Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni haluaa jättää minut, meillä on pieni lapsi

Vierailija
08.05.2011 |

Mies ilmoitti, että haluaa elää yksin ja tehdä itsenäisiä päätöksiä ja matkustella. Pahoitteli, että oli luvannut minulle sitoutumista ja normaalia perhe-elämää. Ei osannut selittää, miksi oli niin tehnyt ja itse halunnut vauvan. Tämä ei ollut hetken päähänpisto, vaan mies on puhunut lähdöstä pidemmän aikaa, ja nyt sitten antanut ymmärtää, että olemme eronneet. Olen yrittänyt kaikkeni. Tuntuu, etten tunne sitä ihmistä enää.

Olen järkyttynyt.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaksa enää sellaista "lapsirumbaa" mikä meillä oli ja lähti toisen naisen matkaan. Minä jäin kolmen lapsen kanssa, pienin oli silloin alle vuoden. Voimia ja jaksamista, sinä pärjäät kyllä!

Vierailija
2/35 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka ero tulisikin, niin ehkä olisi jatkon kannalta hyödyllistä käydä jollakin parisuhdeneuvojalla.

Matkustelu ei tunnu oikealta syyltä. Miehen kannalta voisi olla hyvä, että hän puhuisi ammattilaiselle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että haluat itse samaa, joten mies saa olla lähi-isä tai ainakin suostua viikko-viikko-systeemiin.

Vierailija
4/35 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole vahva, muista että nyt etusijalla on lapsi. Vaikka ei hymyilyttää, pysy vahvana teidän molempien puolesta.

Toivottovasti läheiset ovat tukenaan, äiti, sisko/veli. Jos vauvan kanssa väsyttää, pyydä neuvolasta apua.

Missäs päin asut? Onko ystävät lähellä?

Yksin ei saa jäädää.

Onko se miehesi lopullinen päätös, vai hän epäröi ja häntä vaan pelottaa tämä vastu?

Voimia.. ?

Jos asut Raaseporin alueella, auttaisin sinua mielellään

Yst.terveisin 1v:n tytön mama

Vierailija
5/35 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut jätettiin reilu vuosi sitten vähän samoista syistä parikuukautisen vauvan kanssa... Peruttiin sit häät ja kaikki suuniteltu. En ole vieläkään toipunut kunnolla.

Vierailija
6/35 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en asu raaseporin alueella, kiitos hirveästi kuitenkin siitä, että tarjoat apua:) Miehen kanssa ei onnistuisi se viikko - viikko systeemi, sillä hän ei kuulemma halua mitään sellaista. Hän suunnittelee lähtöä ulkomaille pidemmäksikin ajaksi. Jään siis yksin, ilmeisesti.

ap

Vierailija
7/35 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut isä jätti, kun olin pieni, enkä selviä siitä koskaan.

Viikko-viikko on pienille lapsille hirvittävä ratkaisu. Lapsella pitäisi olla yksi koti, mutta molempia vanhempia pitäisi tavata.

Vierailija
8/35 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös minut on jätetty, joten voin tuntea fiiliksesi. Selviät kyllä järkytyksen yli, mutta ole avoin ja puhu asioista lähipiirillesi / perheellesi, se auttaa sinua jaksamaan. Jos olet hyvissä väleissä appivanhempiesi kanssa niin ole avoin myös sinne. Ammattiapuakaan ei kannata torjua, itse kävin muutaman kerran...

Jäin yksin kolmen pienen kanssa ja olen selviytynyt sisulla, tahdonvoimalla ja rakastavalla lähipiirillä. Kovin paljon käytännön apua en ole saanut, mutta henkistä tukea senkin edestä. (melkein) Kaikesta selviää kun on pakko, mutta kyllä se uuteen arkeen tottuminen aikaa ja voimia vie. Tsemppiä sinulle siihen.

Itse olen todennut, että exän suhteen on ihan turha odotella mitään järkiin tulemista / anteeksipyyntöä. Miesten on niin kovin helppo olla itsekkäitä ja jättää perhe. Ja sitten vaan jatketaan elämää kuin mitään ei olisi tapahtunut. Huoh.

Vierailija
9/35 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi enää perua ja että sinäkään et voi matkustella ja tehdä mitä huvittaa. Puhu anopille että puhuu pojalleen, että koettaisi aikuistua!!

Vierailija
10/35 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy tästä siltä. Sanot, että on asiasta puhuttava ja sovittava, koska lapsi on myös hänen. Ei sellaisesta voi livahtaa pois tuosta vaan. Vaikka eroaisi, meinaako hän kokonaan hylätä teidät? Eikö hän pysty sitoutumaan mihinkään?

Vierailija
11/35 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai aikooko jättää heitteille? Monia asioitahan elämässä voi järjestellä uudelleen, mutta lapsen suhteen ajatusten muuttuminen on hitusen hankalaa...

Vierailija
12/35 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy tästä siltä. Sanot, että on asiasta puhuttava ja sovittava, koska lapsi on myös hänen. Ei sellaisesta voi livahtaa pois tuosta vaan. Vaikka eroaisi, meinaako hän kokonaan hylätä teidät? Eikö hän pysty sitoutumaan mihinkään?

voi jättää kaikkea ja siirtyä tekemään mukavia asioita. Joku vastuuntuntoa on aikuisella ihmisellä oltava. Minkä ikäinen tämä mies on? Kannatan myös itä, että otat yhteyttä miehen äitiin, kaveri on nyt pantava lujille. Jos sinäkin haluat katsella vähän muailmaa, laitetaanko lapsi sitten miehen mielestä lastenkotiin? Uskomatonta käytöstä.

Vierailija
13/35 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ainakaan pyytelisi jäämään. Huolehdi itsestäsi ja lapsestasi.

Vierailija
14/35 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamala tilanne. Itse kiehuisin vihasta ja katkeruudestakin. Koita kuitenkin muistaa lapsen etu ja yrittää jollain tavoin ylläpitää edes jonkinlaista suhdetta isän ja lapsen välillä. Jos se vielä jääkin hyvin hataraksi niin ehkä joku päivä mies tajuaa mitä on menettänyt ja haluaa viettää lapsen kanssa enemmän aikaa. On kuitenkin lapsen etu, että hänellä on jonkinlainen suhde isäänsä.

Kauheasti voimia!!

Vierailija
15/35 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ainakaan pyytelisi jäämään. Huolehdi itsestäsi ja lapsestasi.

lapsella on oikeus isään! Eivät lapset ole mitään leluja, jotka heitetään pois, kun kyllästytään: miehen tunne-elämässä on jotain todella vialla.

Vierailija
16/35 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota heti huomenaamulla yhteyttä perheneuvolaan!!! Olen itse ollut vastaavassa tilanteessa ja kuullut sekä myös nähnyt kaveripiirissäni, että tuo on yllättävän yleistä pienten lasten perheissä! Suosittelen lämpimästi ammattiapua, ihan oman jaksamisesi takia!! Meillä perheneuvola auttoi ja olen oppinut hyväksymään niin miehen kuin omatkin puutteeni... Kumpikaan tuskin on muuttunut paljoa, mutta ainakin terapeutista tuli "yhteinen vihollisemme"...!! ;oP

Vierailija
17/35 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silti Suomi on täynnä lukemattomia isänsä hylkäämiä lapsia.

Vierailija
18/35 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysy ap mieheltäsi, että haluaako hän tuhota lapsensa elämän?

Kaikki sen tietää, että vanhemman hylkäys on lapselle erittäin hajottava kokemus, joka säilyy taustalla ja muuttuu huonoksi itsetunnoksi ja peloiksi ja on aikuisella iällä monen mielenterveysongelman ja perhetragedian taustatekijä.

Vierailija
19/35 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pystyvänsä hoitamaan lasta vuoroviikoin, muttei muuten (esim. joka toinen viikonloppu ei vaan käy)? Eli jos isä ei suostu ottamaan tota vuoroviikkosysteemiä, niin mitä sitten tapahtuu? Lapsi huostaanotetaan kokonaanko? Kuulostaisi sinänsä epäreilulta, kun äiti kuitenkin vuoroviikoin hoitaisi. Vai kuka sitä lasta sitten vuoroviikoin voi muuten hoitaa?

Ja jos isä kieltäytyy hoitamasta lastaan eron jälkeen, niin eikö siltä voisi sitten sen isyyden kumota? Mikä isä se sellanen on jota ei vaan huvita lasta hoitaa.

Vierailija
20/35 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pystyvänsä hoitamaan lasta vuoroviikoin, muttei muuten (esim. joka toinen viikonloppu ei vaan käy)? Eli jos isä ei suostu ottamaan tota vuoroviikkosysteemiä, niin mitä sitten tapahtuu? Lapsi huostaanotetaan kokonaanko? Kuulostaisi sinänsä epäreilulta, kun äiti kuitenkin vuoroviikoin hoitaisi. Vai kuka sitä lasta sitten vuoroviikoin voi muuten hoitaa?

Ja jos isä kieltäytyy hoitamasta lastaan eron jälkeen, niin eikö siltä voisi sitten sen isyyden kumota? Mikä isä se sellanen on jota ei vaan huvita lasta hoitaa.

Jos äiti ilmoittaa ettei kykene hoitamaan lastaan kuin joka toinen viikko tilanteessa, jossa mies on häipynyt, niin kyllä voidaan katsoa hylkäämiseksi. Kuka ei muka pystyisi hoitamaan lastaan viikottain jos vain haluaisi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä seitsemän