Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TYÖPAIKKA, olen hakenut yli 100 työpaikkaan

Vierailija
08.05.2011 |

ja nyt sain paikan. Ongelmana on auton puute, ko. paikkaan jossa työpaikka on ei ole julkista liikennettä. En saa luottohäiriöiden takia autoa osamaksulla, enkä saa lainattua ystäviltä. Onko työvoimatoimisto velvollinen auttamaan vai mistä apua auton hankintaan?

Menenkö karenssiin kun en voi ottaa työtä vastaan?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska ei työkkäriä kiinnosta millä sä töihin kuljet. Polkupyörä?

Vierailija
2/18 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysäise onko tulevassa työpaikassa ehkä jotain kimppakyytimahdollisuutta? Sanot vaikka tulevasi lähimmälle pysäkille jos joku voisi napata sut aina aamuisin kyytiin siitä? Luulisi onnistuvan. Ja sitten keräät rahaa että saisit ostettua jonkinlaisen auton.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai yrität tosissasi lähipiirin kanssa vielä, olisiko jollain joku ylimääräinen auto, jonka saisit lainaan. Nyt laajennat 'verkkoa' kyselyissäsi. Jos saat työn, tulot nousee ja ehkäpä voisit hommata oman auton kotteron jossan vaiheessa. Kesällä varmaan pääsisit tuolla polkupyörälläkin, kymmenen kilsaa menee viellä suuntansa helposti.

Vierailija
4/18 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meiltä sinne 65km ja kukaan ei asu meilläpäin ko. firmasta.

Vierailija
5/18 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä et siis etukäteen selvittänyt, miten hakemaasi työpaikkaan pääsisit kulkemaan?

Mä pahaa pelkään, että jos olet jo ottanut vastaan sen paikan, tulee karenssia jos tässä vaiheessa irtisanot itsesi.

Toi syy ei riitä, koska toi asia on ollut tiedossa jo sillä hetkellä, kun hait työpaikkaa.

Vierailija
6/18 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuollainen voi selvitä vasta haastattelussa? Eikö sulla ollut hakiessa työpaikan osoite tiedossa?

Vierailija
7/18 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaisin jopa suunnitella muuttavani lähemmäs. OLetko yh? Viestistäsi se ei käynyt selville. Eli voitko muuttaa lähemmäs tuo 65 km on aika pitkä matka muutenkin.

Vierailija
8/18 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saanut paikan, mutta et ota sitä vastaan.

Työvoimaviranomaisia ei kiinnosta se, missä vaiheessa huomasit että julkiset pelit eivät kulje.

Ne jutut pitäisi selvittää aina ekaksi, jos työpaikkoihin hakee, että miten niihin pääsee.

Työkkäriä ei kiinnosta pätkääkään.

Vierailija
9/18 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hakisin töitä paikkaan, jonne on matkaa 65km, eikä minulla olisi autoa, selvittäisin jo ennen hakemuksen kirjoittamista, miten sinne pääsee.

Vierailija
10/18 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

päätit sitten ottaa paikan vastaan ennen kun selvitit kyytihommat? Tästä voisi päätellä, etten Kovin vakavissasi et vissiin hakenut, kun et sen verran vaivaa etukäteen nähnyt et oisit selvittänyt tuollaiset käytännön jutut. 65 kilsaa on kuitenkin melko kaukana.

Luottohäiriöillä ei varmaan autoa virallista reittiä saa. Eikös netissä ole jotain kimppakyytisivustoja? Googlaa jos löytyis joku joka kulkee samaa reittiä ja tarjoaa kyytiä.

Vierailija
11/18 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mua kanssa ihmetyttää miten toi asia saattoi selvitä vasta haastattelussa. Pimittikö TA toimipisteen todellisen sijainnin?

Minusta nyt vaihtoehdot ovat jotain sitä luokkaa,

a) että hommaat/lainaat auton (ihan minkä tahansa nyt ekaksi kuukaudeksi). Sitten ostat ekasta palkasta jonkun kotteron

b) kuljet julkisilla niin pitkälle kuin pääset ja loput mopolla/pyörällä

c) hommaat väliaikaisen asunnon työpaikan läheltä siksi aikaa kunnes kykenet kulkupelin hankkimaan.

Vaihtoehtojen realistisuus sitten riippuu tilanteestasi.

Ilmeisesti työpaikkoja ei ihan hirveästi ole sinulle tarjolla, jos sataa ehdit jo hakea. Työpaikasta luopuminen ei siis ole vaihtoehto.

Vierailija
12/18 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

työpaikat eri osoitteissa.

Jouduin hakemaan ko. työtä työkkärin suosituksesta.

Muutto, ei onnistu ilman rahaa, asun vuokrakämpässä

Vierailija
13/18 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin muistelen, nyt joku joka muistaa tarkemmin, jos laittais tähän lisää. Oisko sen juuri saanut sossusta. Tuntuu, että sun kannattaa tuota muuttoasiaa vielä yrittää.

Vierailija
14/18 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ne saa työkkäristä tietää?

Mä sain yhden työpaikan, mutta työnantajan kanssa sovin ettei mun tarvitse ottaa sitä paikkaa vastaan ja ei tod mennyt työkkäriin tietoa.

Vierailija
15/18 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vivus.fi saat 200 euroa ilman kuluja, laina-aika 30 vrk, sitä voi siirtää lisämaksusta. Mutta jos otat lainan vain 30 vrk:ksi niin ei tule mitään kuluja. Ensimmäinen laina on siis ilmainen.

Vierailija
16/18 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työmatkasi on kohtuullinen, kulje työmatkat polkupyörällä tai osta käytetty skootteri. Käytettyjä skoottereita saa suhteellisen edullisesti.

Vierailija
17/18 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työmatkasi on kohtuullinen, kulje työmatkat polkupyörällä tai osta käytetty skootteri. Käytettyjä skoottereita saa suhteellisen edullisesti.

65km fillarilla oliskin melko suoritus aamuin illoin. Tietäs polkeneensa...

Mutta tosiaan, eikö ole ketään jolta autoa vois vaikka lainata joltain vähäksi aikaa? Toi matka on kyllä mun mielestäni aika hiton pitkä autoillenkin työmatkaksi...

Tuo on kyllä vähän syvältä, jos työnantaja on tietoinen, ettei autoa ole ja silti tarjoaa työtä paikasta, johon ei ilman pääse... Ilmeisesti työpisteitä on siis olemassa useita.

Vierailija
18/18 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ne saa työkkäristä tietää?

Mä sain yhden työpaikan, mutta työnantajan kanssa sovin ettei mun tarvitse ottaa sitä paikkaa vastaan ja ei tod mennyt työkkäriin tietoa.

Ja mitä muuttoavustuksiin tulee, niin niitä muistaakseni saa, jos menee töihin työssäkäyntialueensa ulkopuolelle (eli yli 80km päähän).

suomi24 -sivustolla voi keskustella tällaisista asioista ihan oikeiden asiantuntijoiden kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi viisi