Miesystäväni luuli että olen luonnonkaunis :) !!
Olen tapaillut erästä miestä jo parin kuukauden ajan. Voisi sanoa että seurustelemme, mutta emme ole vielä yökyläilleet toistemme luona. Mies ei ole siis nähnyt minua ilman meikkiä.
Tänään puhuimme eräistä juhlista, joihin mies on kutsuttu ensi viikonloppuna ja minä hänen aveccinaan. Mies ehdotti että tulisin ennen juhlia käymään hänen kotonaan. Tekisimme kävelylenkin metsässä ja söisimme lounasta, ja lähtisimme sitten illemmalla yhdessä juhliin. Suostuin ehdotukseen ja mainitsin että käyn sitten hänen luonaan suihkussa, ja otan juhlavaatteet, meikit yms mukaan.
Tästä mies oikein hätkähti ja pyysi etten meikkaisi! Olin ihan äimän käkenä, koska normaalisti meikkaan joka päivä. Jos lähden lähikauppaan, en laita meikkiä mutta esimerkiksi pidemmälle ostoreissulle isoon markettiin laitan ihan kunnon päivämeikin, meikkivoidetta, puuteria jne. Rupesin sitten kyselemään miksi en näihin juhliin saisi meikata ja kävi ilmi, että mies luuli etten meikkaa ollenkaan. Kun puhuimme asiasta hän sanoi että kyllähän minulla taitaa ripsiväriä olla jos tarkkaan katsoo mutta hän on aina luullut etten meikkaa tai värjää hiuksia. Hän kun ei oikein tykkää naisista jotka meikkaavat tai värjäävät hiuksiaan.
Naurattaa :) Tänään minulla oli "saunapuhtauden" lisäksi kosteusvoidetta, meikinpohjustusvoidetta, meikkivoidetta, valokynää, puuteria (irtopuuteria sekä kivipuuteria), poskipunaa, kulmakynää, kahta luomiväriä, ripsiväriä, huultenrajauskynää ja huulikiiltoa. Hiuksia käyn raidoittamassa noin joka toinen kuukausi ja niissä oli tänään shampoon ja hoitoaineen lisäksi latvasuojaa, föönausnestettä ja lakkaa. Vartalon iholle olin levittänyt kiinteyttävää voidetta ja vartalotuoksua. Hampaani ovat valkaistut ja vartaloa korjailtu kauneushoitolan selluliittihoidoissa. Selluliittihoidosta ja hampaiden valkaisusta en ole hirveästi huudellut, mutta muista jutuista puhun ihan avoimesti, jos joku kysyy.
Että sellainen luonnonkaunis! Ilmeisesti osaan meikata niin, etten näytä maalatulta, mutta en haluaisi alkaa muuttamaan elämäntapojani miehen takia niin että luopuisin kaikista turhamaisuuksistani. Pistää miettimään tuleeko suhteesta mitään näillä ehdoilla. Katsooko mies pahalla laittautumisiani jos suhde muuttuu vakavammaksi? Tai muuttuuko miehen mielipide minusta kun hän näkee minut meikittä? Niinkun monet suomalaiset, olen lähes väritön ilman meikkiä ja ihoni punottaa herkästi.
Kommentit (69)
Kaikki naiset meikkaa,varsinkin uskovaiset,mutta taidolla,tyylillä ja hyvillä tuotteilla..kestovärjäyksellä saa hyvän pohjan meikille.Ja lestadiolaiset ei ole uskovaisia!!
Et voi määritellä, onko joku toinen uskovainen vai ei.
ja lestadiolaiset on tehny meikistä uskon mittarin.sori vaan.Usko mitataan ja määritellään raamaulla,ei huulipunalla!!!
Teethän säkin nyt tässä jostain asiasta kynnyskysymyksen sanomalla, että lestadiolaiset eivät ole uskovaisia, eikä Raamatussa kuitenkaan sanota, että näin olisi.
Varmaan suurin osa suomalaisista naisista meikkaakin, mutta silloin ei kannata sanoa, että kaikki meikkaa.
siis silmiä. Joka päivä on puuteri ja kulmakynä.
Eli siis ihon pohjustusta en laske meikkaamiseksi.
Jos laitan ripsivärin niin sitten olen meikannut.
Jos miehesi tarkoitti sitä, että olet luonnollisen kaunis ilman sotamaalauksia. Ehkä hänellä on kammo exästään tai siskostaan tai vaikka paljon meikkaavasta työkaveristaan.
Tunnen erään naisen, joka on saanut itsestään ihan Eva Longorian näköisen hiustenvärjäyksellä- ja teippipidennyksillä, suohkurusketuksella ja tummanruskeilla piilareilla. Eksoottisen tummana kaunottarena siis hurmaa miehiä, eikä kukaan ole vielä tullut niin läheiseksi, että olisi saanut tietää totuuden.
Esim. Johanna Tukiaisesta ei Paris Hiltonin näköistä saa, vaikka tekee kaiken edellä kuvatun tapaan ja enemmänkin :D.
kun onnistuu meikkaamaan itsensä luonnollisen kauniiksi. Jatka vaan samaan malliin kun kerrat koet sen itsellesi sopivaksi, kyllä se mies laskeutuu niistä pilvilinnoistaan ja sopeutuu meikkeihin.
Sinä ja ulkonäkösi on kuitenkin kelvannut kaikki nämä kuukaudet. Nyt sitten ei saisi meikata, kun se tuli puheeksi eikä vissiin laittaa hiuksiakaan, antaa vaan kuivua luonnollisesti.
Kannattaa kysyä tarkemmin mielipiteitä yleisimmin eikä suunnitella sitä yhteistä tulevaisuutta. Voi paljastua muitakin outoja juttuja. Jotkut miehet eivät tykkää liian meikatusta (tyyliin Tuksu) ja se on ok, mutta ettei saisi olla mitään meikkiä, on jo harvinaisempaa ja viittaa vanhanaikaiseen ja/tai uskonnolliseen mieheen.
Tästä mies oikein hätkähti ja pyysi etten meikkaisi! Hän kun ei oikein tykkää naisista jotka meikkaavat tai värjäävät hiuksiaan.
Sinä ja ulkonäkösi on kuitenkin kelvannut kaikki nämä kuukaudet. Nyt sitten ei saisi meikata, kun se tuli puheeksi eikä vissiin laittaa hiuksiakaan, antaa vaan kuivua luonnollisesti.
Kannattaa kysyä tarkemmin mielipiteitä yleisimmin eikä suunnitella sitä yhteistä tulevaisuutta. Voi paljastua muitakin outoja juttuja. Jotkut miehet eivät tykkää liian meikatusta (tyyliin Tuksu) ja se on ok, mutta ettei saisi olla mitään meikkiä, on jo harvinaisempaa ja viittaa vanhanaikaiseen ja/tai uskonnolliseen mieheen.
Tästä mies oikein hätkähti ja pyysi etten meikkaisi! Hän kun ei oikein tykkää naisista jotka meikkaavat tai värjäävät hiuksiaan.
Onko viitteitä naisvihasta tai taipumuksesta pitää monia naisia "huorahtavina" tai pinnallisina. En itse meikkaa, mutta en huolisi miestä, jolle meikkaamattomuus on itseisarvo. Uskontoa en tähän halua sotkea, itse olen ateisiti.
Musta tuntuu, että aika moni mies luulee, ettei nainen meikkaa, jos hän ei näytä ns. pakkeloidulta eli jos meikki ei selvästi näy. Sitten sanotaan, että kyllä meikitön nainen on kaunein nainen. En usko, että KUKAAN nainen voi olla kauniimpi täysin ilman meikkiä, kuin niin, että meikillä on hienovaraisesti peitetty vaikka ihon epätasaisuutta ja laitettu sopivasti ripsiväriä korostamaan silmiä. Silloin näyttää luonnollisen kauniilta.
On minullekin sanottu, ett "hei sä olet meikannut", vaikka siis todellisuudessa olen silloin meikannut vain enemmän eli niin, että se näkyy, että silmissä on vaikka rajaukset ja huulipunaa on.
En siis silti ole mikään meikkauksen superkannattaja, enkä sano, ettei ilman meikkiäkin voisi olla tosi nätti.
Odota vaan kun tulet vanhahkoksi, niin se meikkaaminen käy niin hankalaksi, että ei viitsi välittää ja vaivautua jatkuvasti.
Ihana miesystävä sanoi lohduttaakseen, että kun tuntee toisen hyvin, niin sillä ei ole väliä miltä näyttää. Eikös olekin ihana mies!
T. abortti.blogspot.com
En kyllä alkaisi muuttaa tapojani meikkaamisen suhteen miehen vuoksi. Kerro vain rohkeasti miehelle totuus vaikka kaipa hän sen huomaa kun näkee sinut meikittä. Miehillä voi olla joskus aika omituinen käsitys meikkaamisesta, kuvitelma että meikkaus tarkoittaa hirveää pakkelia, joka paistaa jo kauas että on meikattu reilulla kädellä.
Itse en meikkaa arkena ollenkaan, en edes puuteria laita mutta minäkin pitäisin tuollaista miestä outona. Ja taatusti meikkaisin juhliin vaikka mies sanoisi mitä.
luonnonkaunis:)
Yhdessä ollaan oltu jo 20v ja en juuri meikkiä käytä ja en värjää hiukisani, ei vielä harmaitakaan ole.
(Ei olla uskovaisia kumpikaan.)
No mä olen kyllä 10v nuoremman näköinen mitä olen ja omasta mielestänikin olen ihan kaunis oilman pakkeliakin:)
luonnonkaunis:)
Yhdessä ollaan oltu jo 20v ja en juuri meikkiä käytä ja en värjää hiukisani, ei vielä harmaitakaan ole.
(Ei olla uskovaisia kumpikaan.)No mä olen kyllä 10v nuoremman näköinen mitä olen ja omasta mielestänikin olen ihan kaunis oilman pakkeliakin:)
Tästä ei kuitenkaan tainnut olla kysymys vaan naisen vapaudesta meikata tai olla meikkaamatta ihan miten haluaa.
vaan luulee tämän olleen suurimman osan tapaamiskerroista meikittä, kyseessä ei tasan taatusti ole "järkyttävä meikkimäärä"! Ei meikkituotteiden määrä mitään kerro, jos niitä osaa käyttää.
Tuohan on järkyttävä meikkimäärä!
Jos olisin mies, tuntisin itseni todella huijatuksi. Oletko näyttäytynyt miehelle koskaan ilman meikkiä?
että minulle tulee tuosta ap:n miesystävän kommentista mieleen, ettei kannata ainakaan noin vähästä vetää valtavia johtopäätöksiä siitä että mies oikeasti paheksuisi ap:ta "salatun totuuden" selvittyä, koska jos on vain sanonut ettei oikein tykkää meikkaavista naisista (muttei sitten ole kuitenkaan ap:ta pitänyt sellaisena, vaikka ihan silmien edessä olisikin ollut :D), niin sehän voi tarkoittaa tosiaan ihan sitä, että mielikuva meikkaamisesta ja värjätyistä hiuksista on juuri sellainen sotamaalaus ja räikeän värinen tukka.
Se voi myös tarkoittaa sitä, että mies ei pidä jostain muusta puolesta, mitä meikkeihin liittyy. Esim. ajatteleeko että laittautunut nainen käy vähän väliä ehostamassa itseään, tai ettei voi vaikka tehdä mitään fyysistä ettei meikki tai tukka mene pilalle. Tai että meikkaamiseen menee älyttömästi aikaa.
Tai ehkä, jos mies ei kerran oikeasti edes tunnista meikkaamista, kyse voi olla jostain ikivanhasta mielikuvasta, että on turhamaista tai jotain meikata. Senhän voi saada hyvin romutettua ihan sillä, että osoittaa miten tavallista meikkaaminen on, ja miten vähän loppujen lopuksi on naisia jotka ei tee mitään, ei meikkaa tai ei värjää hiuksia.
Tai sitten mies voi olla henkeen ja vereen eläinsuojelija, tai jotain.
Minä veikkaan että mies ei ensinnäkään tunnista sitä meikkaamista tai hiusten värjäämistä, eikä tiedä miten se tehdään ja millä aineilla, toisekseen hän ei ole tarkoittanut "kevyttä" ehostusta, johon ei mene paljon aikaa, joka on huomaamattomasti ja hyvällä maulla tehty ja joka ei loista pimeässä, ja kolmannekseen voi olla kyse jostain vanhasta mielikuvasta. AP:n ei kannata olla huolissaan siis, minun mielestä, vaikka tuskin olikaan. Koska mies on kuitenkin ilmeisesti tykännyt ap:n ulkonäöstä, eiköhän tykkää meikittömänäkin.
En siis todellakaan ole mitenkään törkeän näköinen meikkimäärästä huolimatta, vaan huoliteltu ja luonnollisen näköinen. Olen nuorempana ollut aika pullea ja kun laihdutin ylimääräiset pois ja aloin liikkumaan, rupesin pitämään itsestäni huolta myös muuten.
Täytyy varmaan raahata meikkipussi ja fööni miehen luokse ja kertoa miten paljon meikkaan. Samalla teen kyllä selväksi että niin tekee moni muukin ja varmaan 99% meikkaavista naisista ei näytä johannatukiaiselta tai käytä punaista huulipunaa ja vahvaa silmämeikkiä, ainakaan arkisin.
tuossa sällingissä, miehet nyt sanoo mitä vaan jotta pääsee pöksyihin.
Huh, onneksi ei moisia meikkihuolia, ripset ja kulmat värjätty, niin suihkun jälkeen rasvaa naamaan ja menoks ;)
ja hampaatkin valkoiset luonnostaan ja ennekaikkea suorat.
En siis todellakaan ole mitenkään törkeän näköinen meikkimäärästä huolimatta, vaan huoliteltu ja luonnollisen näköinen. Olen nuorempana ollut aika pullea ja kun laihdutin ylimääräiset pois ja aloin liikkumaan, rupesin pitämään itsestäni huolta myös muuten.
Täytyy varmaan raahata meikkipussi ja fööni miehen luokse ja kertoa miten paljon meikkaan. Samalla teen kyllä selväksi että niin tekee moni muukin ja varmaan 99% meikkaavista naisista ei näytä johannatukiaiselta tai käytä punaista huulipunaa ja vahvaa silmämeikkiä, ainakaan arkisin.
Mies taitaa olla vain vähän pöljä, mutta toimi ihan normaalisti. Tähän saakkakin olet kelvannut ja saat kelvata jatkossakin. Rohkeasti vain meikit ja föönit esiin.
Mun mies on juuri näitä pöllöjä, jotka tajuaa meikatuiksi vain naiset joilla on Tuksu-meikki tai verenpunaista huulipunaa. Luuli mm. että Kate Middleton oli häissään kokonaan meikkaamaton. :)
http://0.tqn.com/d/beauty/1/0/l/I/1/kate-middleton-wedding.jpg
Olisiko sitten niin että miesten mielestä meikkaaminen tarkoittaa aina värikästä meikkiä. Jos meikkaa ruskeilla sävyillä ja poskipuna ei ole pinkkiä, ei ole meikannut ollenkaan.
miehet tajua! Jos teet nude-meikin http://www.fashionmantras.com/wp-content/uploads/Nude-Makeup.jpg
niin todellakin kuvittelevat että olet meikitön. Itse teen arkisin joka päivä nude-meikin (jossa on siis kuitenkin täysi "sotavarustus" tuotteineen, mutta miehet tosiaan kuvittelevat meikatun naisen näyttävän tuksulta.
ja lestadiolaiset on tehny meikistä uskon mittarin.sori vaan.Usko mitataan ja määritellään raamaulla,ei huulipunalla!!!