En päästä anoppia meille kylään!
En myöskään mene kylään anopin luo.
Mies saa käydä lasten kanssa mummolassa niin usein kun haluaa.
Moni pikkuasia johti tuohon ja lopullinen niitti oli kun 4h ennen h-hetkeä anoppi perui vuorokauden lastenhoito apunsa.
Asiasta oli sovittu 2kk aiemmin ja sitten anoppi aiheutti meille ongelmia.
Kommentit (26)
tosin se anoppi saattoi tehdä tuon tahallaan, ei enää jaksanut komentelujasi.
että jonain päivänä hänestäkin tulee anoppi. Eikä ainakaan vaikuta että tulisi yhtään sen kelvollisempi kuin omansakaan.
Söi ruokaa ja joi kakkukahvit (meillä oli iso juhla). Sen jälkeen ilmoitti, ettei voikkaan jäädä yöksi koska seuraavana päivänä hänellä on treffit.
Hyppäsi iltajunaan ja paineli kotiin. ap
Meilläkin oma äitini on 60v menevä sinkkumummeli ja treffit ovat hänelle tärkeitä. Yksinäisyys on aika raaka juttu, ainakin kun alkaa ikää olla. Treffit piristää, tuo kivaa säpinää elämään ja sisältävät mahdollisuuden siitä, että pääsee vanhuuden jakamaan jonkun kanssa, eikä tarvitse yksin vanheta kiikkustuolissa. Treffit ovat lähes ainoa syy, miksi äitini on perunut lupaamiaan lastenhoitojuttuja. Enkä ole pahoittanut mieltäni.
Kummallista on, että anoppisi ei kertonut aikaisemmin. Yleensä treffit sovitaan pariakin päivää aikaisemmin. (tuon ikäiset ihmiset eivät sovi tapaamisia parin viikon päähän, vaan parin päivän tai seuraavaksi päiväksi) Onko hänellä syytä pelätä teidän paheksuntaanne? Hyväksyykö miehesi äitinsä seuraelämän ja treffailun?
Joka tapauksessa sinä ylireagoit. Hyvä tapa päästä tuosta tilanteesta yli, olisi soittaa hyvässä hengessä ja kysyä oliko kivat treffit. Sitten anoppi varmaan suostuu vielä hoitamaan teidän lapsia joskus myöhemmin.
Et kuule arvaakaan, miten mummeleita siepoo, jos heitä erehdytään pitämään vain ilmaisina lastenhoitajina. He näkevät itsensä itsenäisinä ja menevinä naisina parhaassa iässä ja haluavat tulla kohdelluiksi sellaisina. ;)
Treffit olisi voinut sopia jollekin muulle päivälle, koska teidän kanssa oli sovittu jo aiemmin muuta. Jos anoppi asuu 400 km päässä teistä, luulen, että hän ei kauhean työllistetty ole lastenhoidon osalta. Mun mielestä ainakin sovitut asiat pidetään, poislukien sairaudet yms. Mummo voi olla viriili silloinkin kun sovituista asioista pidetään kiinni!!!
Meilläkin oma äitini on 60v menevä sinkkumummeli ja treffit ovat hänelle tärkeitä. Yksinäisyys on aika raaka juttu, ainakin kun alkaa ikää olla. Treffit piristää, tuo kivaa säpinää elämään ja sisältävät mahdollisuuden siitä, että pääsee vanhuuden jakamaan jonkun kanssa, eikä tarvitse yksin vanheta kiikkustuolissa. Treffit ovat lähes ainoa syy, miksi äitini on perunut lupaamiaan lastenhoitojuttuja. Enkä ole pahoittanut mieltäni.
Kummallista on, että anoppisi ei kertonut aikaisemmin. Yleensä treffit sovitaan pariakin päivää aikaisemmin. (tuon ikäiset ihmiset eivät sovi tapaamisia parin viikon päähän, vaan parin päivän tai seuraavaksi päiväksi) Onko hänellä syytä pelätä teidän paheksuntaanne? Hyväksyykö miehesi äitinsä seuraelämän ja treffailun?
Joka tapauksessa sinä ylireagoit. Hyvä tapa päästä tuosta tilanteesta yli, olisi soittaa hyvässä hengessä ja kysyä oliko kivat treffit. Sitten anoppi varmaan suostuu vielä hoitamaan teidän lapsia joskus myöhemmin.
Et kuule arvaakaan, miten mummeleita siepoo, jos heitä erehdytään pitämään vain ilmaisina lastenhoitajina. He näkevät itsensä itsenäisinä ja menevinä naisina parhaassa iässä ja haluavat tulla kohdelluiksi sellaisina. ;)
Ei todellakaan ole ok perua hoitovuoroa noin lyhyellä varoitusajalla treffien takia. Oliko se mies todella sellainen, ettei toista treffiaikaa voinut mitenkään sopia?
Sulla ei kyllä taida hissi mennä ihan ylimpään kerrokseen, jos ehdotat, että pitäisi vielä soittaa ja kysyä oliko kivat treffit.
Mummo juoskoot treffeillä vaikka joka päivä mutta voisi kertoa jos sovitut asiat peruuntuu.
ap
Olen samaa mieltä, että on TOSI hyvä, että anopillasi on oma elämä!
Mun äidilläni ei oikein ole ja on aika raskasta kun pitää aikuista ihmistä käydä viihdyttämässä ja hän valittaa yksinäisyyttään aika ajoin.
Minustakin voisit suhtautua anoppiisi ystävällisemmin. Vai peruuko hän aina joka ikisen kerran kun lupautuu hoitamaan lapsianne?
Voi ku mä olisin kans noin rohkee, en päästäis minäkään enkä kävis siellä! Mutku oon tämmönen niin nielen vaan kiukkuni ja oon hiljaa =(
Olen varma, että tässä on takana jotain muutakin, kuin mitä ap kertoo.
Luulen, että anoppi halusi tällä tempauksellaan korostaa omaa itsenäisyyttään ja oikeuttaan treffailla pojalleen ja ehkä myös miniälleen.
Jospa anopilla ei treffikutsuja ole ollut liiaksi ja harvinainen tilaisuus kiinnostavan miehen kanssa oli liian houkutteleva? Ehkä ei ole treffiseuralleen ede kertonut olevansa mummo, eikä halunnut perua vedoten lastenlasten hoitoon?
Meillä jäi viime kesänä provinssiin liput käyttämättä, koska mummulle tuli "kuumat treffit". Harmitti sinä viikonloppuna, mutta olisin ollut tosi typerä, jos olisin antanut asian sotkea välejä äitini kanssa.
Joka tapauksessa olen varma, että ap:n ja hänen miehensä käytöksessä on ollut jotain sellaista, minkä takia anoppi halusi perua lastenhoitokeikan näin erikoisella tavalla.
8
Voi morjens. Ei taida noi lapsukaiset olla anopille erityisen rakkaita..
Tai sitten aikuinen ihminen ei ymmärrä kuinka tärkeää on pitää lupauksensa, varsinkin lapsille.
Kyllä meillä tulis poru, jos rakas mummo käyttäytyis kuin tuuliviiri, peruen yhteistä aikaa pienellä varoitusajalla.
jos jotain sovitaan, niin siitä pidetään kiinni, vaikka munaa tekisikin mieli ;)
Anoppi olisi voinut sopia ne treffinsä jollekin muulle päivälle, koska kerran oli jo lupautunut tulla lapsia hoitamaan.
Kyllä sellaiset asiat täytyy pitää, joihin on lupautunut. Mikäli ei ole ihan oikeaa syytä, sairastuminen tms.
ihan oikein!mä taas en kauheesti haluis ees anopilta lastenhoitoapua.on niin vanhanaikainen,enkä mä halua että se tartuttaa "naiset keittiössä" asennetta mun poikiin.ei silti,en voi muutenkaan sietää koko tyyppiä.
Jos joskus anoppia vaivaa lastenhoito asialla niin silloin olettaisin ettei lastenhoito peruuntuisi treffien takia. Eläkeläisillähän on tunnetusti kiire, joten se mies mahtoi olla aikamoinen Casanova jos ei toinen päivä kelvannut. Anoppi vois kans pitää housut jalassa :D.
Kun sovitaan jotain niin täytyyhän se perua ajoissa tai sitten ei oteta samalle päivälle toista menoa!
Eikö miehesi voinut kunnolla puhdistaa ilmaa äitinsä kanssa esim. kertomalla, miten tuollainen lastenhoitokeikka perutaan, mitkä ovat ne hyväksytyt syyt perua, jos asiasta on sovittu reilusti etukäteen jne. En ihan ymmärrä, että miniä mököttää, mutta muu perhe käy niin kuin ei mitään. Kyllä tuo olisi meidän perheelle ollut sellaisen tiukan välienselvittelyn paikka, ja sen jälkeen kun kaikki olisivat saaneet purettua mieltään, oltaisiin asia unohdettu ja menty eteenpäin.
Mutta ei olisi anoppia meilläkään enää tuon jälkeen pyydetty lastenhoitoavuksi.
Monissa asioissa joustan, ja esim. meillä anoppi hoitaa lapsia huomattavasti useammin esim. nyt tässä toukokuussa jo kolme kertaa (kaksi lyhyttä max. kahden tunnin juttua ja yksi päivän hoitokeikka), aiemmin tänä vuonna näitä ei ole ollut. Olen koko ajan jankannut anopille, että jos on menoja, niin saa perua ja että joustan kyllä. Mutta toki ilman muuta ajattelen, että peruu sitten kunnolla etukäteen. Jos tänään peruu huomisen, loukkaannun kyllä, mutta en sitä hänelle sano.
On kerran perunut samana päivänä, kun toinen lapsenlapsi oli sairastunut ja tulikin hänelle hoitoon. Harmitti omani puolesta, joka tietysti pettyi, kun ei päässytkään mummin luo, mutta selittelyllä tuo hoitui, ja kaikki päästiin siitä yli. Silti pidän noin lyhyttä varoitusaikaa (vaikkakin ihan perusteltua) todella harmittavana ja sallin itselleni pienen mökötyksen (marmatin lähinnä miehelleni). Anopille en tietysti mököttänyt, koska eihän hän tavallaan voi olla ottamatta sitä sairasta lasta hoitoon, mutta harmitti vietävästi, kun kuulin, että se lapsi ei edes ollut sairas vaan ei ollut vain halunnut mennä hoitoon...
Silti pitää muistaa, että ei ne anopit ole velvollisia hoitamaan niitä lapsia, mutta jos lupautuvat, kyllä he ovat velvollisia pitämään lupauksensa (järkevää peruutusaikaa lukuunottamatta).
Ap:n anoppi siis viis välittää noista lapsista tai poikansa ja miniänsä menoista. Niinpä siis en minäkään ap:nä tai hänen perheenään välittäisi anopin menoista. Menisin kyläilemään milloin huvittaa ja olisin kutsumatta kylään, kun kutsun muut, ja kutsuisin sitten, kun esim. tiedän, että ei pääse.
Olisihan se nyt vähän eri asia, peruuko siksi että on sairastunut ja makaa kotona 40 asteen kuumeessa vai peruuko siksi, että ei huvitakaan
ja lähtee mieluummin baariin.