Kuinka moni leipoo itse äitienpäiväkakun tai valmistaa lounaan/päivällisen huomenna?
Kommentit (30)
Ymmärrätkö mitä äitienpäivä tarkoittaa?
Ymmärrätkö mitä äitienpäivä tarkoittaa?
Kerro toki!
Me eletään niin kuin ennenkin. Äitienpäivä ei ole meillä mitenkään erikoinen päivä. Turhaa höpötystä ja hössötystä minusta. Ja juu, tuskin kukaan äiti vain itselleen ruokaa tekee. Muu perhe menee ainakin suurimman osan perheissä siinä sivussa ;)
Joten pitäisi jaksaa järjestää juhlinnat itse. Voi olla että ostan valmiskakun tai sitten leivotaan lasten kanssa yhdessä jotain (ei kuitenkaan perus kermakakkua jossa kestää liian kauan).
Ja käydään nuotiolla rannassa eväiden kanssa paistamassa makkaraa.
Olisin halunnut helpolla ja rennolla kaavalla syödä ravintolassa, käydä kahvilassa ja antaa lasten ostaa kukkia mutta tilillä enää 25€ ja rahaa tulee vasta tiistaina.
Makkaralla ja kuivakakullakin saisi varmasti ihanan äitienpäivän mutta olen itse lähtöjään niin stressinä monen asian takia että voi olla etten edes kerro lapsille että on äitienpäivä. En viitsi antaa lapsille sitäkään kuvaa että äitienpäivä on kun äiti on kiukkuinen...
Lapset ovat isän luona ja tulevat huomisaamuna.
Pidän leipomisesta ja ruuan valmistuksesta, joten ei mikään ongelma minulle.
Tavallinen työpäivä huomenna ja ruokakin ihan tavallista paistia ja perunaa.
Täytekakku kyllä on tarjolla.
Minusta äitienpäivä on joka päivä ollut siitä asti, kun eka kertaa tulin äidiksi.
Tavallinen työpäivä huomenna ja ruokakin ihan tavallista paistia ja perunaa.
Täytekakku kyllä on tarjolla.
Minusta äitienpäivä on joka päivä ollut siitä asti, kun eka kertaa tulin äidiksi.
ei kyllä jaksais ajatella täänkään päivän ruokia
Mutta eikö se olisi aika jees, jos mies tekisi ruuan/veisi syömään/hakisi valmiit safkat? Ja vaikka oikeen ostaisi kakun?
äidienpäivän aterian anoppille kun hän on aamuvuorossa töissä eikä ehi laitta ruoka. Tänä teen voileipäkakkun ja juustokakkun valmiiksi ja huomenna leivon lohipiirakkan.
On se ihan jotain muuta kun arkiruuan valmistus että tykkään järjestellä juhlia ja synttäreitä
Mutta mies tekee töitä viikot ja opiskelee viikonloput joten tulee vasta huomenna illasta kotiin, kuuden jälkeen. Eli teen kakun ja päivän ruuat koska olen lasten kanssa yksin kotona melkein koko päivän.
Otan pakastekakun sulamaan.
Kyllä mies kakun ois suostunut tekemään, mutta sanoin, ettei tarvitse. ei kiva, jos sitä täytyy kysyä/pyytää. sen pitäis tulla pyyteettömästi. Muutaman vuoden kuluttua saavat lapset leipoa (isän valvonnassa)
Isäni lupasi tarjota äidilleni ja meidän perheelle ruoan huomenna jossain, en tiedä vielä missä.
Kahville tullaan sitten meille. Tarjolla kinuskikakkua ja mahd jotain kahvikakkua sekä pikkuleipiä.
lapseni ovat vielä liian pieniä tekemään ne asiat. Olisihan ihanaa, jos he isompina tekisivät minulle kakun ja ruoat :)
Nyt ovat pieniä, 5 v ja 3 v.
siis sinäkö ensin kysyit, että leipoisiko mies kakun ja kun lupasi niin sanoit, että eipä tarttekaan. Ei oo kiva, kun piti kysyä.
Ja ap:lle: mies leipoo lasten kanssa ja laittaa ruuan. Laittaa kyllä usein viikonloppuna ruuan, mutta ei leivo.
mutta ei meillä kumpaistakaan syödä kotona vaan mummoloissa. Aamupalan laittaa mies ja lapsi.
on jotenkin koko huhtikuu ollut yhtä kakunsyöntiä ja muitakin herkkuja jatkuvasti tarjolla; kummilasten ja oman lapsen synttärit, pääsiäinen, vappu jne. Minulla ainakin on tunne, että TAASKO pitää jotakin juhlistaa, eikö riitä että tässä on ollut joka viikolle jotkut kekkerit? Odotan innolla lapsen tekemää äitienpäivälahjaa, mut oikeastaan muulla ei ole niin väliä. :)
Niin kakun kuin ruuankin. Mies on töissä klo 16 saakka.
Ei meillä ole kakkua ja ruokakin on tämän päivän tähteitä. Enkä kyllä edes muuta odota. Riittää, kun mua huomioidaan jotenkin muuten.
Iltapäivällä alan keitellä kondensoitua maitoa, ja teemme banoffeeta yhdessä lasten kanssa. Minusta on kiva leipoa kun kerrankin on tilaisuus. Mulla on ihana mies joka hemmottelee minua muutenkin (tälläkin hetkellä lasten kanssa retkellä, että saan vaan köllöttää ja surffailla) että ei hänen tarvitse sitä äitienpäivänä erikseen todistella. Kukkia ja lahjan toki saan, tietenkin. :)