Missä iässä olette jättäneet tuttipullon pois lapselta?
Mun 1,5v juo tuttipullosta vielä neljästi päivässä...
On maitoallerginen ja haluan varmistua että saa sen kautta riittävästi kalkkia...
Kommentit (12)
kun lopetin imetyksen ja pari kk sen jälkeen vellipullot.
ja vauva-aikana oli maitoallerginen (ei sietänyt rintaruokintaa) ja tuttipullosta luovuttiin 5,5kk iässä, jolloin loppui myös yösyönti. Mutta vauva oli itse innokas nokkamukista juoja ja tuttipullo jöi oikeastaan vahingossa pois. Lapsen ollessa 1v 3kk on siirrytty myös normimaitoon, eli maitoallergia oli meillä nimenomaan vauvaiän "ongelma".
päiväunivellin ja iltavellin tuttiksesta (ja tarvittaessa yölläkin).
Muut juonnit nokkamukista.
söi aamulla pullosta sekä illalla ennen iltapalaa. Kuopus, 1.5-vuotias, juo vielä aamumaidon pullosta eikä ole kiirettä opettaa pois.
löysin kirpparilta tällä viikolla NUK-mukin ja se on kuin tuttiksen ja nokkiksen risteytys.
Ipana tykkää siitä, enkä minäkään moiti ;-)
toka 13kk
kolmas 14kk
neljäs vielä pullolla, ikää 5kk aika näyttää koska pullo lähtee.
6kk iässä lapsi jätti itse tuttipullon ja imetyksen pois. Nokkamukia käyttää.
Puoliksi ihan vahingossa. Innostu päivällä juomaan tavallisesta mukista, joten ajattelin, että kokeilen. Illalla sängyssä oli juonut ennen maidon, mutta katsoi hetken hölmänä, kun ei saanutkaan ja laittoi silmät kiinni.
Ainoa huonopuoli, että ei enään sen jäljeen suostunut juomaan, edes nokkamukista. nyt 1,5-v ja vasta vähitellen olen vajaan mukillisen uskaltanut antaa itse juoda.
herää kerran yössä ja annan n.80-100ml maitoa pullosta kun ei muuten asetu. Muuten ei käytä tuttipulloa lainkaan
löysin kirpparilta tällä viikolla NUK-mukin ja se on kuin tuttiksen ja nokkiksen risteytys.
Ipana tykkää siitä, enkä minäkään moiti ;-)
Ja siitä itse asiassa nokkamukista juonti aloitettiin. Toki nyt käy jo kaikki mallit ja normi lasikin, mutta NUK-muki on aivan ykkönen, kun opettelee nokkiksesta juontia:)
t:4
eli yhdenvuoden iässä. Mutta sinulla on hyvä syy jatkaa.
Me myös 1v iässä. Ja minustakin sinulla on hyvä syy jatkaa.
eli yhdenvuoden iässä. Mutta sinulla on hyvä syy jatkaa.