Apua raskausummetukseen?
Ruisleipä ja puuro eivät uppoa, koska ne haisevat niin pahalle.
Olen lärppinyt vettäkin niin että valtava pallomahani vain lotisee, mutta se vain pissittää.
Tehokas liikuntakin on pois laskuista koska jo kauppareissuillakin alkaa pistää alavatsaan.
En jaksa enää punnertaa kovia papanoita.
Joudun välillä auttamaan sormella pimpin kautta.
Mistä saisin kuituja?
Millä siirrän juomani kosteuden suoleen rakon sijaan?
Muita vinkkejä?
t: rv 21
Kommentit (8)
Vauva minullakin painoi tosin loppuraskaudessa niin pahasti että ummetus tuli eikä mikään auttanut. Ähersin monet kerrat ja tunnit sitä kakkaa ja luoja en ole ennen niin kovaa tai isoa vääntänytkään. Ihme etten revenny. Itse kokeilin kaikki konstit mutta mitkään ei oikein tehonnut.
apteekista, kysy sieltä mikä on sopiva raskaana olevalle (muistaakseni levolac ainakin).
Käytätkö jotain rautavalmistetta? Se saattaa lisätä ummetusta, joten kannattaa ehkä kokeilla jotain toista merkkiä.
pellavansiemeniä voit laittaa esim jugurtin päälle. Tai toinen hyvä vaihtoehto on luumut.
Pellavansiemieniä ei suositella raskausaikana.
Suosittelen Valion uutta Olo-jugurttia. Ainoa mikä minulla auttoi.
Hae apteekista näitä Laxoberon-kuulia. Auttaa!
Käytä myös synnytyksen jälkeen. Silloin ummettaa takuulla myös (ja pahemmin kuin raskausaikana, usko pois).
Levolac ei saa aikaan kuin ilmaa vatsaan, en suosittele.
raskauden laxoberonia, inhottavaa oli, mutta muu ei auttanut. Tarvitset jokatapauksessa nyt jotain apua apteekista, voit kokeilla ihan pehmentäviä, mutta toi laxoberon todella toimii.
Microlax auttaa myös. On siis sellainen pieni peräruiske. En tiedä saako käyttää raskaana ollessa. Toimii kuiteskin hyvin ja tarvitsin tätäkin synnytyksen jälkeen...
voit laittaa esim jugurtin päälle. Tai toinen hyvä vaihtoehto on luumut.