Miten laihduttaa 30 kiloa?
Oon liikalihava, 160cm/80kg. Painoin vielä vuosi sitten 50kg. Ikä 20v. Syön kerran päivässä lämpimän ruoan mutta yleensä korkeakalorisia ruokia. En hirveästi syö karkkia/sipsejä tms. Leipää sitten lisäksi ja munakasta tms.
Kommentit (19)
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ruualla ole tullu vuodessa 30 kiloa,niin sit on joku sairaus taustalla.
Mulla on Leponex-lääkitys jonka oon lukenut voivan vaikuttaa painonnousuun.
Syömällä vähemmän ja kilo kerrallaan pudotellen.
Leipää maksimissaan 3 siivua päivässä ja runsaasti vettä. Koitat ottaa askelia 15000, jos et harrasta muuta liikuntaa.
Vaihda lääke. Tuo ei ole sopiva sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Leipää maksimissaan 3 siivua päivässä ja runsaasti vettä. Koitat ottaa askelia 15000, jos et harrasta muuta liikuntaa.
Nyt taas järki. Tuo 15 000 askelta esimerkiksi täysin liikkumattomalle ihmiselle on niin paljon, että tuollaisella väsähtää heti. Jospa vaikka aluksi 5000 askelta ja esimerkiksi FatSecretin ilmaisversioon kaikki päivän syömiset ylös. Siitä sitten tsekkaamaan millaisella kalorimäärällä paino lähtee laskuun.
Laihdutin 30 kg kuntopyörää polkemalla kotona. Aamulla 50 minuuttia ja illalla 50 minuuttia. Olin työtön niin aikaa oli. Söin terveellisesti riisiä ja kanaa pääasiassa sekä päärynöitä ja ananasta. Iltaisin söin ananasta enkä juuri muuta. Meni noin 5 kuukauttakun 30 kg lähti. Piti tietenkin lopettaa alkoholi ja sokeristen herkkujen syöminen. Itse join silloin paljon limsaa ja lopetin sen niin paino putosi melko helposti.
Läski sisältää 7000 kcal/kg. 30 kilon laihduttaminen tarkoittaa siis 30*7000 kcal vajetta. Yhteensä siis 210000 kcal. Eli 420 päivää 500 kcal vajeella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt taas järki. Tuo 15 000 askelta esimerkiksi täysin liikkumattomalle ihmiselle on niin paljon, että tuollaisella väsähtää heti. Jospa vaikka aluksi 5000 askelta ja esimerkiksi FatSecretin ilmaisversioon kaikki päivän syömiset ylös. Siitä sitten tsekkaamaan millaisella kalorimäärällä paino lähtee laskuun.
AP ei kyllä niin lihava ole, ettei 15000 askelta menisi. 10000 on jo minimi kelle vaan.
Vierailija kirjoitti:
Läski sisältää 7000 kcal/kg. 30 kilon laihduttaminen tarkoittaa siis 30*7000 kcal vajetta. Yhteensä siis 210000 kcal. Eli 420 päivää 500 kcal vajeella.
Tämä sitten niin, että se on vajetta koko ajan tasaisesti, eli koko matkan pitää vajeen vähän kasvaa alkuperäiseen nähden.
Liikkumalla. Kun on syönyt ne kalorit kroppaasi niin ne lähtee liikkumalla ja paljon. Monet ei ymmärrä että joka päivä pitää liikkua kunnon hikitreeni että kaloreita kuluu.
Mässää sikana, osta vimpaimia, ihmetökötteja ja tarinoita, lähetä rahaa minulle.Tonnin kun lähetät, laihdut 10 kiloa.
Haista v ittu!
Vierailija kirjoitti:
Liikkumalla. Kun on syönyt ne kalorit kroppaasi niin ne lähtee liikkumalla ja paljon. Monet ei ymmärrä että joka päivä pitää liikkua kunnon hikitreeni että kaloreita kuluu.
No ei kulu. Puolen tunnin kävelylenkki 300 kcal, tunnin punttitreeni 400 kcal. Kaloreita ei kulu juurikaan enempää kuin kotitöitä tehdessä. Kunto kyllä kasvaa.
Syö säännöllisesti pieniä annoksia. Pitäisi syödä 5x päivässä. Lisäksi liikuntaa. Kävely on sellainen mistä on hyvä aloittaa.
Tuo kerran päivässä syöminen on pahin tapa, sillä ruuansulatus menee jumiin ja painoa kertyy. Tää ongelma on nykyään itselläni myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei kulu. Puolen tunnin kävelylenkki 300 kcal, tunnin punttitreeni 400 kcal. Kaloreita ei kulu juurikaan enempää kuin kotitöitä tehdessä. Kunto kyllä kasvaa.
Tunnin reippaalla kävelyllä saa sen 500 kaloria poltettua. Punttitreenillä saa mitä saa. Monella sillä saa instakuvan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tunnin kovavauhtinen pyörälenkki kuluttaa 800 kaloria. Sitten vaan kaksi tuntia poljet ja treenaat. Jos minä laihduin 30 kg niin varmasti kulutin päivän aikana sen 1500 kaloria vähintään.
Mä olen laihduttanut vuosikymmeniä sitten paljon painoa. Aloin ihmetellä, että kun syön terveellisesti ja vain yhden tavallisen aterian päivässä, ja lisäksi aamiaiseksi ja välipaloiksi voileipiä. Eikä paino ole pudonnut vuosiin alle 70 kilon, kun tavoitteeni on 65 kiloa.
Rupesin lukemaan energiapitoisuuksia ja huomasin, että käyttämäni gluteenittomat pikkuruiset kaurasämpylät sisältävät 157 kaloria per kappale. Siis järkytyin oikeasti, kun kuvittelin,että ei niissä olle 100 kaloriakaan.
Suunnilleen kerran viikossa syön herkuksi sellaisen valion pikkupurkin jäätelöä, jossa on siis selvästi vähemmän energiaa, kuin tuollaisessa sämpylässä.
Jaan ne nyt puolikkaiksi ja koetan sillä tavalla syödä vähemmän leipää.
Jokaisen "miksi en laihdu" -ihmettelijän kannattaa muutama päivä edes pitää raatorehellistä kirjaa kaikesta syömisestään ja juomisestaan ja nykyisin löytyy energimäärät finelistä ellei jo pakkauksessa ole.
Tarkka keittiövaaka on tärkeä hankinta.
Jos ei ruualla ole tullu vuodessa 30 kiloa,niin sit on joku sairaus taustalla.