Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vapaamatkustaja karusellissa!

Vierailija
12.05.2011 |

Vein lapseni tänään kauppakeskuksen maksulliseen karuselliin. Juuri kun sain laitettua rahan laitteeseen ohikulkeva äiti istutti lapsensa myös laitteeseen. Ajattelin, että hän tarjoutuisi maksamaan puolet, mutta ei. Ulkonäön perusteella olisi kuitenkin voinut päätellä, että rahaa olisi ollut. Jäi ärsyttämään.

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti jos on sellianen karuselli, jossa monta paikkaa, siinä voi olla muutkni - ei se ole sun lapselta pois.

Jos joku maksaa niin sitten siitä on muille hupia samalla.

Eri juttu jos ois sellainen oikeasti yhden hengen laite.

Vierailija
2/48 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

outoa.

Minulle on käynyt samanlailla, mutta aina vanhemmat ovat halunneet maksaa lapsille vielä toisen ajelun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tungin lapseni toisten kyytiin. En tiennyt laitteen olevan maksullinen ku vasta myöhemmin tajuttiin asia. Kyllä hävetti!

Oisko voinu olla samalainen tapaus?

Vierailija
4/48 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, joillakin se on noin pienestä kiinni... Siis tarkoitan sua ketjun alottaja. Onko oikeesti NOIN iso asia:)??? Olen itse opiskelija (pieni budjetti) mutta eipä olisi tullut MIELEENKÄÄN että toisen olisi pitänyt maksaa puolet. Keskittyisin vain siihen, että omalla lapsellani oli hauskaa koska sen kyydin hänelle ostin. Miten pienestä voi ihminen ärsyyntyä...! HAhahaaaa ei oo todellista.

Vierailija
5/48 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

bonuskorteilla. Ei varmaan tajunnut, et joku oikeesti laittais niihin rahaa..

Vierailija
6/48 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ainakaan koskaan ole pikkurahaa ja joskus lapsi on jo istunut karusellissa kun joku onkin käynnistänyt laitteen.

Vierailija
7/48 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne karusellit toimii bonuskorteilla. Ei varmaan tajunnut, et joku oikeesti laittais niihin rahaa..

mutta ei joka paikassa.

Ohis

Vierailija
8/48 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulkiko karuselli huonommin tai eikö sun lapsellesi jäänyt tilaa?

Vierailija
9/48 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin kyllä todellakin antanut maksajalle rahaa jos olisin tajunnut.

Mun mielestä on myös törkeää tuupata oma sinne toisen maksamaan kyytiin. Ymmärrän ap:ta täysin.

Vierailija
10/48 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

bonuskorteilla. Ei varmaan tajunnut, et joku oikeesti laittais niihin rahaa..

Vähentääkö se jotain bonuksia vai mistä on kyse??

Vierailija
11/48 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti jos on sellianen karuselli, jossa monta paikkaa, siinä voi olla muutkni - ei se ole sun lapselta pois.

Jos joku maksaa niin sitten siitä on muille hupia samalla.

Eri juttu jos ois sellainen oikeasti yhden hengen laite.

Minusta on kyllä törkeää siipeillä toisten kustannuksella vaikka se ei suoraan keltään olisikaan pois. Olenkin monesti toivonut, että melko hinnakkaaseen karuselliin tulisi joku toinen lapsi vanhempineen jakamaan maksun. Joo, ollaan siis tällä hetkellä niin köyhiä, että eurokin on iso raha. Ja joo, eihän siihen karuselliin ole kenenkään pakko päästä, varsinkaan köyhien lasten. Onpahan nyt kuitenkin ollut kauppareissulla kiva hetki kolmevuotiaalle kun saa ajella karusellissa.

Vierailija
12/48 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä päin. Eikä nyt ole mitenkään maailman suurin asia. Ajattelin vain tämän olevan hyvä aihe juuri tälle palstalle. Kiva, että joku on kompannut muakin. :D

Ehkä jään ens kerralla kyttäämään, että joku muu laittaa lapsensa karuselliin ja käyn työntämässä muksuni ilmaiseksi kyytiin. Säästö se on pienikin säästö. :D

Vierailija
13/48 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole tapana lykätä lasta toisen maksamaan laitteeseen, mutta jos itse olisin maksanut, niin ei se minusta olis niin paha juttu jos siihen muitakin tulis, eikös se olis vaan lapsestakin hauskempaa kun olis kavereita karusellissa?

Joskus laitan euron laitteeseen, yleensä en, koska taaperomme tykkää niistä vielä ihan ilman liikettäkin.

Joskus ollaan laitettu toisen vanhemman kanssa molemmat euro, koska kahdella eurolla saa kolme kierrosta!

Vierailija
14/48 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten paljon kivempaa lapsen on ajella karusellissa toisen seurassa?

Mitä kaikkea tuosta voisi syntyäkään? Äidit voisivat tutustua toisiinsa, pieni tukiverkko alkaisi muodostua. Seuraaavan kerran tuttu lapsi pyörii karusellissa ja ap voisi laittaa omansakin kyytiin, ihan ilmaiseksi!

Ap:n asenne on kyllä ihan tolkuttoman pikkumainen. Jos euro on perheen taloudessa iso raha eikä siitä haluta sponssata 50 senttiä toisen lapsen karusellihuviin, niin ... olen sanaton. Jos ei näe karusellissa muuta kuin rahanmenoa, niin ei kannata laittaa lastaan ollenkaan siihen laitteeseen. Mitä ap teki lapsen kyydin aikana? Istui vieressä ja kenties söi jotakin? Joka maksoi - kuinka paljon?

Yksin karusellissa, mitä kivaa siinä on?

Vierailija
15/48 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten paljon kivempaa lapsen on ajella karusellissa toisen seurassa?

Mitä kaikkea tuosta voisi syntyäkään? Äidit voisivat tutustua toisiinsa, pieni tukiverkko alkaisi muodostua. Seuraaavan kerran tuttu lapsi pyörii karusellissa ja ap voisi laittaa omansakin kyytiin, ihan ilmaiseksi!

Ap:n asenne on kyllä ihan tolkuttoman pikkumainen. Jos euro on perheen taloudessa iso raha eikä siitä haluta sponssata 50 senttiä toisen lapsen karusellihuviin, niin ... olen sanaton. Jos ei näe karusellissa muuta kuin rahanmenoa, niin ei kannata laittaa lastaan ollenkaan siihen laitteeseen. Mitä ap teki lapsen kyydin aikana? Istui vieressä ja kenties söi jotakin? Joka maksoi - kuinka paljon?

Yksin karusellissa, mitä kivaa siinä on?

Naama nyrpeänä näpytteli kännykkäänsä. Mutta voin kyllä myöntää olevani tuossa kohtaa hieman pikkumainen. Vastauksena johonkin aikaisempaan, en itse tilanteessa huomauttanut mitään. Heti tuli kyllä mieleen, että täytyy ottaa asia av:lla käsittelyyn. :D

Tämän keskustelun johtopäätöksenä aion jatkossa toteuttaa seuraavanlaista karusellietikettiä:

1. En urputa täällä enkä ostarilla, jos maksamalleni karuselliajelulle tulee muitakin lapsia maksuun osallistumatta, elleivät hankaloita oman lapseni karuselliajelua.

2. Tarjoudun itse osallistumaan karusellimaksuun jos laitan lapseni toisen maksamaan karuselliin.

Haluaisiko joku vielä lisätä jotain?

Vierailija
16/48 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

käskisin kakaikki paikalla olevat lapset mukaan. Ei olisi minulta pois, ja seuraavan kerran joku sitten saattaisi tarjota minulle. Hyvä mieli kiertää.

Vierailija
17/48 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en laita rahaa karuselliin, kun tässä on ympärillä muita lapsia, jotka sitten haluavat mukaan eikä minun elämäntehtäväni ole hauskuttaa muiden lapsia. Se maksaa, jonka lapsi ilakoi.

En minä oleta, että bussissa edellämenevä matkustaja maksaa minun matkani. Enkä osta muille ympärillä oleville lapsille jätskiä, jos olen omani kanssa vaikka Korkeasaaressa.

Vierailija
18/48 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

käskisin kakaikki paikalla olevat lapset mukaan. Ei olisi minulta pois, ja seuraavan kerran joku sitten saattaisi tarjota minulle. Hyvä mieli kiertää.

siis teen ihan oikeastikin.

Vierailija
19/48 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Euron? Minusta olisi ainakin typerää jos yksi lapsi menee karuselliin ja tämän vanhempi maksaa kyydin, ja karuselliin olisi menossa pari muutakin lasta mutta joutuisivat jonottaa sen aikaa että tämä yksi lapsi on kyytinsä saanut. Miksei kaikki voi mennä kerralla jos siinä kerran on tilaa useammalle? Ja joo, olishan se ihan kohteliasta kysyä että jaetaanko maksu, mutta jos nyt vaikka kolmenkin eri vanhemman lapsi haluaisi karuselliin ja minä olisin sen kyydin maksanut niin en kyllä alkaisi pariakymmentä senttiä perimään jokaiselta.

Vierailija
20/48 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheeltä saa kiitoksen, en ole koskaan odottanutkaan rahaa.

siis teen ihan oikeastikin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kolme