Mä järkytyin, kun kuulin, että laitoshuoltajien peruspalkka on 1500 e!
Kommentit (93)
Olen sairaalahuoltajana sijaisena keskussairaalassa, peruspalkka bruttona 1958 e/kk. Nettona lisien kera, veroprosentin ollessa kymmenen, käteen jää noin 2000 e/kk. Mielestäni ihan hyvä palkka työstä, jossa ei vaadita koulutusta (osaamista vaaditaan toki).
Servican työkokemukset ovat ristiriitaisia.. mutta opinko jotain jos haluat servicalle töihin mene kaupunkiin älä suostu pieniin kuntiin polkeevat hinnat alas (yrittäävät) vaikka on alan koulutus/työhistoria vuosia.
Taistelun jälkeen oli 1870 mutta yrittivät 1470€
Ihan liian vähän! Mistään kokoaikatyöstä ei pitäisi maksaa alle 2000€. Toisaalta progressiivinen verotus aiheuttaa sen että lopultakaan ei ole palkalla suuren suurta väliä. Mutta noi ääripäät on tietenkin eri juttu!
Valmistuin laitoshuoltajaksi 2006 ja alalla olen ollut vaihtelevasti. Välillä käynyt opiskelemassa mm. hoiva-alaa.
Mut siis riippuu ihan mistä olet saanut palkkatietosi eri kohteet maksavat toki laidasta laitaan. Tuo 1500e/kk lienee pohjapalkka varsinkin aloittelijalle, vaikka olisi koulutus just saatu, mut jos ei ole TYÖkokemusta pahemmin, on aloitettava alempaa monessa paikassa.
Peruspalkka lienee +1800e ylöspäin jonkinverran kokemusta ja koulutusta omaavalle. Joka työpaikassa kuuluu opastaa talon tavoille...
Kun olet ollut n.5v. saat 3% korotuksen ja 10v. siivousalalla, saat 8% lisää.
Ja miten vaativissa töissä olet tai ollut aiemmin, kaikki vaikuttavat kaikkeen. Vuorotyössä vuorolisät nostavat kivasti palkkaa joitakin satasia helposti. Kohteita osaajalle on joka lähtöön, senkun valitset itsellesi sopivan ja liity liittoon myös :D
Vierailija kirjoitti:
Mä olen kaupan kassa, ja koulutus "vain " lukio. Saan yleensä yli 2000e kk käteen.
Ja laitoshuoltajaksi yleensä tarvitaan koulutus. Onpa järkevää mennä kouluun ja ottaa opintolainaa kun palkka on noin surkea.
Minulla tulot koostuivat peruspalkka, kokemuslisä, hälytys korvaus, lisäleikkaus korvaus sekä hyvän miehen lisä. Kyllä ne jo peruspalkka korostivat kummasti. Mutta töitä pitää tehdä lyhyillä tauoilla ihan koko ajan. Illassa piti syödä kotona ennenkuin aloitti työt ja 8h aikana ehdin syödä usein banaanin ja vettä. 6 leikkaussalia ja muut tilat, niissä leikkaukset pyörii ja yksin teet.
Vierailija kirjoitti:
mut kyllä sillä toimeen tulee just ja just, ja mä oon mielummin laitoshuoltaja ku sihteeri :)
Miksi juuri sihteeri? Olen sihteeri ja tienaan tuon saman osa-aikatyössä eikä tarvi likaa ja paskaa käsitellä, mistä itse en hlö.kohtaisesti pidä.
Peruspalkka nykyään täällä ei-pks on hiukan yli 2000 euroa. Lisät päälle (henkkoht, kokemusvuosi-, vuoro- + hälyrahat). Kyllä sillä elää, ja maksoi asuntolainankin.
Kyllä palkka edelleen huono jos sattuu asumaan kaupungissa ja töitä saa todellakin tehä urakalla
14,79 keikkalaisen perustunti ei pk-seudulla, sis kokemuslisät ja lomakorvauksen. Eihän se hyvä ole, paitsi sunnuntaisin. En enää tekisi kokopäivätyökseni.
No en tuommoista paskahommaa tekisi edes 3000 €:lla.
On kyllä surkea. Pitäisi olla parempi. Tuilla saattaa hyvin saada suunnilleen saman.
Mietippä sitä, kannattaako työn teko Suomessa, kun eläke on kyseisestä palkasta 650€- verot.
Minua kiinnostaisi uusi ammatti ja tämä vaikuttaisi mielenkiintoiselta. Mutta ihan järkyttävää kuinka alhainen palkka oikeasti on! Ja kun ei tosiaan ole pelkkää siivousta ja siis onhan siinäkin iso vastuu. Esim tarkistaa ettei allerginen saa väärää ruokaa jakelussa (omaiselle meinattiin tarjota kalaa sairaalassa joka hälle hengenvaarallista), sairaalassa siivous ja jätteiden turvallinen hävitys varsinkin näin Koronan aikaan... Siinä taas ammatti jonka merkitys oikeasti ymmärrettäisiin vasta kun tätä työtä ei kukaan tekisi.