voisiko joku tehdä munsalan kansallispuvun
voisiko joku vantaalla asuva tehdä minulle munsalan kansallispuvun?olen etsinyt sopivaa ja mistään ei löydy,joten nyt etsin sitten ihmistä joka tekisi minulle munsalan kansallispuvun ja ainoa toive,että tekijä asuisi vantaalla tai helsingissÄ.Onko täällä ketään joka voisi tehdä minulle munsalan kansallispuvun?
Kommentit (796)
Onko Munsalassa kansallispukumyymälää?
Ei voisi - se on äitini toimesta tehty jo vuosikymmeniä sitten ja nykyään täysin kiellettyä kopioida sitä. Tyydy vaan tähän.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka te jaksatte tätä samaa?
Kuinka itse jaksat???
Haluaisin nuuhkia Munsalan kansallispukua, jota joku kaunis nainen on pitänyt yllänsä.
Löysikö ap tekijän Munsalan kansallispuvulle? Paljonko hän maksoi siitä?
Blondie kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka itse jaksat???
Jaksan niin kauan kunnes saan toivomani Munsalan kansallispuvun!
Eikö kukaan nyt voisi tehdä minulle Munsalan kansallispukua, joku Helsingistä tai Vantaalta voisi tehdä minulle Munsalan kansallispuvun?
Tai edes Kansalan munsallispuvun?
Mulla on laatikossa eri värisiä lankoja ja neuloja. Tuleeko diili? Ihan käsin voin ommella, jos tuot kankaat.
Vierailija kirjoitti:
Blondie kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka itse jaksat???
Jaksan niin kauan kunnes saan toivomani Munsalan kansallispuvun!
Eikö kukaan nyt voisi tehdä minulle Munsalan kansallispukua, joku Helsingistä tai Vantaalta voisi tehdä minulle Munsalan kansallispuvun?
Tai edes Kansalan munsallispuvun?
Jaa-a, jo on todella rakas toive, kun jo toistakymmentä vuotta olet täällä tekijää kysellyt.
Ehkä nyt otat yhteyttä Helka-tyttöihin, jos ne vielä ovat olemassa tai etsit jonkun tanhuryhmien keskusliiton ja kysyt sieltä, mistä pukunsa hankkivat. Marttaliittokin saattaisi osata neuvoa sinut semmoiseen osoitteeseen ,mistä saisit tietoa pukujen tekijöistä.
Täältä et tekijää löydä.
Ihmettelen vain, mitäs sillä puvulla tekisit, kun näin kauan olet tullut ilman toimeen. Ei näytä löytyvän mitään käyttöä tuhansia maksavalle asulle.
minäkin etsin puvun tekijää minulla n,30l arvokasta pakastettua makaroonien keitin vettä jos ne otat osa suorrituksena. paha on luopua mutta pakastin kun on täynnä vanhimmat jo 15v vanhoja.
odotan soittoasi kirjoitti:
minäkin etsin puvun tekijää minulla n,30l arvokasta pakastettua makaroonien keitin vettä jos ne otat osa suorrituksena. paha on luopua mutta pakastin kun on täynnä vanhimmat jo 15v vanhoja.
Jos minä ompelen puvun käsin ja hoidetaan se maksu luonnossa ihan perus aikuisten kanssakäymisellä eikä mitään makaronivesien huljutteluja. Voi olla vähän sellaista kansanomaista tanssahtelua vaihtokaupassa.
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse mennä Munsalaan. Helsingissä Kasarmikatu 28:ssa on Bragen myymälä. Ja tuolla löytyy myös verkkokauppa (brage.fi).
Munsalan puvut ovat kuitenkin tällä hetkellä loppu. Suosittu puku, joten ehkä kannattaa jättää varaus vetämään, jos haluaa seuraavasta erästä. Hinta on sitten noin 2300-3400 euroa. Uudet mahdollisesti entisiä kalliimpia, koska kaikki hannat ovat nousseet. Hintaan vaikuttaa myös se, mitä materiaaleja ja koristeita ostaja valitsee.
Yllätys, yllätys: puku on ruotsinkielisen alueen puku. - Mutta kelpaa varmaan kaikille, koska se on kaunis.
Munsalan puku (hame & liivi) myytävänä! Jätä osoite, johon meilaan kuvat....
Hinta 100 euroa, alennusmyynti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse mennä Munsalaan. Helsingissä Kasarmikatu 28:ssa on Bragen myymälä. Ja tuolla löytyy myös verkkokauppa (brage.fi).
Munsalan puvut ovat kuitenkin tällä hetkellä loppu. Suosittu puku, joten ehkä kannattaa jättää varaus vetämään, jos haluaa seuraavasta erästä. Hinta on sitten noin 2300-3400 euroa. Uudet mahdollisesti entisiä kalliimpia, koska kaikki hannat ovat nousseet. Hintaan vaikuttaa myös se, mitä materiaaleja ja koristeita ostaja valitsee.
Yllätys, yllätys: puku on ruotsinkielisen alueen puku. - Mutta kelpaa varmaan kaikille, koska se on kaunis.
Minä yllätyin ja nyt en kykene menemään kauppaan yllätykseltäni.
Tehkää tälle haluajalle Munsalan kansallispuku ja kastelkaa se makaronin keitinvedessä ja peskää jauhenlihan pesuvedessä. Tämä asia kuuluu asioihin joihin ei löydy mitään ratkaisua. Pitää katkaista rohkeasti.
vierailija 10 kirjoitti:
Tehkää tälle haluajalle Munsalan kansallispuku ja kastelkaa se makaronin keitinvedessä ja peskää jauhenlihan pesuvedessä. Tämä asia kuuluu asioihin joihin ei löydy mitään ratkaisua. Pitää katkaista rohkeasti.
Tarkoitit kai "pakastetun" makaroninkeitin veden käyttöä? Täytyy olla täsmällinen näissä pyhissä perinneasioissa😕
Tartteksksä ap joka vuosi uuden Munsalan kansallispuvun? Varmaankin,kun tulee aina 10 kg lisää painoa.
vierailija 10 kirjoitti:
Jospa hän ei syö jauhenlihaa. Missäs se sitten pestään?
Paljonko näiden munsalan pukujen arvo on? Kyse käytetystä, 1900 luvulta luultavasti
Kansallishymnini on Hatikva, ja se on ikuinen.
Menkää Munkakkanne kanssa minne lystääätte.