Onko normaalia, että lukion ekaluokkalainen kiukuttelee murrosiän kiukkuaan?
Eikö sen pitäisi olla jo ohi?
Kommentit (9)
silloin vasta aivot alkavat olla "valmiit". Minä ainakin olin lukioiässä pahimmillani. Silloin vasta alkoi se irtiotto vanhemmista ihan toden teolla. Sitten kun vanhemmat vielä luulivat että saavat päättää kaikesta mitä teen ja ajattelen, niin johan siitä riita oli valmis.
Töissä huomaa, että monelle (erityisesti pojalle) murkkuikä pamahtaa päälle lukion ekalla tai tokalla, jolloin se yhdistyy mukavasti vielä täysi-ikäiseksi tuloon.
T: Lukion ope
(saa nelosia, koska ei tee läksyjä tai lue), haluaa mennä kavereitten kanssa illat pitkät, harrastaa kyllä jaksaa mutta koulu ei maistu. Hän valvoo yömyöhät vaikka käskemme nukkumaan. Kuvittelin, että hänelle olisi jo kehittynyt vastuuntuontoa omasta elämästään sen verran, että suhtautuisi kouluun vakavasti, mutta ei. -ap
sä ite käyttäydyit tossa iässä?
Vanhempanikin ovat sitä mieltä. Olin myös hyvä koulussa. Toki aloin kulkea enemmän kavereitten kanssa, mutta koulun hoidin aina hyvin. Olin myös kesätöissä jo tuossa iässä. Luulin, että murrosikä ohittaa meidät omankin lapsen kohdalla, mutta se taitaakin tulla myöhäisvuorolla. -ap
että voi olla, että hän kärsii unettomuudesta, jos kerran muutenkin vaikuttaa murrosiän oireita olevan vielä päällä. Ja siihen ei auta se, että vanhemmat komentavat nukkumaan, unta kun ei voi pakottaa.
että voi olla, että hän kärsii unettomuudesta, jos kerran muutenkin vaikuttaa murrosiän oireita olevan vielä päällä. Ja siihen ei auta se, että vanhemmat komentavat nukkumaan, unta kun ei voi pakottaa.
Hän on kohta 17v.
-ap
Ei kaikki kulje samassa kaavassa.