Kun olet työtön...
Et saa mm:
- matkustaa
- omistaa tietokonetta tai kännykkää
- olla asuntolainainen
- sairastaa
- lomailla
Tällä palstalla on teilattu nuo kaikki, pikkaisen on ristiriitaista kun käsketään rikkiviisaana etsimään aktiivisesti työtä mutta sitten ei saisi olla siihen liittyviä apuvälineitä olemassa vaan pitäisi mennä sinne kirjaston tai työkkärin koneelle jossa parhaimmillaan jonottaa smalle koneelle 20 hlöä.
Hajotkaa erinomaisuuteenne, kapeakatseisuuteenne ja ilkeämielisyyteenne!!
Kommentit (3)
Tällä palstalla on teilattu nuo kaikki, pikkaisen on ristiriitaista kun käsketään rikkiviisaana etsimään aktiivisesti työtä mutta sitten ei saisi olla siihen liittyviä apuvälineitä olemassa vaan pitäisi mennä sinne kirjaston tai työkkärin koneelle jossa parhaimmillaan jonottaa smalle koneelle 20 hlöä.
Hajotkaa erinomaisuuteenne, kapeakatseisuuteenne ja ilkeämielisyyteenne!!
Lisäksi työttömän tulee hoitaa lapsensa itse eikä viedä hoitopaikkoja niitä oikeasti tarvitsevilta. Sinne kirjaston koneelle pitääkin mennä tekemään hakemuksensa lasten kanssa.
- matkustaa - saa kyllä, jos samalla on työmarkkinoiden käytettävissä eli puhelimen päässä ja valmis tulemaan töihin
- omistaa tietokonetta tai kännykkää - TOki saa, jos rahat riittää, mutta ymmärtähän, että ne laskut pitää kuitenki nihan itse maksaa
- olla asuntolainainen - ks yllä. Kyllä mulla on työttämänä ollut sekä sasuntolainaa että tietokone ja kännykkä, mutta ne ja niiden käyttö oli sellaista, että rahat riittivät.
- sairastaa - ei tietenkää saa, koska sairas ei ole työtön joka olisi työmarkkinoiden käytettävissä, vaan sairaslomalainen
- lomailla - ei tietenkään, koska ethän lomalla ole työmarkkinoiden käytettävissä. Ota lomaa erikseen.
- ja opiskelija - no nykyäänhän saa opiskella, jos pystyy työkkärille osoittamaan, että se hyödyttää työllistymistä. Muutenhan opiskelijan pitää opiskella opintotuella ja omilla rahoillaan, ei työkkärin rahoilla
Eikä tässä ole mitään rikkiviisasta tai omaa erinomaisuutta, tää on ihan Suomen laki.
esim. avoimessa yliopistossa, vaan siitäkin joutuu toimittamaan selvityksen TE (Työttömyyden Edistämis)-toimistoon. Työttömän todellakin ilmeisesti pitäisi vain "maata kotona", kuten joku ehkä vielä kuvittelee työttömien tekevän.