Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

suoni kohta katkee päästä työkkärin YLIMIELISYDESTÄ

Vierailija
11.05.2011 |

Siis nyt on pakko huutaa ARGH!

Mulla lukee kortissa, seuraava työnhaun uusinta 1.6 ja nyt sain kirjeen jossa ilmoitetaan, että olen jättänyt ilmoittautumatta viimeviikolla!!

Kävin myös paikanpäällä 7.4 korttini kanssa, eli alle kuukausi sitten!! Nimenomaan toitottivat maaliskuun aikana, että laitetaan 3 kk eteenpäin!

Viimeviikon olin paikanpäällä kurssilla, niin no se eihän tarkoita työnhaun uusimista.

Soitin ja sain vastauksesi "no jos sä tollasen lapun saat, niin sitte et oo ilmoittaunut" nyt on päivärahat sitten katkolla ja pitää antaa selvitys! Siis mitä ihmettä tää meininki on?

Sitten näihin käsittelyihin menee x viikkoa, josta kärsin minä vaikken nyt ymmärrä yhtään mitä olen tehnyt väärin!!

Kyllä sapettaa!

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

etkö lukenut saamiasi papereita?

Vierailija
2/49 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain juuri lapun 2 kk;den karenssista. Homma toimii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mol.fi yli 5000 avointa työpaikkaa, eiköhän sieltä yksi sinullekkin irtoa.

Vierailija
4/49 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työkkärin eukko on laittanut semmosen merkinnän että 1.6 niin kyllähän sen pitäs olla pätevä lappu. Vai saitko jonkun uuden ajan sieltä kurssilta viime viikolla?

Vierailija
5/49 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

työkkärin täti oli sitä mieltä, että mun on hankala saada uusia töitä. Olin vähän että TÄH? Näki taatusti työhistoriasta, että töissä olen ollut viimeiset 12v ilman taukoja ja työpaikkaakin vaihtanut sujuvasti. Olin sitten työttömänä 2kk ennen kuin tein uuden työsopparin ja teki mieli kyllä käydä näyttämättä sitä sille tätsylle...

Vierailija
6/49 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä kurssilla mitään uusimisaikoja anneta, oppilaitokset, jotka kursseja toteuttavat eivät ole mitään työkkärin satelliitteja.

Vierailija
7/49 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurssien jälkeen pitää AINA, heti kurissin päätyttyä ilmoittautua työvoimatoimistoon, että on jälleen avoimesti työmarkkinoiden käytettävissä.

Vierailija
8/49 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

työkkärin täti oli sitä mieltä, että mun on hankala saada uusia töitä. Olin vähän että TÄH? Näki taatusti työhistoriasta, että töissä olen ollut viimeiset 12v ilman taukoja ja työpaikkaakin vaihtanut sujuvasti. Olin sitten työttömänä 2kk ennen kuin tein uuden työsopparin ja teki mieli kyllä käydä näyttämättä sitä sille tätsylle...

kone antaa automaattisesti asiakkaan antamien tietojen perusteella arvioin työllistymisestä. Siis ihan tilastopohjaisesti.

Vierailija
9/49 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta nyt siis kävikin niin, että ilmoittivat että tuo uusimisjuttu olikin aiheeton, mutta samalla ilmoittivat, että sain 2 kk;den karenssin, syystä että:

Helmikuussa hain kirjanpidon koulutukseen, joka alkoi puolessa välissä helmikuuta. En päässyt kurssille, mutta sain varapaikan. Työkkärin haastattelija sanoi, että sieltä ei saa sitten olla yhtään päivää poissa, koska asiaa on paljon.

Maaliskuun alussa sain sitten varapaikan, mutta olin päässyt töihin ( muutamien viikkojen keikka) joten en voinut koulutukseen mennä. Kysin jo silloin, että eikö ollut puhetta, että poissaoloja ei saa koulutuksessa olla!

Maaliskuun 31 pvä tarjotaan varasijan varasijaa, josta kieltäydyn koska koulutuksen alusta on kulunut jo niin kauan ja poissaoloistahan oli hyvin tiukka ei, koska muuten koulutus menee hukkaan!

Nyt kouluttaja oli sitä mieltä, että minun kieltäytymiseni oli aivan aiheeton! Joten nt ollaan 2 kk karenssissa.

No täähän oli täysin mun moka, itse hain kurssille en päässyt ja kun olisin päässyt puolitoista kk. myöhässä en mennyt. Ja kurssikin loppuu "vasta" elokuussa.. että silleen. Olisinhan mä saanut kirittyä puolitoista kk. tosta noin vaan.. tokitoki!

Niin ja on sielä MOL:ssa työpaikkoja, harmi vaan, että mulla ei ihan toi koulutus ja osaaminen riitä kaikkeen : ) Ja KUKA on sanonut etten ole hakenut kaikkea taivaan ja maan väliltä?

Vierailija
10/49 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä kurssilla mitään uusimisaikoja anneta, oppilaitokset, jotka kursseja toteuttavat eivät ole mitään työkkärin satelliitteja.

eli muistuttaa opiskelijoita, että parin viikon sisään on käytävä työkkärissä tai tulee karenssia.

Vierailija
11/49 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai oletko elämäntapatyötön, joka opettaa lapsilleenkin mallin laiskotella kotona?

Vierailija
12/49 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli CV;n tekemisen kurssi : ) Laittoivat tollaseen, koska mulla ei oo ihan napannut noi haut : )

Vierailija
13/49 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sä itse olet kun täällä roikut? Kotiäiti? Vai chattaat työajalla. Kerro missä oot töissä, niin mä ehdotan sun pomolle, että tuun sun tilalle. mä en varmasti käytä av palstaa työaikana!!

Vierailija
14/49 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On toi homma ihan kauheeta kyykyttämistä vailla minkäänlaista inhimillisyyttä. Ja sit vielä ihmetellää miksi on syrjäytyneitä ja sossulla eläviä... Pientä joustoa pitäisi olla juuri tuollaisissa tapauksissa, poistaisi turhaa byrokratiaa ja vaivannäköä kaikilta osapuolilta.

Vierailija
15/49 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos virkailija niitä noudattaa, kiljuu asiakas. Ja jos ei noudata, on itsekin työtön tehtyään virkavirheen.

Vierailija
16/49 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kone antaa automaattisesti asiakkaan antamien tietojen perusteella arvioin työllistymisestä. Siis ihan tilastopohjaisesti.

työnhakijalle?

Vierailija
17/49 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli CV;n tekemisen kurssi : ) Laittoivat tollaseen, koska mulla ei oo ihan napannut noi haut : )

jossa osaamattomille työttömille opetetaan kädestä pitäen työnhakua. Sinne pääsevät vain ne, joiden katsotaan olefvan täysiä tumpeloita tai uusia työmarkkinoilla eli vailla kokemusta.

Vierailija
18/49 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

työnhakijalle?

arvio hänen työllistymisestään ja sen arvion antaa järjestelmä, ei virkailija.

Vierailija
19/49 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tarviin tollaisia kursseja. Sielä oli aika monta muutakin tumpeloa. Varsinkin insinöörejä oli reippaasti ja kaksi väitellyttäkin. Ei kaikille ole niin helppoa väsästä ansioluetteloita, ihan kiva että me tumpelot saadaan apua siihen ja kuullaan kaikista työkanavista : )

Mut mä oon oikeesti nyt tosi kypsä kun sain karenssin. Mulle on nyt ihan sama kaikki. Luovutan. Oon yrittänyt ja yrittänyt oon hakenut koulutuksiin ja jopa sainkin kuten kerroin ja mokasin sitten senkin kun niin myöhässä tarjottiin ja koin, että en ikinä selviä siitä.. ja kouluttaja itse sanoin, etten sitten saa olla poissa. Mun lapset ei tee tälläsellä luuseri paska mutsilla mitään. Mä en tarvii tätä yhteiskuntaa eikä se tarvii mua. Oon hyödytön kaikille.

AP

Vierailija
20/49 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

työnhakijalle?

arvio hänen työllistymisestään ja sen arvion antaa järjestelmä, ei virkailija.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan seitsemän