Miesystäväni luuli että olen luonnonkaunis :) !!
Olen tapaillut erästä miestä jo parin kuukauden ajan. Voisi sanoa että seurustelemme, mutta emme ole vielä yökyläilleet toistemme luona. Mies ei ole siis nähnyt minua ilman meikkiä.
Tänään puhuimme eräistä juhlista, joihin mies on kutsuttu ensi viikonloppuna ja minä hänen aveccinaan. Mies ehdotti että tulisin ennen juhlia käymään hänen kotonaan. Tekisimme kävelylenkin metsässä ja söisimme lounasta, ja lähtisimme sitten illemmalla yhdessä juhliin. Suostuin ehdotukseen ja mainitsin että käyn sitten hänen luonaan suihkussa, ja otan juhlavaatteet, meikit yms mukaan.
Tästä mies oikein hätkähti ja pyysi etten meikkaisi! Olin ihan äimän käkenä, koska normaalisti meikkaan joka päivä. Jos lähden lähikauppaan, en laita meikkiä mutta esimerkiksi pidemmälle ostoreissulle isoon markettiin laitan ihan kunnon päivämeikin, meikkivoidetta, puuteria jne. Rupesin sitten kyselemään miksi en näihin juhliin saisi meikata ja kävi ilmi, että mies luuli etten meikkaa ollenkaan. Kun puhuimme asiasta hän sanoi että kyllähän minulla taitaa ripsiväriä olla jos tarkkaan katsoo mutta hän on aina luullut etten meikkaa tai värjää hiuksia. Hän kun ei oikein tykkää naisista jotka meikkaavat tai värjäävät hiuksiaan.
Naurattaa :) Tänään minulla oli "saunapuhtauden" lisäksi kosteusvoidetta, meikinpohjustusvoidetta, meikkivoidetta, valokynää, puuteria (irtopuuteria sekä kivipuuteria), poskipunaa, kulmakynää, kahta luomiväriä, ripsiväriä, huultenrajauskynää ja huulikiiltoa. Hiuksia käyn raidoittamassa noin joka toinen kuukausi ja niissä oli tänään shampoon ja hoitoaineen lisäksi latvasuojaa, föönausnestettä ja lakkaa. Vartalon iholle olin levittänyt kiinteyttävää voidetta ja vartalotuoksua. Hampaani ovat valkaistut ja vartaloa korjailtu kauneushoitolan selluliittihoidoissa. Selluliittihoidosta ja hampaiden valkaisusta en ole hirveästi huudellut, mutta muista jutuista puhun ihan avoimesti, jos joku kysyy.
Että sellainen luonnonkaunis! Ilmeisesti osaan meikata niin, etten näytä maalatulta, mutta en haluaisi alkaa muuttamaan elämäntapojani miehen takia niin että luopuisin kaikista turhamaisuuksistani. Pistää miettimään tuleeko suhteesta mitään näillä ehdoilla. Katsooko mies pahalla laittautumisiani jos suhde muuttuu vakavammaksi? Tai muuttuuko miehen mielipide minusta kun hän näkee minut meikittä? Niinkun monet suomalaiset, olen lähes väritön ilman meikkiä ja ihoni punottaa herkästi.
Kommentit (69)
Pissata saa, kunhan siitä kuuluu vain nätti pirinä ja tuotos on pastellin väristä ja tuoksuu kukille...
kuuluuko olla miehen lupa ennenkuin uskaltaa meikata??? Kun olet miehen luona, paiskaa veskin ovi kiinni kun alat pakkeloimaan, ei kuulu ollenkaan miehille mita kukin naamaansa laittaa.
tai ainakin sellainen on tosi monella. Sinänsä en ymmärrä, miten permis eroaa esim. hiusten raidoittamisesta.
miehellä ole jotakin uskonnollista vakaumusta tuon meikittömyysjutun takana esim. lestadiolaisuus, joille ihminen on Jumalan kuva ja kaunis sellaisenaan, eikä sitä kuvaa kuulu ehostaa, eikä hiuksia värjätä/raidoittaa?Otapa selko asiasta! Tärkeää tietää varmasti muutenkin, jos suhde syvenee.
Minä meikkaan kevyen ja luonnollisen meikin (lähes) joka päivä, eikä se oikeasti ole ketään miestä - tai naista - koskaan häirinnyt. Ja vaalennan hiuksiakin.
kaksin kappalein. Ja meikkaan joka päivä silloinkin kun olen heidän kanssaan. Siihen on vaan niin tottunut että tuollainen kevyt päivämeikki tulee tehtyä ihan itsestään ja siihen menee viisi tai maksimissaan kymmenen minuuttia aikaa.
kun ei näytä räikeältä.
Mutta kun luin listaasi, niin juolahti mieleen että sulla ei varmaan ole pieniä lapsia...?
Pesen kasvoni aina vain pelkällä vedellä ja käytän AINA laadukkaita vesiliukoisia meikkejä, jotka kuitenkin kestävät valumatta ja kovassakin menossa.
Silmänympärysvoiteen ja kosteusvoiteen, näitä en laske meikeiksi, lisäksi käytän arkena töissä ym. ainoastaan aurinkopuuteria suojaamaan ihoa ja antamaan hiukan väriä. Ja ripsiväri, Sensai Kanebo 38. Siinä minun meikkini.
Iltamenoihin ja juhliin ym. laitan lisäksi nestemäisen rajauksen yläluomeen ja se maapuuteri vai aurinkopuuteri kumpi tuo Guerlain nyt olikaan vielä tuon rajauksen päälle että hieman pehmentää rajausta.
Joskus jos oikein juhlava tilaisuus on tai on sellainen fiilis, laitan lisäksi jopa meikkivoidetta alle ja 2-3 luomiväriä.
Huuliin en laita mitään kiiltoa kummempaa, yleensä en muuta kuin huulirasvan, silmät on mun juttu ja silloin ei huulia korostella.
Ripsiväriä ei tietenkään alaripsiin, korkeintaan ulkonurkkiin.
miehellä ole jotakin uskonnollista vakaumusta tuon meikittömyysjutun takana esim. lestadiolaisuus, joille ihminen on Jumalan kuva ja kaunis sellaisenaan, eikä sitä kuvaa kuulu ehostaa, eikä hiuksia värjätä/raidoittaa?Otapa selko asiasta! Tärkeää tietää varmasti muutenkin, jos suhde syvenee. Jos tällaista asiaa ei takana voi asiasta varmasti vielä enemmänkin keskustella ja minusta meikkaus on sinun oma asiasi, kun teet sen luonnollisesti. Tottakai voit ottaa föönin mukaan, kyllähän nyt hiusten laitto kauniiksi sallitaan jopa uskonnollisissa yhteisöissäkin.