Mä järkytyin, kun kuulin, että laitoshuoltajien peruspalkka on 1500 e!
Kommentit (93)
Voiko laitoshuoltajaksi päästä ilman koulutusta ja hygieniapassia nykyään? Siivousalan työkokemusta minulla olisi kyllä n. neljä vuotta ajalta keppi ja kivi..
Mom kirjoitti:
Voiko laitoshuoltajaksi päästä ilman koulutusta ja hygieniapassia nykyään? Siivousalan työkokemusta minulla olisi kyllä n. neljä vuotta ajalta keppi ja kivi..
Ainakaan pk-seudulla kunnallisella ei voi päästä vakituiseksi. Sijaisuuksia voi tehdä esim. kesätyöt. Yksityiselle varmaan voi päästä.
Vierailija kirjoitti:
Tietääkö kukaan mikä on laitoshuoltajan peruspalkka nykyään? Siis ilman mitään lisiä. Meneekö se KVTES:in mukaan? Eikös tuosta palkasta myös leikata joku prosenttiosuus jos ei ole koulutusta alalle?
Terveydenhuollon puolella jotain 1800-2000 väliltä. Voi olla vähän eri palkkaryhmiä käytössä. Ilman koulutusta pääsee tekemään korkeintaan sijaisuuksia.
Kunnalla monesti huonompi palkkataso. Itelle jää verojen jälkeen 1400e käteen ja olen kunnan koulussa laikkarina.
Mom kirjoitti:
Tarvii koulutuksen ainaki jos kunnan palkkalistoille mielii.
Aika hyvin, kun vertaan omaan palkkaani, joka on tällä hetkellä 1000e/kk.
Olin 27 vuotta sairaala apulaisena keskus-sairaalassa siellä oli tehtäväkohtainen palkka eli yli kvtessin käteen jäi 7 v sitten n, 1700e ihan kiva kun nykyisin yksityisellä lähi-hoitajana 1800 työ vuosia kaikenkaikkiaan 34v lisäksi työ oli kivan itsenäistä ja asiakaspalvelua ilman haukkuja 👌😀
Taitavat nämä pojat tehdä keikkaa muutakin ...
Vierailija kirjoitti:
Mä olen kaupan kassa, ja koulutus "vain " lukio. Saan yleensä yli 2000e kk käteen.
Ja laitoshuoltajaksi yleensä tarvitaan koulutus. Onpa järkevää mennä kouluun ja ottaa opintolainaa kun palkka on noin surkea.
Onneksi laitoshuoltajaksi voi opiskella oppisopimuksella
Vierailija kirjoitti:
Olen käynyt siivousteknikon koulutuksen ja tominut alalla yrittäjänä 7 vuotta. Tehnyt opettajien sijaisuuksiakin siivousalan kouluissa. Olin pari vuotta sitten syksyllä siivoamassa neljä viikkoa. Palkka tais olla reilu 8 euroa tunti. Siivosin kouluja ja tein pahimmillaan kolmen ihmisen alueet. En kerenny taukoja pitää ollenkaan. Mulle riitti se homma. Ei kiitos enää.
Nyt olen miesvaltasella alalla ajohommissa. Pyörittelen rattia ja fyysisesti en rasitu yhtään. Kuukausi palkka pyörii 3500 euron nurkilla.
Miksi ihmiset suostuu tekemään töitä ilman taukoja????
Laitoshuoltajaksi voi opiskella oppisopimuksella ja opiskelijoita mielellään otetaankin kun työnantaja saa niistä rahaa. Myös kunnalliselle pääsee oppisopimuksen kautta jos ei vielä pätevyyttä ole.
Aina väitetään miten siivoojia arvostetaan, ja höpö höpö. Jos arvostaisivat niin maksaisivat edes vähän enemmän.
Minulla 1700 ja palkalliset lomat ja lomaraha päälle.
Sairaalahuoltaja 1856,44 peruspalkka ilman ikä- ja vuorolisiä. Tarkastettu tiliotteesta 🙂.
Vierailija kirjoitti:
Mun palkka bruttona n. 1800e.
Ja oon siis ihan toimisto rakennuksen laikkari.
sairaalahuoltaja 1900-1926, peruspalkka
Vierailija kirjoitti:
Se vähän riippuu siitä onko työnantaja kunta vai firma. Myös vuosien työkokemus ja koulutus vaikuttaa palkkaan. Ja ehkä sekin asuuko pk-seudulla vai jossain muualla.
Mun palkka on reilu 1700.
Niin minullakin, sekä palkalliset lomat ja lomarahat siihen.
Tietääkö kukaan mikä on laitoshuoltajan peruspalkka nykyään? Siis ilman mitään lisiä. Meneekö se KVTES:in mukaan? Eikös tuosta palkasta myös leikata joku prosenttiosuus jos ei ole koulutusta alalle?