Mä järkytyin, kun kuulin, että laitoshuoltajien peruspalkka on 1500 e!
Kommentit (93)
Pk-seudulla joutuu hakemaan palkan päälle tt-tukea.
Siis talkootöissä.
Mitä työhön tarkalleen ottaen kuuluu? Ja onko töitä tarjolla kuinka hyvin?
Kiitos jos joku viitsii vastata, alan vaihtoa olen miettinyt.
Itse työssä terveyskeskuksessa. Meillä vuodeosastopuolella siivouksen lisäksi laikkarit hoitavat ateriapalvelut eli jakavat potilasruuan(aamupala, lounas, päiväkahvi, päivällinen ja iltapala.) Työtä tehdään kahdessa vuorossa ma-su ja joka 4.viikonloppu on vapaa.
Minä olen tuolla palkalla ostanut talon.
Järkyttävää sekin, että keittäjän palkka on vielä pienempi.
Vierailija kirjoitti:
Itse työssä terveyskeskuksessa. Meillä vuodeosastopuolella siivouksen lisäksi laikkarit hoitavat ateriapalvelut eli jakavat potilasruuan(aamupala, lounas, päiväkahvi, päivällinen ja iltapala.) Työtä tehdään kahdessa vuorossa ma-su ja joka 4.viikonloppu on vapaa.
Miten siivoojat voivat jakaa ruokaa? Eivät kai siivoojan vaatteissa ja kädet pesemättä.
Tampereella taitaa olla koulutus tulossa.
Höpö höpö. lue mitä kaikkia laikkarit joutuvat tekemään. ei me tehdä pelkästään siivousta. käsidesit, vaihtovaatteet on kyllä keksitty.
Mikähän mahtaa olla alin mahdollinen TES-palkka täysillä tunneilla Suomessa?
Eikös tuo 1500e/kk rupea olemaan jo alin mahdollinen mitä voi edes olla?
Vierailija kirjoitti:
Järkyttävää sekin, että keittäjän palkka on vielä pienempi.
Niinpä. Kaikki puhuvat vain hoitajien ja siivoojien palkoista, mutta missään lehdissä ei kauhistella keittäjien palkkoja.
Vierailija kirjoitti:
Mikähän mahtaa olla alin mahdollinen TES-palkka täysillä tunneilla Suomessa?
Eikös tuo 1500e/kk rupea olemaan jo alin mahdollinen mitä voi edes olla?
alin taitaa olla kunnalla 1800-1900e titetenkin jos on koulutus alla. itse saan vajaat 2000e kk.
Saman verran kuin keskimäärin esimerkiksi lastenhoitajilla tai hammashoitajilla käteen jäävä palkka verojen jälkeen. (Jollei ole sellaisessa työpaikassa, jossa voi tehdä vuorotyötä ja saada lisiä, jotka tuovat ehkä sen pari sataa lisää palkkaan).
Eniten ammattiryhmistä palkkakuopassa ovat perhepäivähoitajat. Raskasta ja vastuullista työtä, pitkät työpäivät ja surkeat työehdot. Arvostan todella heitä, jotka siihen työhön ryhtyvät!
Mulla on peruspalkka 1914, lisillä (kanttura-, henkkoht ja vuoro-) 2200-2700/kk riippuen siitä tuleeko maksuun 1 vai 2 listaa. Ei PKS eikä todellakaan vaivan arvoista.
Vierailija kirjoitti:
Eniten ammattiryhmistä palkkakuopassa ovat perhepäivähoitajat. Raskasta ja vastuullista työtä, pitkät työpäivät ja surkeat työehdot. Arvostan todella heitä, jotka siihen työhön ryhtyvät!
Mitä työtä teet itse / mistä sinulla on käytännön kokemus?
Edelleenkin kun on hygieniapassit yms niin kyllä saa jakaa ruuan ja tieto/taito on ihan hyvällä mallilla kyllä ne kädet pestään ja desinfioidaan kunnolla aina työvaiheiden välissä
Vierailija kirjoitti:
Ovat kyllä palkkakuopassa, eikä ihme, hoitavat kolmea neljää muksua, ei enempää.
Juurihan toisessa ketjussa tapeltiin siitä, että mansikkamaijoille maksetaan tässä maassa kaikkein vähiten. Nyt kaikki kilvan selittävät omassa työssään saavansa ihan samaa palkkaa.
juu ite kyllä oon laitoshuoltajana osastoilla, leikkausaleissa yms ja on niiiin paljon muuta kuin pölyn pyyhkimistä :D
Peruspalkka 1890.29 lisineen noin 2300-2600
töitä saa painaa kyllä niin paljon kun jaksaa