tai voivottele asiaa kylillä!
että kummallekin jää pelivaraa. Itseäni pidän tunneasioissa ja päättelykyvyssä miestäni fiksumpana, joten voi aika paljon vedättää ja manipuloida häntä arjessa. Toisaalta mies tajuaa suuria linjoja paremmin kuin minä, joten saa myös tahtonsa läpi joissakin tärkeissä asioissa.
Miehen yleissivistys on minuun verrattuna heikko, mutta tietää toisaalta omasta ammatillisesta erityisalastaan valtavasti ja paljon enemmän kuin minä omastani. Eli ei haittaa jos mies joskus ei tajuakaan kaikkia hauskoja oivalluksiani.
Ei todellakaan haittaa. Olen aina toivonut, että mieheni olisi minua matalammin koulutettu, enkä vaadi mieheltä erityisen laajoja tietoja esim. historiasta tai yhteiskunnallisista asioista.En tietenkään tarkoita, että pitäisi täysi vatipää olla, mutta älykkyys ei todellakaan ole tärkeimpiä kriteereitä.
Hauskaa.
Mulle taas nimenomaan älykkyys, sivistyneisyys ja yleistieto on hirveän tärkeää kumppanin valinnassa. Moni mies on lakannut kiinnostamasta ihan huonon yleissivistyksen vuoksi.
Luolamieskin jonain aikakautena on saattanut olla teitä ja miestäsi älykkäämpi. Älykkyys ei ole sitä miten te sen ymmärrätte. Olette tyhmiä ja kuvittelette olevanne älykkäitä.
Haluaisin nyt kuulla teiltä arvon raati lyhyesti.
MITEN MÄÄRITELLÄÄN ÄLYKKYYS?
Kolme tärkeintä asiaa. Minä tiedän. En paljasta sitä vielä.
Ei todellakaan haittaa. Olen aina toivonut, että mieheni olisi minua matalammin koulutettu, enkä vaadi mieheltä erityisen laajoja tietoja esim. historiasta tai yhteiskunnallisista asioista.En tietenkään tarkoita, että pitäisi täysi vatipää olla, mutta älykkyys ei todellakaan ole tärkeimpiä kriteereitä.
Hauskaa.
Mulle taas nimenomaan älykkyys, sivistyneisyys ja yleistieto on hirveän tärkeää kumppanin valinnassa. Moni mies on lakannut kiinnostamasta ihan huonon yleissivistyksen vuoksi.
Luolamieskin jonain aikakautena on saattanut olla teitä ja miestäsi älykkäämpi. Älykkyys ei ole sitä miten te sen ymmärrätte. Olette tyhmiä ja kuvittelette olevanne älykkäitä.
Haluaisin nyt kuulla teiltä arvon raati lyhyesti.
MITEN MÄÄRITELLÄÄN ÄLYKKYYS?
Kolme tärkeintä asiaa. Minä tiedän. En paljasta sitä vielä.
koska miehet ovat älykkyystestien ja Amerikassa koululaisille tehtyjen SAT-testien mukaan noin 4% älykkäämpiä kuin naiset ja Mensan jäsenistäkin on 2/3 miehiä.
tarkoittaisi että hän on tyhmä. Jos naisen äo on vaikka 140 ja miehen 130 niin mies on tyhmempi mutta silti älykäs.
Maksoin testistä 50 markkaa vuonna 1998.
Sain pisteiksi 70, mutta testin lukija päätteli oikeaksi tulokseksi 160. Asperger ja adhd heikensi tulosta ja häiritsi testin etenemistä.
Voin huoletta väittää olevani tämän ketjun älykkäin ja av:n parhaimmistoa.
T: 11cm mies
Ne, joista voi päätellä älykkyyttä?
Minä ole samaa mieltä kuin aiemmat vastaajat, siitä, että älykäs ihminen on kiinnostunut monista asioista.
Älykäs ihminen oivaltaa asioiden välisiä yhteyksiä ja osaa soveltaa oppimaansa.
Minusta parishude perustuu siihen, että on hyvä olla yhdessä, ei siis kilvoitteluun. Jos sinusta tuntuu, että haluat aivojumppaa, niin hae sitä vaikkapa kaveripiiristäsi.
en pystynyt arvostamaan miestäni. Itsekin kyllä olin tyhmä, kun otin tyhmemmän miehen. Luulin, että turvallisuus peittoaa älykkyyden.
ja käytännönasioissa on aika surkea. Ei lue kirjoja yhtään ja käytännön asioissa aika surkea. Jos en mäkään mikään maailman fiksuin ja paras ole, mutta kieltämättä joskus turhauttaa, kuinka pihalla mies voi olla ihan perusjutuista, jotka luulisi kaikkien tietävän.
Mies on kyllä matemaattisesti ja vieraissa kielissä mua lahjakkaampi, mutta monissa perusjutuissa aivan pihalla.
Hmm, minä olen ehkä aavistuksen älykkäämpi kuin mies. Osin tosin siksi, että minulla on selvästi parempi muisti mutta toisaalta mies pärjää paremmin, koska fiksuuden lisäksi on ahkera ja yriteliäs. Minä on valitettavan laiska ja saamaton suhteessa älykkyyteeni. Tyhmyyttä sekin :)
Vierailija kirjoitti:
En esimerkiksi ymmärrä yhtään vapaaottelusta ja mies tietää siitä kaiken ja harrastaa sitä.
Jokaisella on se oma juttunsa jossa on älykäs. Jos kumppani olisi yhtä älykäs tai älykkäämpi niiin siitä syntyisi kilpailu.
..nyt älykkyyden ja jostain asiasta tietämisen? Ovat kyllä kaksi eri asiaa.
Tyhmä mies, jolla hitaat hoksottimet olisi ihan kamala.
Vielä huomattavasti kamalampaa on sellainen älykäs ja sitä oikein joka tilanteessa korostava pätijä-mies, joka luulee aina olevansa oikeassa. Tyhmäkin on parempi kuin ylimielinen ja muita alentavasti kohteleva paskiainen, oli sitten kuinka älykäs tahansa
Toinen on hyvä toisessa,toinen toisessa.Täydennämme toisiamme.Älykkyys on mitä on,ei välttämättä kouluälykkyys,lukuälykkyys..Meillä isäntä osaa korjata lähes kaiken..minä jos viitsin.Sekin älykkyyttä. Jokaisella omat vahvuudet.
Ei. Minulla on ehkä vähän enemmän luku- ja matikkapäätä, miehellä taas enemmän käytännöllistä kätevyyttä ja sosiaalisia taitoja. Erot eivät ole kuitenkaan niin suuria, että kumpikaan joutuisi häpeämään itseään tai toista. Täydennämme hyvin toisiamme.
Olen syvällisempi ja ehkä älykkäämpi kuin mieheni. Minulla enemmän koulutusta jne. Mutta miehelläni on kädentaitoja ja muuta lahjakkuutta. Ehkä alisuoritti koulussa tms. Minä taas olen taantunut nuoruusvuosista ja elämäni kaventunut joten en ole yhtä fiksu kuin joskus aiemmin. Vaikea sanoa että kumpi on tänä päivänä fiksumpi??
Ottaisin mielelläni miehen, joka olisi vähän vähemmän älykäs mutta ulkonäöltä parempi ja vähemmän neuroottinen. Nämä ovat kuitenkin kaikkein suosituimpia miehiä. En ottaisi tyhmempää miestä ilman mitään kompensoivaa tekijää, joten älykäs mies on paras vaihtoehto.
Ei haittaa, riittää että on ihan normi älykäs. Säkenöivää älyä tärkeämpää on ettei ole laiska.
tietysti älykkyyttä on monenlaista, mutta jos sellainen tietty perustavanlaatuinen tapa tarkkailla maailmaa ja nähdä syy-yhteyksiä ja matemaattista ajattelua puuttuu, niin eihän yhteisistä jutuistakaan tulisi sitten mitään.
Tosin nyt kun tarkemmin miettíi, niin ehkä kyse ei ole siitä, että kumpi on älykkäämpi, vaan siitä, että ylittää jonkin tietyn älykkyyden tason.
Ja no, itsekkäästi ajatellen mitä älykkäämpi ihminen, sitä enemmän varmaan itsekin siinä rinnalla kehittyisi.