voisiko joku tehdä munsalan kansallispuvun
voisiko joku vantaalla asuva tehdä minulle munsalan kansallispuvun?olen etsinyt sopivaa ja mistään ei löydy,joten nyt etsin sitten ihmistä joka tekisi minulle munsalan kansallispuvun ja ainoa toive,että tekijä asuisi vantaalla tai helsingissÄ.Onko täällä ketään joka voisi tehdä minulle munsalan kansallispuvun?
Kommentit (801)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä Munsalan kansallispuvun tekijän etsijä:
Kuten jo olet huomannut, tältä palstalta ei löydy tekijää.
Voisit kenties kääntyä lähiseutujesi ompelijoiden puoleen.
Kansallispuvun tekeminen vaatii suurta taitoa, harva sellaisen osaa tehdä.
Kankaat pukuun täytyy varmaan etsiä itse.
Voisit kysellä Munsalan kansallispuvun seuduilta, jos siellä olisi joku valmis myymään pukunsa.
Tai jos siellä olisi osaava ompelija joka olisi valmis tekemään sinulle Munsalan kansallispuvun.Yritätkö päättää kansallispuvun etsinnän ennen kuin se on edes kunnolla alkanutkaan?
Jep. Tässähän vasta vähän lämmitellään ja kartoitetaan tarjontaa. Mutta eiköhän me AP:lle se kansallispuku saada - siis Munsalan kansallispuku. Koska asialla on kiire, veikkaisin että AP saa pukunsa n. vuonna 2028.
Vierailija kirjoitti:
Kuuluuko Munsalan kansallispukuun soutajan sormikkaat ?
Kansallispukuja voisi löytyä käytettynä Ruotsista?
Milloin tästä saadaan Kalevauvan tekemä biisi?
Mä voin tehdä, jos lupaat lopettaa tän jankkaamisen.
Munsalan kansallispuku ollut käytössä jo 10 vuotta!! Missä kunnossa lienee?
Minkälainen on juhannussää Munsalassa? Myydäänkö siellä juhannussimaa?
Munsalan kansallispuvun valmistaminen on rikos ihmisyyttä vastaa! Sitä ei pidä valmistaa, koska se on susiruma vaate.
10-vuotisjuhlat! onko kukaan tehnyt munsalan kansallispukua? Saiko ap Munsalan kansallispuvun Vantaalta tai HelsingistÄ? Löytyikö tekijää?
❤️🎉🍾
...ja vielä tästä aiheesta: Munsalanpuku on kuulemma yksi suosituimmista kansallispuvuistamme. Sitä tavataan pitää ympäri Suomen. Puvun sininen-vihreä pääväritys, kullanvärinen napitus liiviosassa ja kukkahuivi sekä päänauhat sopivat meille hailakoille suomalaisille.
Olenpa muuten itsekin tanssinut kansalaisopiston kevätjuhlassa kansantanhuja tuo lainattu kallis puku ylläni.
Tuo aloittaja kuka lienee poloinen ollutkaan, ei ehkä ymmärtänyt miten kallista puvun teettäminen omille mitoille on. Siksi meilläkin a.m esityksessä oli lainatut puvut.
Joillakin kylän keskustapuoluetta äänistävillä rikkailla emännillä oli omat pukunsa, teetetyt tai kursseilla itsetehdyt.
Raja-Karjalassa syntynyt opettaja piti yllään erityisen komeaa kansallispukua pääkoristeineen ja koruineen. Emme uskaltaneet kysyä, minkä seudun puku se oli.
koulun juhlissa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on Paratiisin miesten kansallispuku eli ns. Aatamin asu. Menen se päällä tanhuamaan Keskustan puoluekokoukseen, Kaustisten kansanmusiikkijuhlille ja ehkä Suviseuroihinkin. Soitan tanhutessani nahkafagottia ja päästelen ääniä myös hanurista.
Nauroin niin, että kolmen lapsen venyttämä alakertani lirautti pienet ilopisut.
Ketju 10 vuotta!!!
Onnea!!
(Tarkoittaa sitä että olen palstaillut jo vuosikymmenen... o.O)
Vierailija kirjoitti:
Olen järkyttynyt tästä keskustelusta. Ei Munsalan kansallispukuja TEHDÄ. Niitä SAADAAN. Ne ovat siunaus, josta kaikki eivät pääse koskaan elämässään nauttimaan.
VEKAt (vapaaehtoisesti kansallispuvuttomat) ovat lisääntyneet huimasti viime vuosina ja toki heidän tulee saada elää haluamallaan tavalla. Osa heistä on hyvin kielteisiä kaikkia kansallispukuja kohtaan, kuulemma esim. busseissa, ravintoloissa ja lennoilla kansallispuvut aiheuttavat kamalasti häiriöitä. Kalliitakin ovat ja loppuelämän sitoutuminen ahdistaa (saahan sen antaa pois mutta kuka siihen pystyy?).
Mutta kyllä minä saan silti vielä nykypäivänäkin haaveilla omasta MunKasta. Nuorena olin varma että saan ainakin kolme, mutta edelleen 10v. yrittämisen jälkeen ensimmäinenkin uupuu... Puolisokin jätti koska olemme asiasta eri mieltä, joten yritän nyt saada pukua yksin.
Jos sinulla siis on MunKa, arvosta ja rakasta sitä. Muista kertoa sille kuinka tärkeä se on. Onhan se joskus rasittavaakin mutta kuitenkin lopulta kaiken vaivan arvoista. Olet kuitenkin onnekkaiden joukossa.
Nim.m "Vain unelmissain -83"
Voih, tsemppiä. Kyllä sinä vielä saat MunKan!! Tunnen yhden Riitan joka sai ensimmäisen MunKansa 44-vuotiaana.
Eiköhän laiteta kaikki kymmenvuotisjuhlien kunniaksi juhannustansseihin Munsalan kansallispuvut.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän laiteta kaikki kymmenvuotisjuhlien kunniaksi juhannustansseihin Munsalan kansallispuvut.
Mä oon täällä jo puku päällä! Tulkaas nuoret miehet tanhuamaan!
Onko tää puku jo valmis, AP?
Siis se munsalan kansallispuku.
Voisin huvikseni tehdä, mutta en jaksa sitä varten muuttaa Vantaalle takaisin.
Mä haluan sektion munsalan kansallispuvussa, mä haluan valita sen, se on mun itsemääräämisoikeus!
Vierailija kirjoitti:
Mä haluan sektion munsalan kansallispuvussa, mä haluan valita sen, se on mun itsemääräämisoikeus!
Laskettu aika on aika lähellä, voisko joku tehdä sen? Please!
http://www.kansallispuvut.fi/puvut/munsala_np.htm