Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Valvomisen aiheuttamat tuntemukset?

Vierailija
08.05.2011 |

Millaisia oireita/tuntemuksia teille on tullut pitkästä valvomisesta, siis muuta kuin väsymys?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnekuohuja: äkillisiä kiukun, surun, ilon tai epätoivon puuskia. Yleistä apatiaa.

Näkyjä: nään esineiden liikkuvan silmäkulmassa, kun katson uudestaan ne onkin paikallaan.

Lukuvaikeudet: rivit pomppii, en ymmärrä luettua. Samoin laskeminen on hankalaa.

Aikaansaamisen hankaluus: normaalit jutut kuten ruoanlaitto ja siivoaminen ovat ihan ylivoimaisia koitoksia.

Fyysiset oireet: silmien kuumotus ja kuivuus, hiekan tuntu. Raajojen painaminen. Päänsärky.

Ei nuo aina kaikki kerralla ole. Tällä hetkellä jaksan ihan hyvin, mutta on päivittäin kyllä aina joku hetki ankeampaa. Sitten voi taas karistaa sen pois ja jaksaa iltaan asti. Silmät on koko päivän hiekkaisen tuntuiset.. oi kun saisikin ensi yönä nukkua paremmin!

Vierailija
2/14 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

fyysiset oireet: voimattomuus, huimaus, pahoinvointi, hikoilu, sydämen tykyttely

psyykkiset oireet: muistihäiriöt, lyhytjännitteisyys, ärtyisyys, keskittymisvaikeudet

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

fyysisesti: huimaus, päänsärky, heikotus, oksetus

henkisesti: masennuksen oireita, ärtymystä, näköhäiriöitä eli näen silmänurkassa liikettä mutta mitään ei kuitenkaan ole siellä, säpsähtelen ja säikyn, muistamattomuutta

Reilu 4 kuukautta olen nyt nukkunut, tai pikemminkin ollut nukkumatta, erittäin huonosti nukkuvan vauvan kanssa. Ja kaikkea em. löytyy. Ei pal naurata.

Vierailija
4/14 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla oli myös sellaista, että esim. menin kaupan lihatiskille, mutta en tajunnut mitä pitää sanoa: Saisinko kolme kyljystä. Vaan vain olin ja jotenkin vissiin viittilöimällä sain tarkoittamani. Samoin esimerkiksi en tajunnut, mitä tarkoittaa "Juhla Mokka 2,95" en siis osannut mitenkään arvioida onko se kallista vai ei. Sanat katoavat tai tulee vääriä sanoja ulos.

Ne on pelottavia ja ahdistavia oireita. Unen puute ei ole yhdentekevä asia. Joten tosiaan, toivottavsati tilanne tavalla tai toisella muuttuu.

Oma lapseni alkoi nukkua yöt heräilemättä vasta noin 4-vuotiaana :((

Vierailija
5/14 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa ihmeessä lisää.

ap

Vierailija
6/14 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittävän väsyneenä alan kuulla olemattomia; vauva itkee, puhelin soi tms., etenkin suihkun kohina aiheuttaa näitä harha-aistimuksia. Pahimmillaan olen saanut öisiä sätkyjä, joissa pomppaan täydestä unesta hereille ja lähden paniikissa juoksemaan yläkertaan. Kaatuessa rappusissa havahduin ihmettelemään että mikähän mahtaa olla meneillään oleva juttu. Pisin yhtäjaksoinen hereilläolo ollut 38h mutta täytyy sanoa että sitäkin pahempaa on jatkuva herättely mistä olen saanut nauttia lapsen tekemisen jälkeen..

Vierailija
7/14 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että on väsyneenä onnistunut klikkailemaan myös auki jo hieman vanhentuneen keskustelun Xo) Kohta yövuoro takana, kotiin koppaan nukkuun.

Vierailija
8/14 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kylmä ja kuumeinen olo ja lisäksi krapulainen olo, huimaa ja oksettaa. Joskus väsymys menee överiksi ja musta tulee ylipirteä tai humalaisen oloinen kikattelija. Kun se väsymys on mennyt tietyn pisteen yli, en saa enää nukuttua. Korvissa vaan humisee ja päässä pyörii kaikenlaiset tekemättömät jutut, jotka pitäis JUST NYT tehdä. Kierre jää helposti tuolla tavalla päälle, sitten valvon seuraavankin yön ja taaskaan ei ole nukuttu. Olen muutaman kerran joutunut unilääkkeillä katkaisemaan tuon kierteen.

Esikoinen on vasta masussa, joten näitä on takuulla edessä lisää. :P Kärsin unettomuudesta aika helposti jos on pienikin stressi päällä...

Vierailija
9/14 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

laihdun useita kiloja parissa päivässä. Kauhea stressi elimistölle.

Vierailija
10/14 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oireina silmien särkeminen, kylmä, lihaksia särkee, ruokahaluttomuus, ärtyneisyys, itkuherkkyys, unohtelu, puhun mitä sattuu, yhtäkkisiä naurukohtauksia, ei ymmärrä kuultua, masennus, kuuloharhat, luuloharhat, unen laadun heikkeneminen, päänsärkyä, niskasärkyä, humalainen olotila ja varmaan ennemmänkin, mutta eihän sitä väsyneenä muista ;) Nyt on yli vuosi nukuttu todella huonosti nukkuvan lapsen kanssa, joka herää 5-15 kertaa yössä ja aamulla 5-7 aikaan. Joinain yönä saattaa olla, että en saa neljän jälkeen unta vaan valvon siihen saakka kun lapsi herää. Ja mies sanoo, että et edes näytä väsyneeltä...

Vierailija
11/14 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oireina silmien särkeminen, kylmä, lihaksia särkee, ruokahaluttomuus, ärtyneisyys, itkuherkkyys, unohtelu, puhun mitä sattuu, yhtäkkisiä naurukohtauksia, ei ymmärrä kuultua, masennus, kuuloharhat, luuloharhat, unen laadun heikkeneminen, päänsärkyä, niskasärkyä, humalainen olotila ja varmaan ennemmänkin, mutta eihän sitä väsyneenä muista ;) Nyt on yli vuosi nukuttu todella huonosti nukkuvan lapsen kanssa, joka herää 5-15 kertaa yössä ja aamulla 5-7 aikaan. Joinain yönä saattaa olla, että en saa neljän jälkeen unta vaan valvon siihen saakka kun lapsi herää. Ja mies sanoo, että et edes näytä väsyneeltä...

että en näytä yhtään väsyneeltä! Samanlaista herättelyä on ollut, mutta nyt viimeisen viikon aikana vaan 4 herätystä yössä. Usein käy noin, että valvon neljästä eteenpäin. Saatan sitten juuri ennen kuutta torkahtaa vähän ja sitten pitääkin jo nousta..

En tiedä pitäisikö antaa itsen olla tosi räjähtäneen näköinen, tajuaisikohan lähipiiri sitten miten väsynyt olen.

Eräs nainen tuli kaupungilla kysymään lasten ikäeroa (reilu vuosi) ja sanoi perään, että olet säkin varmaan kovilla nyt. Hyvä etten itkemään alkanut kun tuo vieras nainen tsemppasi minua niin. :D

(eikä tarvii tulla sanomaan mitäs teit lapset pienellä ikäerolla, mitään en muuttaisi ja pärjään kyllä. Tää on vaan tää lyhyt aika rankkaa.)

Vierailija
12/14 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olo tulee kuumeiseksi ja krapulaiseksi. Juuri ennen kuin nukahdan havahdun vauvan itkuun ja välillä yölläkin heräilen olemattomiin itkuihin. Ärtyneisyys ja lyhytpinnaisuus ovat myös ikäviä juttuja.

Vierailija
13/14 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akuutisti: Silmät painaa ja väsyneet, limakalvoilla flunssainen olo, joskus kurkkukipu, paleltaa, lihasjännitystä, ehkä lihas/tai nivelsärkyä, voimattomuus (lihaksissa), tuntuu että syke nousee pienestäkin ponnistuksesta tai tykytttää levossakin. Itkuisuus. Mahdollisesti pahoinvointia.

Pidemmällä aikavälillä: Ärtyneisyys, itkuisuus, masennus, ahdistus, sydämen tykytys, ainainen "valmiustila", unettomuus (kun odottaa jo valmiiksi sydän tykyttäen milloin vauva parkaisee), rauhattomuus, tekee älyttömiä juttuja (esim. laittaa vaipan jääkaappiin ja jogurttipurkin roskiin), ei löydä oikeita yksinkertaisikaan sanoja päästä ja vaikka luulee löytävänsä saattaa sanoa ihan väärän sanan, joka on tosi pelottavan tuntuista, kun alkaa tuntea ettei osaa puhuakaan enää.

Vierailija
14/14 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju.
Mulla: sivusilmällä puut näytti ihmisiltä ja kuullin muka puhelimen soivan. Katse siirtyi hitaasti, eli jäi vanha kuva päälle.
Nuo oli yhtenä päivänä, kun olin väsynyt.