Kyllä elämä hoitovapaalla ja työttömänä on parempaa kuin töissä käynti
Nyt olen sen lapsiperheen äitinä vihdoin huomannut. Tuulimyllyjä vastaan, oravan pyörässä.
Se on ihan sama, teetkö säännöllistä työaikaa vaiko vuorotyötä. Kumpikin vaihtoehto vie yhtälailla voimat - aamu nousemiset, tai vuorostaan vuoropäiväkoti rumba.
Jos työsopmius ei jatku määräajan jälkeen, niin en sitä sure. Hoitovapaalla ja työttömänäkin on pärjätty - ja elämä on paljon elettävämmän oloista, ehtii nauttiakin jopa!
Voi tuska, mitä sitä joutuukin oppimaan kantapään kautta...........
Kommentit (9)
työttömänä olosta - vaikka se tavallaan olikin leppoisampaa - kun pelkäsin etten saa ikinä enää töitä, jos työttömyys venyy liian pitkäksi.
Mutta oikeassa olet,lapset ja työ on raskas yhdistelmä!
Ei siis ainakaan tämä mamma ole kielioppiläksyjä lukenut joskus!
Ei siis ainakaan tämä mamma ole kielioppiläksyjä lukenut joskus!
Kyllä, olen sittenkin av:lla!
AP
kuin kotona oleminen.
Haluan tehdä jotain järjellisempääkin kuin olla kokkina ja tarjoilijana 5 x päivässä ja korjata toisten sotkuja.
Kukin tyylillään :)
kuin kotona oleminen.
Haluan tehdä jotain järjellisempääkin kuin olla kokkina ja tarjoilijana 5 x päivässä ja korjata toisten sotkuja.
Kukin tyylillään :)
Hah, itse kun olen juurikin tarjoilija - ja voin sanoa, että omille lapsille tarjoilu on varmasti erittäin mielekästä verrattuna siihen keille tarjoilet ravintolassa.
Tosin, jos on fiinissä sisätyössä ja käyttää jakkua, niin toki lapsille tarjoileminenkin voi olla "epämiellyttävää".
AP
juuri valmistunut ja pääasiassa työttömänä. Teen pikkaisen palkallisia freehommia ja sitten enempi ihan ilmaiseksi, intohimosta :)
Niiiiin paljon kivempaa kuin olla jossain surkiassa, tylsässä työssä. En juurikaan edes hae töitä, vain kivoimpiin paikkoihin, enkä mihinkään kurjaan hommaan lähde ollenkaan.
Paljon kivempaa kun on itselle aikaa enemmän, lapsille aikaa, ei niin helevatanmoinen kiire koko ajan. Pitkään opiskelin, hoidin lapsia ja tein töitä yhtä aikaa, nyt olen ansainnut hengähdysaikaa.
Mutta kaipaan elämään myös muuta sisältöä kuin kotiaskareet, puistoilut ja mammakerhot - kaksi vuotta sitä riitti minulle.
Niin ja ihan farkut jalassa käyn töissä.. ;)
Tosin, jos on fiinissä sisätyössä ja käyttää jakkua, niin toki lapsille tarjoileminenkin voi olla "epämiellyttävää".
AP
Olenkohan siis av:lla ollenkaan.. :)
AP