Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

suoni kohta katkee päästä työkkärin YLIMIELISYDESTÄ

Vierailija
11.05.2011 |

Siis nyt on pakko huutaa ARGH!

Mulla lukee kortissa, seuraava työnhaun uusinta 1.6 ja nyt sain kirjeen jossa ilmoitetaan, että olen jättänyt ilmoittautumatta viimeviikolla!!

Kävin myös paikanpäällä 7.4 korttini kanssa, eli alle kuukausi sitten!! Nimenomaan toitottivat maaliskuun aikana, että laitetaan 3 kk eteenpäin!

Viimeviikon olin paikanpäällä kurssilla, niin no se eihän tarkoita työnhaun uusimista.

Soitin ja sain vastauksesi "no jos sä tollasen lapun saat, niin sitte et oo ilmoittaunut" nyt on päivärahat sitten katkolla ja pitää antaa selvitys! Siis mitä ihmettä tää meininki on?

Sitten näihin käsittelyihin menee x viikkoa, josta kärsin minä vaikken nyt ymmärrä yhtään mitä olen tehnyt väärin!!

Kyllä sapettaa!

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

missään ei ole sanottu, että kurssi voi olla jo mitgen pitkällä vain ja siitä ei siinä vaiheessa saa kieltäytyä. Kyllä mä nyt tajoa, jos heti aluksi kieltäytyy tai muutama viikko kurssin aloituksesta, mutta on sillä nyt jumaliste jotain väliä jos sitä kurssia on jo käyty 1/3. Ja jos kouluttajakin on sitä mieltä ettei siitä olisi hyötyjä enään saanut. Joten minä ainakaan en ole tollaista kohtaa nähnyt, että karenssi napsahtaa kun et mene tuossa vaiheessa! Meen huomenna työkkäriin enkä lähde sieltä veke ennekuin tuollainen kohta on selkeästi luetettu. Enkä myöskään ilman muitakaan perusteluita. Sen jälkeen mä menenkin suoraan lääkärille, että tarjotkoon vaikka jatkossa mitä (tähän mennessä olen kaiken hakenut itse) kaiken kysynyt, lähetellyt hakemuksia ties minne ja todella paljon. Musta tulee nyt MT potilas, mun pää ei yksinkertaisesti enään kestä.

Tää on oikeesti hyvä tapa karsia heikot veks : ) Mä upposin heti. hups vaan. Mä niin tissuttelen jo täällä ja kohta helpottaa kun turruttaa. Mä meen hei sossun luukulle. sama se mistä se fyrkka tulee ja ansiopäivärahat siirtyy vaan eteenpäin. Eli häääh, mähän oikeestaan voitinkin tässä. Tartti vaan pari kaljaa tajutakseni asian. Aijoo ja sossu muuten maksaa hammashoidot ja sellaset muut. Mä kun en oo sossun asiakas muuten, niin ne ei kai hirveesti mitään -40% vähennä mistään : )

Vierailija
42/49 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

missään ei ole sanottu, että kurssi voi olla jo mitgen pitkällä vain ja siitä ei siinä vaiheessa saa kieltäytyä. Kyllä mä nyt tajoa, jos heti aluksi kieltäytyy tai muutama viikko kurssin aloituksesta, mutta on sillä nyt jumaliste jotain väliä jos sitä kurssia on jo käyty 1/3. Ja jos kouluttajakin on sitä mieltä ettei siitä olisi hyötyjä enään saanut. Joten minä ainakaan en ole tollaista kohtaa nähnyt, että karenssi napsahtaa kun et mene tuossa vaiheessa! Meen huomenna työkkäriin enkä lähde sieltä veke ennekuin tuollainen kohta on selkeästi luetettu. Enkä myöskään ilman muitakaan perusteluita. Sen jälkeen mä menenkin suoraan lääkärille, että tarjotkoon vaikka jatkossa mitä (tähän mennessä olen kaiken hakenut itse) kaiken kysynyt, lähetellyt hakemuksia ties minne ja todella paljon. Musta tulee nyt MT potilas, mun pää ei yksinkertaisesti enään kestä. Tää on oikeesti hyvä tapa karsia heikot veks : ) Mä upposin heti. hups vaan. Mä niin tissuttelen jo täällä ja kohta helpottaa kun turruttaa. Mä meen hei sossun luukulle. sama se mistä se fyrkka tulee ja ansiopäivärahat siirtyy vaan eteenpäin. Eli häääh, mähän oikeestaan voitinkin tässä. Tartti vaan pari kaljaa tajutakseni asian. Aijoo ja sossu muuten maksaa hammashoidot ja sellaset muut. Mä kun en oo sossun asiakas muuten, niin ne ei kai hirveesti mitään -40% vähennä mistään : )

Ei ole sinun asiasi määrittää, koska on sopivaa tai myöhäistä mennä jollekin kurssille. Sen päättää TE-toimisto ihan yksipuolisesti sen jälkeen, kun olet sinne hakenut. Siellä tehdään henkilökohtaiset suunnitelmat, joten kyllä olisit kahdenkin viikon aikana ennättänyt jotain oppimaan. KOuluttajan mielipiteellä ei ole mitään merkitystä, häneltä on koulutus ostettu ja hän tekee sen, mitä on sopimuksessa.

TE-toimistossa ei ole listaa kaikista niistä asioista, joista karenssi tulee vaan se siellä infossakin lueteltu lista, jossa yhtenä kohtana on "kieltäytyminen työllisyyspoliittisesta toimenpiteestä". Juuri niin olet tehnyt eli et ottanut tarjottua opiskelupaikkaa vastaan ja siitä seuraa karenssi, väitit itse mitä tahansa.

Jos asia kiinnostaa, katso itse laista:

17 §

Työvoimapoliittisista toimenpiteistä kieltäytyminen

Henkilöllä, joka ilman pätevää syytä kieltäytyy toistuvasti työvoimaviranomaisen tarjoamista työkyvyn tai työkunnon selvittämiseen pyrkivistä toimenpiteistä taikka ilman pätevää syytä kieltäytyy työvoimatoimiston tarjoamista työvoimapalvelulain 10 c §:ssä tarkoitettuun työnhakusuunnitelmaansa sisältyvästä, 6 §:n 2 momentissa tai 11 §:ssä tarkoitetusta taikka muusta niihin rinnastettavasta kohtuulliseksi katsottavasta työllistymistä edistävästä toimenpiteestä, ei ole oikeutta työmarkkinatukeen kahden kuukauden ajalta. Määräaika lasketaan siitä päivästä, jona kieltäytyminen on tapahtunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanat TOISTUVASTI ja TYÖMARKKINATUESTA. Eli siis kassasta saa fyffeee buahahaha.

Mut kuten sanoin jo, ihan sama. Mä voitin tässä loppujen lopuksi monen kuukauden vapaat, koska nyt en enään tee oma-aloitteisesti mitään. Ja tarjotuista en voi enään ottaa vastaan, kun mullä on tää MT ongelma ja sairasloma tulee ku silmät pyörii nyt jo ympyrää.

Mulla on tällänen pahemman luokan MT ropleema, meen ihan sekasin kaikista vastoinkäymisistä. Musta tule pipipää ihan kirjaimellisesti. Tööt tööt.

Vierailija
44/49 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on paska päivä ja täällä ihmiset vaan nillittää. Yritä nyt jotenkin tsempata itsesi yli tuosta ja jatka töiden hakua. Byrokratia on ihan mahdotonta. Kuten täällä on kerrottu, muutkin ovat saaneet (epäoikeudenmukaisia) karensseja, yritä olla ottamatta sitä liian henkilökohtaisesti.

Vierailija
45/49 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mies just sano kuulemma mulle jo jonku kahdenkymmenennen nen nen kerran et mä en saa sossusta mitään kun sillä on niin isot tulot. No paska.

Mut elän sit sen rahoilla leveesti. Se kyl sano et jos mun päänuppi rupee taas falskaa nii lähettää mut nopeesti pipilään huiliin. Toisaalt oikeen odotan niit valkosii karheit lakanoita ja tarjoilu siihen pyökkipöytään. Siel on jotenkin niin idyllistä. Saa olla hullu ihan rauhassa. Iltapalaks saa teetä ja ruisleivän nam.

Vierailija
46/49 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelkkää simputusta, mulle tehtiin samoin vantaalla joskus aikoinaan. Ehkä ne simputtaa että menisit töihin. Mulla meni hermo ja lähin työhön ku työhön kunhan ei tarttenu niiden luukulle imottautua.

Niiden omat työntekijät on idiootteja, alkkiksia. Eivät tajua itekään työnhausta mitään.

Vierailija
47/49 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

työkkäristä, et mun ois pitänyt mennä kurssille vaikka kuinka paljon myöhässä kun alkuun oli vaan ATK;ta ja sellasia "perusjuttuja" jotka on mulle ihan selviä ja silleen.

Noh, mä en osaa exceliä vai miten se kirjoitetaan yhtään, tai wordia, tai powerpointtia. Nettiä osaan käyttää, mutta yksikin ongelma ni se on thenkkaphoo. Edellisessä koulussa opettaja nauroi mut käytännössä ulos kun yritin suorittaa sitä tietokone ajokorttia. käski keskittyä ihan lyijykyniin tulevaisuudessa!

Tuolla ryhmässä ne oli kaikki jo ehtinyt suorittamaan sen jonkun A osan, siis se kuului osana koulutusta ja kouluttaja sanoi mulle, et sä sitä tossa vaiheessa enään olis voinut tehdä. Ja työkkärin mielestä mä oon kai joku saatanan nero näiden koneiden kanssa. Mä oon yhen koneen ja paiskannut lattialle pillunpäreiksi kun hermostuin kun en tajunnut mitä se kone yritti mulle sönköttää : )

Ai niin joo mullahan on jo "alan" tutkinto niin mä osaan perusjutut ja vähän enemmänkin buahahaha, no miksiköhän vitussa yhdessä työhaastettelussa sanottiin, että sä et kyllä osaa mitään "koulutuksesi" juttuja.

Todellin "koulutus" jooo.. näyttötutkinto jossa ei pitänyt edes näytöjä tehdä : )

Eli mua ei ois sinne veen kurssille noin myöhään edes tungettu jos joku tajuis kuinka ääliöpaska olen jo koneiden kanssa. MÄ OON VARMAAN JOKU KEHARI JONKA PITÄIS ALOITTAA PÄIVÄKODISTA!

Vierailija
48/49 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka muka odottaa että työkkäri jotain töitä järjestää? Hah, jotain kunnan orjatyötä josta saa korotetun päivärahan. Siinä on parasta mihin työkkäri kykenee.

Vierailija
49/49 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka muka odottaa että työkkäri jotain töitä järjestää? Hah, jotain kunnan orjatyötä josta saa korotetun päivärahan. Siinä on parasta mihin työkkäri kykenee.

siellä on tarjolla työpaikkoja, mutta työnhakijan on itse niitä haettava, työkkärin täti ei niitä puolestasi hae.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän neljä