Mitäs sanotte siitä kun on tutkittu että allergiat johtuu osittain
LISÄAINEISTA. Valmisruuista. Meillä tehdään kotiruokaa, ei allergioita.
Kommentit (25)
..sitä juttua, jossa pohdittiin ihmisen loisten ja allergioiden välistä yhteyttä.
Avustustyöntekijät olivat ensin huomanneet, että kun afrikkalaislapsilta, joilla oli esim. suolistoloisia mutta ei mitään allergioita, häädettiin kaikki loiset, alkoi allergioitakin ilmaantua.
Elimistö alkoikin puolustaututa "turhia" juttuja vastaan kun ei ollut enää niitä loisia.
Tätä sitten testattiin länsimaissa ja huomattiin, että heinänuha saattoi lähteä, kun ihmiseen istutettiin joku vaaraton matonen.
Tutkimukset ovat vielä kesken, mutta odotan tuloksia innolla. Voisin ottaa jonkun pikku matosen jos sillä saisi tämän siitepölykidutuksen loppumaan!
että jos on täysin hygieeninen ympäristö, kehittyy koko ajan resistantimpia bakteerikantoja ja niitä on yhä vaikeampi tappaa..
Siksihän antibioottejakaan ei enää hepposasti määrätä, jotta se luonnon oma vastustuskyky hoitaisi homman!
Allergiathan on yliherkkyyttä ja näistä voi päästä pois totuttelemalla jne.
Itse olen vahvasti sitä mieltä, että ruuassakin pitää jonkun verran olla bakteereja. Einekset on yleensä pakattu ja pilattu jos jollain säilöntämössöllä! Niissä ei niitä ole!!
Meillä on tilanne se, että mieheni suku on hyperallergista.. Siis ihan kaikelle! Maalaistalossa ovat asuneet aikanaan ja ei ole liian puhdasta ollut.. Silti ovat hengenvaarallisesti allergisia esim. kalalle!
Jossain on tullut jokin geenivirhe ja allergia syntynyt!
Omassa suvussani taas ei ole kuin yksi astmaatikko ja yksi laktoosi-intolerantikko!
Ensimmäinen lapsemme, ei ole allerginen milleen muulle kuin laastarin teipille!
Toinen lapsemme on nähtävästi allerginen nyt ainakin suklaalle!
Meillä on koira, eikä taatusti liian siistiä! Eineksiä ei syödä, mutta herkkuja kylläkin, eli LISÄAINEMÖSSÖÄ!
Eli, olen vakaasti sitä mieltä, että tiettyyn asti, ihminen pystyy itse vaikuttamaan allergioihinsa, mutta vahva geeniperimä ei pelasta ketään! Ei vaikka kuravettä ja paskaa saisi!
Kaikki ylihygieeninen tuhoaa ne tarvittavatkin bakteerit, mutta perimälle et voi mitään.. Jos "geenivirhe" sattuu kohdalle, se sattuu!
kiven ja kannon alta äitini ukki on aikanaan valmisruokansa kaivanut. Hänellä oli pahoja allergioita vaikka maalaistalon poika (ja myöhemmin isäntä) oli. Meitä allergisia on suvussa muitakin, ja paljon.
Ei voi mitään, mutta suutun aina kun joku alkaa mussuttamaan että allergioita ei tule jos jos on lemmikkejä tai ei siivota liikaa tai muuta yhtä mahtavaa.
Ei allergiaperheissä voi pitää lemmikkejä ja siisteys on pidettävä edes jonkinlaisella tasolla että kaikki perheenjäsenet pysyisivät hengissä >:(
Nuo einekset olivatkin ihan uusi juttu, ei helv....
antibiootteja. Etenkin sektioäideille annetaan "varalta", etteivät saa tulehdusta leikkauksen jälkeen. Maidon kautta antibiootti kulkeutuu lapseen tappaen hyödyllisetkin bakteerit heti alkuunsa. Tutkittu juttu.
Korvatulehdukset myös lisääntyvät samasta syystä.
Allergia suositukset on mun 40 v elämäni aikana heittäneet häränpyllyä, samoin niiden syy käsitykset.
En usko, että perimmäinen totuus olis löydetty....