Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minun on ihan pakko purkaa mieltäni, mummusta asiaa

Vierailija
28.10.2005 |

Olimme lasten kanssa mummulassa käymässä, mummu oli ostanut esikoisellemme (6v) polkupyörän, toppapuvun, kinttaita, pipon ja muuta lelua ja tavaraa, kuopukselle (5v) ei ollut ostanut mitään, ei siis yhtään mitään.

Näinkö tämä menee aina tästä eteenkin päin, tähän asti tyyli on ollut sama ja olen sanonut äidilleni siittä. Sanoin nytkin hänelle että ei osta kummallekkaan mitään jos ei osta molemmille, mutta ei auta.

Miksi esikoiseni on mummun mielestä niin paljon paremmassa arvossa?

En ymmärrä, eikä ymmärrä kuopuksenikaan miksi mummu ei halua antaa hänelle mitään, ei edes halauksia.

Mieleni on niin apea mummun takia.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
28.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta toi on äärettömän väärin tehty aikuiselta ihmiseltä.Mikä siinä voisi olla syynä että sorsii kakkosta noin paljon.Meillä ei ihan vastaavaa ole tapahtunut.Vain se että oma äitini suosii minun lapsiani niin rahallisesti ja tavaroin, siskoni lapsille ei sitten yhtikäs mitään.

Teki myös meille saman , eli eka ei saanut toka sai ja kolmas ei ollenkaan.

Anoppini on ihana ihminen, jakoi omille lapsilleen aina tasan, niin joulu, synttäri ym.Nyt pitää tasapuolisesti arvossa lastenlapsiaan.

Vierailija
2/24 |
28.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mummu vastannut mitenkään, kun olet hänelle asiasta huomauttanut?

Omalla äidilläni on aikanaan ollut vähän samantyylinen tilanne, mutta ei sisaruksensa, vaan serkkunsa kanssa. Äiti oli joskus teini-ikäisenä pyytänyt mummiltaan jotakin pientä (vai olikohan rahaa johonkin hankintaan), niin mummi oli sanonut, ettei voi antaa, kun säästää rahaa äitini serkun mopoon... Ja muutenkin tuo serkku oli ollut se, joka oli mummilta saanut aina vaikka sun mitä.

Toivottavasti saatte mummun tajuamaan, miten kurjasti tuo on tehty lasta kohtaan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
28.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuthan saavat hänen tavaransa sitten kierrätettyinä.

Meidän perheessä (3 poikaa) on aina ollut sellainen systeemi että kenenkään lahjat tai tavarat eivät ole hänen omia lahjojaan tai tavaroitaan, kaikki on jaettava kaikkien kesken. Toki vaatteet ja urheiluvälineet ovat lähinnä yhden käytössä niin kauan kuin hänelle sopivat, mutta lelut ovat aina yhteisiä eikä niitä sovi kenenkään nimittää omikseen, vaikka olisi ne lahjaksi saanutkin.

Vierailija
4/24 |
28.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tavarat on Villelle ei Eetulle, äitini ei pitänyt aikoinaan yhtään siittä että tein toisen lapsen heti perään, pojilla ei ole ikä eroa kuin 11kk.

He ovat myös lähes saman mittaisia, esikoinen on noin 3cm pitempi ja 1kg painavampi kuin kuopus, joten ei voi olettaa että isommalta jäisi mitään pienemmälle.

Esikoinen on todellakin mummun kulta, kuopus ei saa mitään positiivista huomiota, vain negatiivista kuten mene pois edestä, äläpäs nyt änkeä siihen, kylläpäs sinä oletkin ilkeä...

Onneksi mieheni äiti kohtelee poikia tasa-arvoisesti.

Vierailija
5/24 |
28.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omilla rahoilla hän saa tehdä miten tahtoo, enkä minä tai kukaan muukaan häntä määrää rahojen käytöstä.

Vierailija
6/24 |
28.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

moisen isovanhemman kanssa. Ei tee hyvää nuoremman itsetunnolle pidemmän päälle. Pitäkää vähän taukoa, vaikka joulun yli, niin eiköhän tilanne muutu kun mummo joutuu miettimään tekosiaan. Ja vielä kerrotte, että lasten vuoksi joudutte olemaan erossa, ettei nuorempi lapsi, joka on teille yhtä rakas kuin ensimäinen, joutuisi kärsimään.

Vierailija
7/24 |
28.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitisi on aikuinen ihminen, mutta käyttäytyy kun pikkulapsi.

Vierailija
8/24 |
28.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja huomenna mummu tuo ne tänne omalla autolla. Joten ei auta.

Vienkö kirppikselle myyntiin vai nakkaanko roskiin?

Esikoiselle sanon aina että ne on yhteisiä vaikka mummu sanookin sinulle että sinun ne on ja onneksi molemmilla pojilla on antelias luonne joten he jakavat mielellään lelunsa ja muut tavarat.

Mutta kyllähän lapsetkin tajuavat olevansa eriarvoisia mummun silmissä.

Tavarathan on helppo heittää pois, mutta kuinka heitätä pois sen että toiselle lapselle tiuskitaan ja toista halataan.

Vierailija
9/24 |
28.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

mutta kuinka heitätä pois sen että toiselle lapselle tiuskitaan ja toista halataan.

Vierailija
10/24 |
28.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö pystyisi äitisi kanssa keskustelemaan asiasta vakavasti?

Korostamaan, että 5 vuotias saa elämänmittaisia traumoja tuollaisesta käytöksestä?

Vierailija
11/24 |
28.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja me hänen luona tammikuussa.

Onneksi äitini asuu toisella puolen suomea. Nyt hän lähti tuomaan polkupyörän meille koska on menossa Helsinkiin johonkin kokoukseen tai jotain ja ohikulkumatkalla tuo nuo meidän " unohtamat" tavarat.

Onneksi äitini elää vaudikasta elämää, eikä jouda kiusaamaan meitä.

Vierailija
12/24 |
28.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

koko alkuraskauden ajan äiti yritti painostaa minua aborttiin ja sanoi kuopuksen syntymän jälkeen että hän toivoi keskenmenoa koko raskauden ajan. Ihana äiti minulla! Hän ei siis yksinkertaisesti hyväksy tätä lasta.

Vierailija
13/24 |
28.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minä olisin sinä, niin minä suojelisin poikaani tuollaisen hullun tapaamisilta - aivan liian traumatisoivaa lapselle! Kunnon tauko tapaamisiin, jos haluat itse tavata mutsiasi, niin kävisit ilman poikia kylässä tms.

Vierailija
14/24 |
28.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka alhaista rangaista lasta hänen olemassaolostaan.

Vierailija
15/24 |
28.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja koitamme välttää minun äitiä kaikin tavoin, onneksi isäni ja äitini ovat eronneet joten en joudu olemaan erossa isästäni joka on tosi mahtava vaari pojillemme.

Harvoinhan me olemme äitiäni tavanneet vain 2-4 kertaa vuodessa, mutta nyt harvennetaan lisää.

Minun vain piti jo purkka muillekkin pahaamieltäni, miehelleni ja ystävilleni olen jo paasannut viitisen vuotta.

Kun äitini tulee mieheni lähtee poikien kanssa kaupungille jotain kivaa tekemään, ettei tarvitse mummua nähdä.

Vierailija
16/24 |
28.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikamoiset arvet jättää. Tämän kokeneena voin sanoa sen aika varmasti.

Vierailija
17/24 |
28.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ostamme kaksi halpaa tilalle.

Vierailija
18/24 |
28.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja luulen, että hän tykkää toisista enemmän kuin toisista. Mutta ei se ole mitenkään näkynyt hänen lahjojen ostamisessaan tai käytöksessä. On varmaan sen verran maalaisjärkeä, että ei sellaista tekisi.

Sille ei tietenkään voi mitään, jos pitää jostain lapsesta vähän enemmän kuin toisesta, mutta eihän sitä missään nimessä saisi näyttää! Lisäksi vaikuttaa siltä, että teidän tapauksessa kyse ei ole lasten luonteesta vaan tuosta aikaisemmasta konfliktista, johon lapsi tietysti on syytön. Omituista toimintaa mummulta kyllä.

Vierailija
19/24 |
28.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaankin olen itse äitini ainoa lapsi, isälläni on uudesta liitostaan 4 lasta jotka ovat minun sisarpuoliani.

Myös isäni uusi vaimo kohtelee poikiani paremmin kuin " oikea" mummu.

Joten pojillani on oikeastaan 4 mukavaa ja reilua isovanhempaa ja 1 tyhmä-mummu!

Vierailija
20/24 |
28.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nykyään olen hänen kanssa samaa mieltä.

Tuntuu että äitini ei olisi kasvanut aikuiseksi vaan käyttäytyy kuin en edes keksi miksi häntä kutsuisin.

No, sainpas vähän puhkuttua tätä pahaa mieltäni ulos.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi neljä