Ilmiantaisitko 11-vuotiaan, joka Facebookissa?
Ystäväni 11-vuotias on liittynyt Facebookiin. Mielestäni hän on ihan liian pieni vielä liittymään, ikärajakin on siellä 13. Ajattelin ilmiantaa hänet, vaikka syyllisyyttä tunnenkin. Ei siellä ole syyttä ikärajaa vanhemmat!! Kyllä heidän pitää jaksaa odottaa.
Kommentit (11)
mun 11v tyttö käyttää facea ja suurin osa sen luokkalaisista on sillä kavereina, plus saman ikäiset serkut. Onhan elokuvissakin K-7, mutta silti 5v:t saa niitä katsoa aikuisen kanssa, eli sama asia, valvotusti ja ohjeistaen. Toivottavasti et kuulu mun ystäväpiiriin, vaikutat aika ahdistavalta ihmiseltä.
Omakin lapseni sai 12 vuotiaana profiilin vaikka ikäraja tosiaan tuon 13 v onkin. Monella nuoremmalla kaverillakin on. Meillä homma toimii niin, että lapsi pääsee fb:hen kun jompi kumpi vanhemmista istuu vieressä tai on hyvin lähettyvillä. Mielestäni on paljon parempi että hän harjoittelee netin käyttöä hallitusti kuin yks kaks pahimmassa teini-iässä pääsee sinne omineen!
...sädekehääkö kiillotat... ??? Toivottavasti et oo munkaan ystäväpiirissäni, mun lapset on ollut Facessa jo 7 ja 12 vuotiaana...
Hanki elämä....
Saahan se lapsi tehtyä uuden profiilin samantien, kunhan laittaa toisen sähköpostiosoitteen, eli mitä haluat saada aikaan tällä ilmiannolla? Pahaa mieltä ja vitutusta?
Ilmianna samalla minun 3 lastani, joilla jokaisella on perusprofiilin lisäksi muutama feikkiprofiili.
Ilmianto tapahtuu fb:n ylläpidolle. Alle 13-vuotiaat ovat siellä väärennetyin henkilötiedoin.
Se on 11-vuotiaan alku tielle, jonka seuraava aste on 13-vuotiaana äidin nimen väärennös huonon numeron koepaperiin, 16-vuotiaana kaljan / tupakan osto 18-vuotiaan henkkarilla.
Eiköhän sut naureta sieltä mihin-ikinä-ilmiannatkaan pihalle. Omanikin on fb:ssa (täyttää 12), rajatulla kaveriporukalla ja säännöillä, samoin luokkakaverinsa, ja läksyjä ym voivat sitäkin kautta käsitellä. Mieluummin otan ne kaverit "meille" virtuaalisessa muodossa kuin koko köörin isoäänisiä tenavia. Voi jakaa elämäänsä myös sukulaisten kanssa sitä kautta. On sulla kyllä pienet elämänkuviot, annahan ystäväsi hoitaa itse elämänsä ja hanki itsellesi oma. (Oma lapseni on luokan priimus ja hänellä on aktiiviharraste josta aikoo ammatin - joten mitäköhän fb on hänen elämässään pilannut?) Hävettää suorastaan puolestasi tuollainen pikkusieluisuus. Et taida ansaita ystävääsi.
on nuorten suosima vertaisryhmä, jossa vanhemmilla ei ole mitään tekemistä. En ikinä ryhtyisi 15-vuotiaani kaveriksi. Se on tärkeä keino harjoitella itsenäisyyttä. Vanhempien tehtävä ei ole valvoa sen käyttöä, vaan neuvoa hyvät tavat sosiaalisessa mediassa.
13 vuotta ei ole tyhjästä reväisty ikäraja. Se on merkittävä rajapyykki ala- ja yläkoulun välillä ja samalla hyvä ajankohta oppia fb:n vaatimaa vastuullisuutta.
Miksi haluat ilmiantaa toisen?
Mun on aina ollut vaikea ymmärtää näitä pikkustaseja, mitä päässänne pyörii? Valaise minua.