Vapaamatkustaja karusellissa!
Vein lapseni tänään kauppakeskuksen maksulliseen karuselliin. Juuri kun sain laitettua rahan laitteeseen ohikulkeva äiti istutti lapsensa myös laitteeseen. Ajattelin, että hän tarjoutuisi maksamaan puolet, mutta ei. Ulkonäön perusteella olisi kuitenkin voinut päätellä, että rahaa olisi ollut. Jäi ärsyttämään.
Kommentit (48)
bonuskorteilla. Ei varmaan tajunnut, et joku oikeesti laittais niihin rahaa..
Vähentääkö se jotain bonuksia vai mistä on kyse??
esim vantaan jumbon sekä cittarissa että prismassa on karusellit, joilla pystyy ajamaan yhden kierroksen per kortti ihan ilmaiseksi.
Sillloin on juuri kätevää, et kaikki lapset rynnii karuselliin, kun yksi höylää ja seuraavalla kierrolla seuraava aikuinen höylää, näin saa lapset useamman kierroksen per nenä.
itsekin lykkäisin jossain muualla automaattisesti lapseni karuselliin, kun en kyl tajuais, et joku siihen rahaa vois laittaa..
jotka ajavat mun auton lähellä ja yrittävät hyväksikäyttää ilmanvastuksen pienenemistä. Ja kuvitelkaa, linnut tekevät ihan samaa. Yksi saa hoitaa hommat ja halkaista ilmanvastuksen ja muut lentää siivellä. Törkeetä. Kyllä siihenkin pitäisi puuttua.
käskisin kakaikki paikalla olevat lapset mukaan. Ei olisi minulta pois, ja seuraavan kerran joku sitten saattaisi tarjota minulle. Hyvä mieli kiertää.
Hyva mieli tosiaan lisaantyy ja seuraavalla kerralla joku toinen tarjoaa kyydin!
jotka ajavat mun auton lähellä ja yrittävät hyväksikäyttää ilmanvastuksen pienenemistä. Ja kuvitelkaa, linnut tekevät ihan samaa. Yksi saa hoitaa hommat ja halkaista ilmanvastuksen ja muut lentää siivellä. Törkeetä. Kyllä siihenkin pitäisi puuttua.
-23-
osallistumaan maksuun tai sitten maksaa itse samalle porukalle seuraava kierros. Kyse ei ole eurosta tai jakamisesta yleensä, vaan KÄYTÖSTAVOISTA.
mutta vaikka toinen olisikin juntti, ei itse tarvitse olla. Voi olla ystävällinen ja antelias.
Ja kiinnostaa, että paljonko se ap:n kauppakeskuksen karusellikyyti oikein maksoi. Euron vai enemmän?
osallistumaan maksuun tai sitten maksaa itse samalle porukalle seuraava kierros. Kyse ei ole eurosta tai jakamisesta yleensä, vaan KÄYTÖSTAVOISTA.
Se on eri tilanne kuin se, että opportunistit loisivat toisten kustannuksella kiittämättä tai lupaa kysymättä.
mutta vaikka toinen olisikin juntti, ei itse tarvitse olla. Voi olla ystävällinen ja antelias.
Ja kiinnostaa, että paljonko se ap:n kauppakeskuksen karusellikyyti oikein maksoi. Euron vai enemmän?
pikkusieluisten kotona realismintajunsa menettäneiden aloituksiin, mutta nyt on pakko.
Ketjun aloittaja. Olet yksi typerimmistä, itsekkäimmistä ja pelottavimmista ihmisistä joihin olen törmännyt. Toivon että tämä on provo. Toivon että osaat hävetä joskus itseäsi. Toivon etten törmää sinuun kauppakeskuksen karuseöllilla, koska jos tulet tarjoamaan 20c minulle maksamastani euron karusellikyydistä, saatan lyödä.
Minuakin ärsyttäisi, eriasia jos kysyisi, voiko tulla tai edes kiittäisi tai tarjoutuisi osallistumaan/kustantamaan uuden kierroksen.
Todellakin, kyse on käytstavoista! Voisin vallan mainiosti ja suurella ilolla pyytää itse kaikki paikalla olevat lapset kyytiin/vanhemmat nostamaan lapsensa, mutta ei ole kohteliasta tuppautua ja käyttäytyä moukkamaisesti.
Pienituloiset maksavat hyvätuloisille vapaamatkustajille, kiitosta ei kuulu eikä yhteisesti osallistuta.
Pienituloiset maksavat hyvätuloisille vapaamatkustajille, kiitosta ei kuulu eikä yhteisesti osallistuta.
Ehkä tuo ap:n karusellikyytiin lapsensa tunkenut nainen olikin niitä, jotka maksaessaan lapselleen kyydin kutsuvat samalla muut lapset mukaan ja siksi olettavat, että muut suovat hänelle saman.
Ehkä hän oli hyvätuloinen juuri tämän takia. Kun on ystävällinen ja antelias, saa ystäviä ja verkoston jonka avulla pääsee etenemään työssä, jolloin taloudellinen tilanneki paranee. Vaihtoehtona on olla hapannaama joka ei paskan asenteen takia etene ja jota ei suositella parempiin työpaikkoihin. Sen takia joutuu sitten natisemaan yhden hikisen euron takia, vaikka se ei olisi edes itseltä pois millään tavalla.
Ap, entäs sitten se että sinun lapsesi syö SINUN RAHOILLASI sinun ostamaasi ruokaa? Vapaamatkustaja! Alapa heti kirjoittaa summia ylös, voit sitten 25 vuoden päästä alkaa perimään mukulan palkasta ;) Toki karusellikolikot sinne mukaan myös ettet jää ihan häviölle.
lapsi pois, katsoa tiukasti silmiin ja sanoa selkeästi ja jämäkästi: tämä ei ole sinun kyytisi, ymmärrätkö? Ei sinun kyytisi.
Ja sama äitiin päin: tämä on meidän vuoro, me maksoimme tämän. Ymmärrätkö? Me maksoimme tämän.
Pitää pitää reilusti puolensa, jos ei pidä niin joudut kynnysmatoksi.
pikkusieluisten kotona realismintajunsa menettäneiden aloituksiin, mutta nyt on pakko.
Ketjun aloittaja. Olet yksi typerimmistä, itsekkäimmistä ja pelottavimmista ihmisistä joihin olen törmännyt. Toivon että tämä on provo. Toivon että osaat hävetä joskus itseäsi. Toivon etten törmää sinuun kauppakeskuksen karuseöllilla, koska jos tulet tarjoamaan 20c minulle maksamastani euron karusellikyydistä, saatan lyödä.
lapsi pois, katsoa tiukasti silmiin ja sanoa selkeästi ja jämäkästi: tämä ei ole sinun kyytisi, ymmärrätkö? Ei sinun kyytisi.
Ja sama äitiin päin: tämä on meidän vuoro, me maksoimme tämän. Ymmärrätkö? Me maksoimme tämän.
Pitää pitää reilusti puolensa, jos ei pidä niin joudut kynnysmatoksi.
Menisit repimään ja pelottelemaan viatonta lasta? Kaiken maailman hulluja sitä vapaalla liikkuu.. Jos olet parista eurosta noin katkera, tuskin kannattaa ostaa sita karusellikyytiä?
mutta katsoisin t o d e l l a pitkään. Ja toteaisin, että eiköhän tämä kyyti ole jo maksettu.
pikkusieluisten kotona realismintajunsa menettäneiden aloituksiin, mutta nyt on pakko. Ketjun aloittaja. Olet yksi typerimmistä, itsekkäimmistä ja pelottavimmista ihmisistä joihin olen törmännyt. Toivon että tämä on provo. Toivon että osaat hävetä joskus itseäsi. Toivon etten törmää sinuun kauppakeskuksen karuseöllilla, koska jos tulet tarjoamaan 20c minulle maksamastani euron karusellikyydistä, saatan lyödä.
Pitää pitää reilusti puolensa, jos ei pidä niin joudut kynnysmatoksi.Menisit repimään ja pelottelemaan viatonta lasta? Kaiken maailman hulluja sitä vapaalla liikkuu.. Jos olet parista eurosta noin katkera, tuskin kannattaa ostaa sita karusellikyytiä?
tarkka niin kannattaa valvoa! Liiaksi näitä vapaamatkustajia hyysätään, menettekö bussissakin muiden vieressä pummilla????
Bussissa edellä menijä on toooodella huono vertaus. Hänelle maksaisi lisää maksaa sinunkin matkasi. Mutta jos sinun lapsesi kanssa karuselliin pääsee joku muukin, se ei maksa sinulle latin latia enempää, eikä haittaa sinun lastasi niin millään tavalla.