Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kolhaisin viereistä autoa autonovella parkkipaikalla, miten kannattaisi toimia?

Vierailija
09.05.2011 |

Otin rekisterinumeron ylös ja nyt pohdin laitanko viestiä vai soitanko vai annanko olla. autoon jäi maalijälki ei onneksi kolhua. Paljonkohan tuommoisen paikkaus maksaa? Kyllä tympäsee...

Niin ja olisin jättänyt auton ikkunaan lapun, jos olisi autosta löytynyt edes pieni lapun pala.

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko liikaa vaadittu että aikuinen kykenee kolhuitta avaamaan ovensa?

Vierailija
42/55 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajan auton perinmäiseen nurkkaan ja törkeesti pysäköin kahdelle paikalle. Olen blondi nainen, en osaa pysäköidä! Mutta empähän kolhi toisten autoja, eikä ketään kolhi omaani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikaruokaravintolan parkissa ja joku on siihin kolhassu. Sinäkö se olit, höh.

Vierailija
44/55 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

autonomistajakin varmaan nauraisi, jos soitat, ellei nyt kyseessä ole joku ferraaaari. Jos siihen vain vähän maalia jäi niin lähtee ihan helposti varmasti pois, älä tuon takia menetä yöuniasi.

autoamme on lommotettu ja naarmutettu ja mieheni on siitä raivoissaan. Jättää autonsa mieluummin jonnekin sivummalle parkkiin siksi että ihmiset ovat nykyään niin välinpitämättömiä eivätkä ilmoita jos vahingoittavat toisen omaisuutta.

Vierailija
45/55 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi olla liikaa vaadittu aikuiselta ihmiseltä, vaikka laittaa kättä auton ja oven väliin, ettei vahingoittaisi toisen omaisuutta.

mistäs sait ylimääräisen? Huutonetistä? ;D

Kummasti sitä lapset opettaa yksi kätisyyteen ja jos ei kädet riitä, pitelen ovea jalalla. :D

Vierailija
46/55 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehnyt saman autollesi?

Minua harmittaa, että automme molemmille puolille on tullut lommo kanssa-autoilijoiden toimesta automme oltua parkissa. -Mitään ei ole kuulunut tekijöistä.

Itse olemme tosi varovaisia, ettemme kolhi muiten autoja, mutta sama ei näytä pätevän muihin...

Vierailija
47/55 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen supertunnollinen ihminen, ja aikaisemmin ajattelin, että tuollaisessa tilanteessa pitää ilman muuta ottaa yhteyttä. Kerran omankin autoni tuulilasissa oli anteeksipyyntö puhelinnumeroineen, vaikka mitään näkyvää jälkeä ei autossa ollutkaa. Kiitin yhteydenotosta tekstiviestillä.

Mutta kun itse jouduin siihen tilanteeseen että kolhaisin toista autoa, mieleni muuttui. Silloinkin kyseessä oli ap:n kuvaileman kaltainen pieni maalitahra. Minä kilttinä tyttönä jätin tuulilasiin lapun.

En ehtinyt parkkipaikalta vielä pois, kun auton omistaja tuli paikalle. Menin hänen luokseen selvittämään asiaa, mutta vastaanotto olikin kaikkea muuta kuin yhteistyöhaluinen. Tyyppi oli silmittömän vihainen, huusi ja pui nyrkkiä. Hetken päästä paikalle tuli vielä 3-4 miehen kaveria, jotka PIIRITTIVÄT minut, uhkailivat, vaativat jättikorvauksia, yrittivät kiristää minulta henkilötunnustani jne.

Arvatkaa huviksenne, miltä tuntui olla siinä yksin ja tietäen, että olin jo mennyt antamaan heille puhelinnumeroni. :(( Onneksi säilyin rauhallisena ja ehdotin, että soitetaan poliisi paikalle. Se rauhoitti tilannetta hieman, ja kun poliisit tulivat, he asettuivat selkeästi minun puolelleni.

Tuosta tapahtumasta jäi kyllä sellainen kammo, että ensi kerralla en valitettavasti aio laittaa kenenkään tuulilaseihin mitään ystävällisiä lappusia. Valitan. Poikkeuksena tilanne, jossa tulee todella iso lommo tai jotain. Silloin soitan poliisit paikalle jo ennen kuin auton omistajaa näkyy mailla halmeilla.

Vierailija
48/55 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi autojen parkkiruudut ovat niin lähellä toisiaan ettei ovia saa auki kolhimatta viereisiä autoja? Eiköhän jossain muualla ole vika kuin niitä ovia availevissa ihmisissä. Ihan kokemuksesta puhun, usein olen auton kyydissä vaikken itse ajakaan ja todella usein on vaikeuksia saada auton ovia kunnolla auki ilman että ovet meinaavat osua viereiseen autoon. En ole ketään kolhinut mutta kyllä ne autot vaan ovat turhan lähekkäin.

Vierailija
49/55 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi ihme sentään -mitenköhän? Mitäs ihmeessä luulisit? Voi äly hoi!!!

Vierailija
50/55 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi autojen parkkiruudut ovat niin lähellä toisiaan ettei ovia saa auki kolhimatta viereisiä autoja? Eiköhän jossain muualla ole vika kuin niitä ovia availevissa ihmisissä. Ihan kokemuksesta puhun, usein olen auton kyydissä vaikken itse ajakaan ja todella usein on vaikeuksia saada auton ovia kunnolla auki ilman että ovet meinaavat osua viereiseen autoon. En ole ketään kolhinut mutta kyllä ne autot vaan ovat turhan lähekkäin.

Tekisi mieli ruveta parkkeeraamaan kahden ruudun keskelle, jos lapsiparkkipaikkaa ei ole vapaana. En oo kyl vielä kehdannut..

Ap:lle en osaa kommentoida. Ite tod.näk. en ilmoittaisi, kun en uskaltaisi. Auton omistaja panee vielä maksamaan koko oven vaihdon, kun ei ole itsellä kuvaa vauriosta..

Vierailija
51/55 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kerran osuu auton oveen. Mutta sitä en ymmärrä että kolme kertaa. Mulla oli parkkihallissa kolhutettu kolme ovea, kun vieressä oli punainen taksi. Oli punaista maalia ja kolhuja kolmessa ovessa, kun välillä peruutin parkkiruutuun ja välillä ajoin suoraan. Samoin se taksi.

Laitoin viestiä taksikuskille, mutta en koskaan saanut vastausta. Ei siis korvannut mitään.

Vierailija
52/55 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kerran osuu auton oveen. Mutta sitä en ymmärrä että kolme kertaa. Mulla oli parkkihallissa kolhutettu kolme ovea, kun vieressä oli punainen taksi. Oli punaista maalia ja kolhuja kolmessa ovessa, kun välillä peruutin parkkiruutuun ja välillä ajoin suoraan. Samoin se taksi.

Laitoin viestiä taksikuskille, mutta en koskaan saanut vastausta. Ei siis korvannut mitään.

Vierailija
53/55 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika reilua olisi soittaa ja kertoa, mua ainakin nyppis aika urakalla tommonen jos mun autossa olis jälki, voihan se olla aika kallista maalauttaa se ovi, mutta voihan olla että se vastapuoli on sitä mieltä että ei tarvitsekaan tehdä mitään? Tuleepa hyvä mieli ainakin - vakuutuksestahan se kai menee, tietysti aina jonkin verran kirpaisee. Ymmärrän houkutuksen kyllä...

Vierailija
54/55 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse 5v automeikkarina tiedän että pelti taipuu yllättävän helposti. Itsekkin istuis autossa kerran kun nuori poika meni äitinsä auton kyytiin ja ovella vähän kolhaisi ovella autoni ovea. Niiden sinisestä autosta jäi sentin pitkä sininen viiva valkoiseen autooni. Poika ei huomannut että olin autossa ja osoitteli sormella autoon päin ja naureskeli kaverille ketä istu takapenkillä. Pomppasin autosta ulos jolloinka pojalle tuli kiire vetästä auton ovia lukkoon... No hetken päästä hänen äitinsä tuli kaupasta ja ilmoitin asiasta hänelle. Otettiin jäljestä kuvat ja vaihdettiin numeroita. Kerroin että olen itse alalla missä noita jälkiä "poistetaan" ja sanoin että mikäli maalitahran alla näkyy klommo niin ilmoitan siitä ja saa tulla itse katsomaan ennenkuin aletaan oikomaan ovea. Ylläripylläri siel oli snadi klommo. No ilmoitin asiasta pojan äidille ja sanoin että tervehdys... Maalin alta paljastu klommo kuten aikasemmin sanoin että luultavasti on klommo. Itse katson meinaan ammattini takia pikkasen tarkemmin auton maalipintaa kuin normi kaduntallaajat. Yleensä ihmiset sanoo että toihan on kuin uusi kun se kiiltää. Itse totean että onpas naarmunen maalipinta. Ja kyllä lasken myös hiusnaarmut naarmuiksi. Niiltä ei voi välttyä mutta ehkäistä voi ja hoitaa auton maalipintaa. Noh asiaan. Elikkäs kolhunkorjaus on alk.n 100e riippuen liikkeestä. Elikkäs sille olis tullu n.120e laskua pienestä hommasta...mutta kun pojan äiti hoiti asian erittäin asiallisesti esim. Soittelemalla vähän väliä ja kysymällä miltä näyttää ja onko se liian vaikee ym.ym. Niin aattelin olla ystävällinen takaisin päin kun pojan äiti sanoi että poika saa maksaa ne viikkorahoistansa pois. Sanoin ystävällisesti että tehdäänkö sellanen sopimus että jäädytät pojan viikkorahan kolmeksi viikoksi johon äiti vastasi että elikkä 60e siis riittää.(äiti sanoi pojan viikkorajaksi 20e) sanoin että ostaa itsellensä kukkia ja käy syömässä jossain kunnon pihvin hyvin hoidetun asian johdosta. Lopuilla tekee mitä tahtoo:D. Siitä asiasta äiti oli erittäin onnellinen ja kiitteli kovasti ja lupasi mennä syömään kunnolla kun sitä olin vaatinut:D kävi niin sääliksi poikaa kun sillä ei ollu pokkaa ees nousta autosta pihalle... Äiti hoiti asian asiallisesti niin sai palkkion. Itse pikasin lommon ja kiillotin taas koko auton ihan ilmatteeksi.. Vaikka autoni onkin vanha 97 malli niin kyl kiiltäääääääää:D

Vierailija
55/55 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen syyllistynyt kolhimaan toista autoa 2 kertaa. Molemmilla kerroilla olen odottanut omistajaa auton vierellä ja molemmilla kerroilla auton omistaja on ihmetellyt rehellisyyttä, joka pitäisi olla päivänselvä asia.

Toivottavasti te jotka vingutte autonne kolhuista myös itse uskallatte vastata omista virheistänne!