Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

suoni kohta katkee päästä työkkärin YLIMIELISYDESTÄ

Vierailija
11.05.2011 |

Siis nyt on pakko huutaa ARGH!

Mulla lukee kortissa, seuraava työnhaun uusinta 1.6 ja nyt sain kirjeen jossa ilmoitetaan, että olen jättänyt ilmoittautumatta viimeviikolla!!

Kävin myös paikanpäällä 7.4 korttini kanssa, eli alle kuukausi sitten!! Nimenomaan toitottivat maaliskuun aikana, että laitetaan 3 kk eteenpäin!

Viimeviikon olin paikanpäällä kurssilla, niin no se eihän tarkoita työnhaun uusimista.

Soitin ja sain vastauksesi "no jos sä tollasen lapun saat, niin sitte et oo ilmoittaunut" nyt on päivärahat sitten katkolla ja pitää antaa selvitys! Siis mitä ihmettä tää meininki on?

Sitten näihin käsittelyihin menee x viikkoa, josta kärsin minä vaikken nyt ymmärrä yhtään mitä olen tehnyt väärin!!

Kyllä sapettaa!

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli CV;n tekemisen kurssi : ) Laittoivat tollaseen, koska mulla ei oo ihan napannut noi haut : )

jossa osaamattomille työttömille opetetaan kädestä pitäen työnhakua. Sinne pääsevät vain ne, joiden katsotaan olefvan täysiä tumpeloita tai uusia työmarkkinoilla eli vailla kokemusta.

työnhakukurssille minut yrittivät saada kun ilmoittauduin kesän ajaksi työttömäksi. Jo ilmoittautumishetkellä kerroin hakevani pelkästään kesätöitä, sillä olin jo tehnyt työsopimuksen alkusyksystä alkavasta työstä.

Hieman hämmästyin kun sain työkkäristä kirjeen, jossa kehotettiin menemään työnhakukurssille parantamaan työnsaatimahdollisuuksiani.

Työkkärissä sentään ymmärsivät miksi kieltäydyin kurssista, enkä saanut karenssia.

Kaverini sen sijaan sai 2 kuukauden karenssin aivan ihmeellisestä syystä.

Hän löysi itselleen vakituisen työpaikan, joka piti ottaa vastaan lokakuussa. Työkkärin kautta hän sai myös 2 kk mittaisen määräaikaisen työn, jonka piti alkaa syyskuussa.

Jos hän olisi ottanut vastaan sen määräaikaisen työn, olisi hän menettänyt vakituisen paikan.

Hän yritti selittää asiaa työkkärissä, mutta sai tylyn vastauksen "ensin alkava työ on otettava vastaan, muuten tulee karenssi".

Kaveri otti karenssinsa ja vakituisen työpaikan, sillä alallaan on hyvin vaikea löytää vakituista työsuhdetta. Suurin osa kollegoistaan tekee epämääräisiä pätkätöitä millon minnekin.

Aika erikoisia nuo työvoimatoimiston kiemurat toisinaan ovat :s

Vierailija
22/49 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

..jonka aikana opeteltiin mm. tekemään makaronilaatikkoa, avaamaan tietokone ja tekemään se CV.

Paljonpa hyödytti kaksikymppistä kokkia :).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä oot kyllä niin reppana kuin olla ja voi. Ihan oikein (lue:lain mukaan) työkkärissä tekivät kun tarjosivat varapaikkaa. Ja edelleen lain mukaan homma meni kun sait karenssin kieltäytymisestä. Eli ihan turhaan kitiset. Ei ole sun tehtävä arvioida olisiko oppimisedellytykset täyttyneet vaikka olisit mennyt kurssille myöhässä. Kyllä siitä olis ollu kuitenkin enemmän hyötyä kuin kotona istumisesta. Tosin, tuosta sun kirjoitustyylistä lukuisine alkeellisine kirjoitusvirheineen kyllä huomaa, ettet ole ihan penaalin terävin kynä :)

Vierailija
24/49 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletteko että noilla työnhakukurssilla ohjelma räätälöidään juuri SINUN tarpeitasi vastaavaksi!? Vähänkö ootte tyhmiä. Eiköhän siellä ole ohjelma, joka sopii keskimäärin kaikille. Ja kurssista on ihan varmasti enemmän hyötyä kuin kotona makaamisesta! Lusmua vaan kotona, mut älä sitten tule ruikuttamaan meidän työssäkäyvien verorahoja!

Vierailija
25/49 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sä itse olet kun täällä roikut? Kotiäiti? Vai chattaat työajalla. Kerro missä oot töissä, niin mä ehdotan sun pomolle, että tuun sun tilalle. mä en varmasti käytä av palstaa työaikana!!

Työnhakukurssilla saatat oppia tämänkin asian, että on olemassa aamuvuoroja, iltavuoroja jne.

Vierailija
26/49 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vi**u mitä lusmuja!

Vierailija
27/49 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 kk;den ??????

jospa opettelisit vaikka kirjoittamaan nyt, kun siihen on aikaa :)

Vierailija
28/49 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kasvattavat lähinnä persettään, huutelevat heille, jotka oikeasti haluavat tehdä jotain yhteiskunnan hyväksi :D

Vierailija
29/49 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

työt taas 9 kk kuluttua, lomailepa rauhassa tässä välillä, emme häiritse sinua työllä. Ei, TE-toimiston on tarjottava työtä kaikille, joille työtä löytyy.

Ja kai itsekin osaisit itsekin sanoa 1 kk työtä tarjoavalle työnantajalle, että lähdet lokakuussa muihin töihin. Sen olisi voinut sanoa jo ennen työn vastaanottoa.

Vierailija
30/49 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä niin tiedän mitä tunnet. Itsekin sain karenssin omasta mielestäni täysin aiheettomasti ja syynä oli tuolloin työvoimatoimiston virkailijan virhe. Eli olin uusi työmarkkinoilla ja kaikki asiat mulle täysin uusia. Virkailija tottakai neuvoi mitä pitää tehdä jne. ja minä sinisilmäisesti noudatin hänen ohjeitaan. No jouduin karenssiin. Masennuin tästä todella pahasti (olin ollut ensimmäistä kertaa elämässäni todella tunnollinen, kunnollinen, ahkera- näin kovasti vaivaa, koska halusin työllistyä ja päästä "aikuisten maailmaan") Lopulta jouduin lääkärin määräämälle sairaslomalle ja ilman hyvää tukiverkostoa en tiedä missä olisin nyt. Onneksi nyt kaikki on järjestyksessä ja pikkuhiljaa häämöttää jo valoa tunnelin päässä.. :)

Mutta inhotti kyllä se valta mikä heillä on. Ja se kuinka he eivät kanna sanoistaan vastuuta...

Vierailija
31/49 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

työt taas 9 kk kuluttua, lomailepa rauhassa tässä välillä, emme häiritse sinua työllä. Ei, TE-toimiston on tarjottava työtä kaikille, joille työtä löytyy.

Ja kai itsekin osaisit itsekin sanoa 1 kk työtä tarjoavalle työnantajalle, että lähdet lokakuussa muihin töihin. Sen olisi voinut sanoa jo ennen työn vastaanottoa.

Juuri niinhän ystäväni oli tehnyt, sanonut ettei voi tehdä tarjottua määräaikaisuutta loppuun asti, sillä aloittaa toisessa työpaikassa. Työnantaja oli ilmoittanut tämän TE-keskukselle ja TE-keskus määräsi karenssin.

Kas kun ihmiset yleensä hakee monta eri työpaikkaa siinä toivossa, että saisi edes yhden. Joskus voi sitten käydä niinkin, että tulisi valituksi kahteen paikkaan. Silloin joutuu valitsemaan näiden kahden työpaikan väliltä.

Itse en aikonut lomailla 9 kuukautta. Kesällä oli 3 kk aika jolloin en ollut töissä, ja siksi ajaksi ilmoittauduin työnhakijaksi. Hyvin selvästi ilmoitin TE-keskuksessa hakevani vain kesätöitä ja aloittavani 3 kk kuluttua uuden työn.

Mielelläni olisin silloin kesällä ottanut lyhyen pätkätyön vastaan.

Tarjosivat sitten työnhakukurssia.

Vierailija
32/49 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

työt taas 9 kk kuluttua, lomailepa rauhassa tässä välillä, emme häiritse sinua työllä. Ei, TE-toimiston on tarjottava työtä kaikille, joille työtä löytyy. Ja kai itsekin osaisit itsekin sanoa 1 kk työtä tarjoavalle työnantajalle, että lähdet lokakuussa muihin töihin. Sen olisi voinut sanoa jo ennen työn vastaanottoa.

Juuri niinhän ystäväni oli tehnyt, sanonut ettei voi tehdä tarjottua määräaikaisuutta loppuun asti, sillä aloittaa toisessa työpaikassa. Työnantaja oli ilmoittanut tämän TE-keskukselle ja TE-keskus määräsi karenssin. Kas kun ihmiset yleensä hakee monta eri työpaikkaa siinä toivossa, että saisi edes yhden. Joskus voi sitten käydä niinkin, että tulisi valituksi kahteen paikkaan. Silloin joutuu valitsemaan näiden kahden työpaikan väliltä. Itse en aikonut lomailla 9 kuukautta. Kesällä oli 3 kk aika jolloin en ollut töissä, ja siksi ajaksi ilmoittauduin työnhakijaksi. Hyvin selvästi ilmoitin TE-keskuksessa hakevani vain kesätöitä ja aloittavani 3 kk kuluttua uuden työn. Mielelläni olisin silloin kesällä ottanut lyhyen pätkätyön vastaan. Tarjosivat sitten työnhakukurssia.

Sähän menit ihan väärään lafkaan! TE-toimisto on se entinen työkkäri ja TE-keskus hoitaan sitten muita asioita, vaikka maataloustukia.

Vierailija
33/49 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

työt taas 9 kk kuluttua, lomailepa rauhassa tässä välillä, emme häiritse sinua työllä. Ei, TE-toimiston on tarjottava työtä kaikille, joille työtä löytyy. Ja kai itsekin osaisit itsekin sanoa 1 kk työtä tarjoavalle työnantajalle, että lähdet lokakuussa muihin töihin. Sen olisi voinut sanoa jo ennen työn vastaanottoa.

Juuri niinhän ystäväni oli tehnyt, sanonut ettei voi tehdä tarjottua määräaikaisuutta loppuun asti, sillä aloittaa toisessa työpaikassa. Työnantaja oli ilmoittanut tämän TE-keskukselle ja TE-keskus määräsi karenssin. Kas kun ihmiset yleensä hakee monta eri työpaikkaa siinä toivossa, että saisi edes yhden. Joskus voi sitten käydä niinkin, että tulisi valituksi kahteen paikkaan. Silloin joutuu valitsemaan näiden kahden työpaikan väliltä. Itse en aikonut lomailla 9 kuukautta. Kesällä oli 3 kk aika jolloin en ollut töissä, ja siksi ajaksi ilmoittauduin työnhakijaksi. Hyvin selvästi ilmoitin TE-keskuksessa hakevani vain kesätöitä ja aloittavani 3 kk kuluttua uuden työn. Mielelläni olisin silloin kesällä ottanut lyhyen pätkätyön vastaan. Tarjosivat sitten työnhakukurssia.

Sähän menit ihan väärään lafkaan! TE-toimisto on se entinen työkkäri ja TE-keskus hoitaan sitten muita asioita, vaikka maataloustukia.

Vierailija
34/49 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, eli TEKIT on ELYJÄ!

Vierailija
35/49 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä kurssilla mitään uusimisaikoja anneta, oppilaitokset, jotka kursseja toteuttavat eivät ole mitään työkkärin satelliitteja.

eli muistuttaa opiskelijoita, että parin viikon sisään on käytävä työkkärissä tai tulee karenssia.

Muistuttaminen on ihan eri asia kuin uuden ajan antaminen, ja jos muistuttaakin, niin voisi edes muistuttaa oikein; useimmissa tapauksissa on ilmoittauduttava heti ensimmäisenä arkipäivänä koulutuksen päätyttyä (ellei työkkärin - ei siis minkään open - kanssa muuta sovita).

Vierailija
36/49 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

etten ole fiksuin ja todellakaan penaalin terävin kynä. Olisi kiva sanoa ettei mua hetkauta joidenkin vittuilut kirjoitusvirheistäni, mutta kyllä se vituttaa sekin rankasti. Minkä minä sille voin ja juu en todellakaan jaksa tällä palstalla edes tsempata lukihäiriöni kanssa.

Mun varmaan vittuilijoiden mielestä kuuluukin olla työtön, koska oon niin hiton tyhmä ja en osaa mitään.

Nyt kun sais ittensä tsempattuu edes johonkin hyvään mielentilaan. Makaan sohvalla ja kaikki tuntuu pahalta..

Olisi ollut kiva, että se työkkärin tätikin olisi kertonut kun koulutusta on mennyt 1/3, niin karenssihan sitä tule vaikka koulutuksen hyödyt ei toteudu.

En todellakaan silloin edes ajatellut, että niin voi käydä koska oli täysin älytön idea edes mennä kurssille enään tossa vaiheessa ja jopa kouluttaja tänään puhelimessa myönsi, että en olisi enään hyötynyt kurssista. Kyllä tuntuu vähän petetyltä olo.

Kertoivat tosin, että voivat tarjota paikkaa jollekin vaikka kurssia olisi mennyt 4 kk ja 1 kk olisi enään jäljellä. Mutta kyllä musta pitää kertoa, että siitä seuraa karenssi. Olisin mä sinne mennyt heti istumaan jos olisin asian tiennyt!!

Vierailija
37/49 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2011 klo 19:49"]

Kuka muka odottaa että työkkäri jotain töitä järjestää? Hah, jotain kunnan orjatyötä josta saa korotetun päivärahan. Siinä on parasta mihin työkkäri kykenee.

siellä on tarjolla työpaikkoja, mutta työnhakijan on itse niitä haettava, työkkärin täti ei niitä puolestasi hae.

TE-toimiston tärkein tehtävä on auttaa ihmisiä työelämään. Miten muuten se onnistuisi kun hankkimalla työpaikkoja työttömille?

Vierailija
38/49 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

etten ole fiksuin ja todellakaan penaalin terävin kynä. Olisi kiva sanoa ettei mua hetkauta joidenkin vittuilut kirjoitusvirheistäni, mutta kyllä se vituttaa sekin rankasti. Minkä minä sille voin ja juu en todellakaan jaksa tällä palstalla edes tsempata lukihäiriöni kanssa. Mun varmaan vittuilijoiden mielestä kuuluukin olla työtön, koska oon niin hiton tyhmä ja en osaa mitään. Nyt kun sais ittensä tsempattuu edes johonkin hyvään mielentilaan. Makaan sohvalla ja kaikki tuntuu pahalta.. Olisi ollut kiva, että se työkkärin tätikin olisi kertonut kun koulutusta on mennyt 1/3, niin karenssihan sitä tule vaikka koulutuksen hyödyt ei toteudu. En todellakaan silloin edes ajatellut, että niin voi käydä koska oli täysin älytön idea edes mennä kurssille enään tossa vaiheessa ja jopa kouluttaja tänään puhelimessa myönsi, että en olisi enään hyötynyt kurssista. Kyllä tuntuu vähän petetyltä olo. Kertoivat tosin, että voivat tarjota paikkaa jollekin vaikka kurssia olisi mennyt 4 kk ja 1 kk olisi enään jäljellä. Mutta kyllä musta pitää kertoa, että siitä seuraa karenssi. Olisin mä sinne mennyt heti istumaan jos olisin asian tiennyt!!

Siellä aika selkeästi kerrottiin oikeudet ja velvollisuudet. Jos kieltäytyy TE-toimiston tarjoamasta toimenpiteestä ilman säädösten hyväksymää syytä, saa karenssia. Ei sitä tarvitse erikseen enää kertoa.

Vierailija
39/49 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä kurssilla mitään uusimisaikoja anneta, oppilaitokset, jotka kursseja toteuttavat eivät ole mitään työkkärin satelliitteja.

eli muistuttaa opiskelijoita, että parin viikon sisään on käytävä työkkärissä tai tulee karenssia.

Muistuttaminen on ihan eri asia kuin uuden ajan antaminen, ja jos muistuttaakin, niin voisi edes muistuttaa oikein; useimmissa tapauksissa on ilmoittauduttava heti ensimmäisenä arkipäivänä koulutuksen päätyttyä (ellei työkkärin - ei siis minkään open - kanssa muuta sovita).

koska se on yleensä maanantai ja silloin on ruuhkaa muutenkin.Ja koska oletuksena on, että henkilö hakee koulutuksen jälkeen töitä ja työllistyy, ei kannata samantien pyytää näytille.

Kurssikummi muuten käy useimmilla kursseilla ja antaa uuden käyntiajan koulutettaville, joten kyllä se on melkein kaikille selvää, koska ja mitä pitäisi tehdä.

Vierailija
40/49 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhelimella tai sähköpostilla?? Meillä tuo on ihan rutiinihomma, ainakin toimii meillä akateemisilla/ toimihenkilöillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yhdeksän