Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä maksaisitte 11-vuotiaalle naapurin lapselle/lapsen kaverille, jos

Vierailija
08.05.2011 |

hän käy 2 viikon lomamme aikana joka toinen päivä ruokkimassa kalamme? - Kaloille jätetään siis myös matkaruokaa (tapletteja) ja tankki siivotaan juuri ennen matkaa, mutta lapsen ystävä, naapurissa asuva 11-vuotias, kipaisisi joka toinen päivä nakkaamassa vähän lisäruokaa hiutalepurikista ja lisäisi kerran viikossa vettä kannulla tankkiin haihtuneen tilalle.

Mitä palkaksi?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos naapurissa asuva aikuinen ystäväni hoitaisi saman homman, pitäisin sitä palkkatyön sijasta ystävänpalveluksena - ja olisin toki valmis tekemään naapurilleni saman. Toki toisin naapurille mukavan tuliaisen kiitokseksi.

Lapselle taas kyseessä ei ole pikkupalvelus vaan isompi juttu, pieni palkkatyö josta olisi kiva maksaa nimellinen pikkusumma (5e, max 10) ja tuoda lisäksi myös mieluisa tuliainen.

Nuo ehdotukset 40e+tuliainen ovat aika kohtuuttomia..

Vierailija
22/27 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hietaleita kaloille annetaan. Helposti lapset saattaa antaa niitä liikaa.

20e on hyvä, sekä joku pieni tuliainen.

Mukavaa reissua teille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän käy 2 viikon lomamme aikana joka toinen päivä ruokkimassa kalamme? - Kaloille jätetään siis myös matkaruokaa (tapletteja) ja tankki siivotaan juuri ennen matkaa, mutta lapsen ystävä, naapurissa asuva 11-vuotias, kipaisisi joka toinen päivä nakkaamassa vähän lisäruokaa hiutalepurikista ja lisäisi kerran viikossa vettä kannulla tankkiin haihtuneen tilalle.

Mitä palkaksi?

...ja miksi tyhjää taloa täytyy siivota?

Itse tein niin että olin laittanut pojalle joka kasteli kukkiamme ja ruokki eläimemme kun olimme Afrikassa 20 euroa sekä olin jättänyt hänelle olohuoneeseemme limsaa(pikkupullon) jostä hän tykkää ja karkkipussin.Lisäksi toimme tuliaisia hänelle.

Se on hyvä toi 20 euroa ja karkkia.

Mun pojalle kävi vähän sanoisinko tyhmästi.Naapurissamme asuu aika rikas perhe,he lähtivät kuukaudeksi Espanjaan ja palkkasivat poikani huolehtimaan kukista ym. eläimistä ja siivoilemaan.

Lupasivat kunnolla rahaa.Poika oli innoissaan koska ei meillä raha kasva puussa.

Mutta kuinkas kävikään kun tulivat reissusta.Haukkuivat poikaa huonoksi siivoojaksi eivätkä olleet mistään kiitollisia.Pitkin hampain nainen oli todennut "Noo,kai sulle on pari euroo annettava" Poikani on kiltti ja mukava ja otti alistuvana rahan vastaan.Kotona itki kauheasti että kaikki työ turhasta.En kehdannut oikein huutasmaankaan heille mennä.Siihen se jäi.Seuravan kerran kun pyytävät pyydämme rahat heti.

Vierailija
24/27 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lapsen tekemä työ jotenkin vähäarvoisempaa kuin aikuisen? Tuskin kukaan kehtaisi pyytää aikuista naapuria ilmaiseksi tai kympillä.

Minä en maksaisi mitään. Ja syynä ei ole piheys tms vaan meille normaaliin elämään kuuluva toisen auttaminen ja auttamisen vastavuoroisuus. Itse esim. hoidan kummisetäni kukat+koiran ruokinnan heidän lomareissujensa ajan, ja heille kuljen omalla autolla enkä todellakaan odota mitään palkkaa hommasta. Vastaavasti hän toisinaan auttaa meitä tietyissä hommissa satunnaisesti. Myös kavereiden kesken toimii vastaavan tyyppiset järjestelyt.

Ei ihme, että toisten auttaminen on aivan out, kun kaikesta ollaan aina maksamassa. Onneksi meidän suku ja kaveripiiri eivät ole tuollaisia. 11 v pojalle riittäisi todellakin tuliainen (sen itse toisin kiitokseksi).

Kastelen ilmaiseksi perheenjäsenten ja lähimpien kaverien kukat ja ulkoilutan koirat. Mutta kun monet eivät ymmärrä a) kohtuutta b) vastavuoroisuutta.

Jos ap tarjoaa vastaavasti ko. lapselle jonkin samanarvoisen palveluksen, niin ok.

Vierailija
25/27 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kastelen ilmaiseksi perheenjäsenten ja lähimpien kaverien kukat ja ulkoilutan koirat. Mutta kun monet eivät ymmärrä a) kohtuutta b) vastavuoroisuutta.

Jos ap tarjoaa vastaavasti ko. lapselle jonkin samanarvoisen palveluksen, niin ok.

Vierailija
26/27 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoi, että tekisi euron kerta maksulla:)Kun on niin helppo homma.

Vierailija
27/27 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lapsen tekemä työ jotenkin vähäarvoisempaa kuin aikuisen? Tuskin kukaan kehtaisi pyytää aikuista naapuria ilmaiseksi tai kympillä.

Kastelin naapurin kukat 2vk ja sain kukkakimpun "palkaksi" joten se vähämpiarvoisesta työstä. Itse antaisin kuiten lapselle 20-30€ ja tuliaisen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kolme