Mulla on tullu nilkkaan rykelmä (n.10kpl) molluskoita ja googletin et hiv pitää tutkia!! ;(
Mun tytöllä oli muutama vuosi sitten muutamia mutta sain häviämään kun pari nyppäsin pois ja mulle ilmestyi pari kuukautta sit nilkkaan.
Aikuisella kuulema immuunijärjestelmässä häikkää jos tulee ja hiv-pitää tutkia. Oon kyllä käynyt puoli vuotta sit hiv-testissä eikä sen jälkeen oo ollu petikumppaneita.
Ja oon ihan terveenä ollu. Mitä ihmettä pitääkö tästä nyt uudestaan hiv-testiin lähteä?
Söin kolmen viikon oisterivinokaskuurin mutta ei sillä lähteny. Eilen nyppäsin yhden pois ja se kohta punottaa, toivottavasti siitä alkavat muutkin kuivumaan nyt pois.
Onko kellään muulla ollu aikuisena näitä?
Kommentit (9)
Kiitos vinkistä. Mulla on tänä talvena ollu tosi kuiva iho jaloissa enkä oo joka ilta muistanut rasvata joten oiskohan se edesauttanut et niitä on tullu.
Täytyy tänään heti alottaa bepantenilla rasvaaminen.
nää molluskat tuli pari viikkoa sen jälkeen kun yritin tavallista syylää hävittää nilkasta sillä apteekista saatavalla aineella. Oiskohan siinä syy miks niitä tuli.
Panikoin nyt vaan tota hiviä ja mitä hittoa jos nää vielä tosta leviää :(
Tytöllä on atooppinen iho, joten ei se rasvaus nyt muutenkaan ihan turhaa ollut. Mutta tosiaan toimi. Iloisia rasvaushetkiä!
Taitavat olla kuule lintukirpun puremia..
Mun 4v tytöllä oli niitä ja on ihan samannökösiä.
Toiseksi maailmassa on muitakin tauteja jotka heikentää immunijärjestelmää....
Minusta sinun pitäisi mennä lääkäriin eikä miettiä asiaa täällä.
Taitavat olla kuule lintukirpun puremia..
kun oon ollut harvinaisen terve tänä keväänä. En oo yli puoleen vuoteen ollu kipeenä vaikka on ollut aika kova stressi uuden työn takia.
Eikö sillon flunssat sun muutkin iskis jos olit immuunijärjestelmä heikentyny?
saattaa kuulema vaan lisätä niitä. Kokeile "hukuttaa" ne Bepanthenilla, eli laita aamuin illoin oikein kunnon kerros rasvaa molluskojen päälle. Meillä tytöllä riitti kahden viikon yltiömäinen rasvaus, molluskat hävisivät kuin taikaiskusta :)