Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vilkkaan taaperopojan äidit!

Vierailija
06.05.2011 |

Miten arkenne normaalisti menee? Ulkoiletteko 1, 2 vai 3 kertaa päivässä? Miten rytmitätte syönnit?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
06.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä iltaulkoilua tulee harrastettua enemmän poitsun kanssa kun muuten on ihan hybridinä sisällä :)

Vierailija
2/15 |
06.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seiskalta ylös, kasilta puuro, ysiltä ulos, ykstoista ruoka, kakstoista unet, kahelta välipala -> ulos taas, puol viiden-viiden aikaan sisälle ja ruoka. Iltatoimet riippuu illasta. Kaupassa käyntiä yms kun isä tulee kotiin viiden aikaan....viikonloppusin venyy unet myöhemmälle, ja saatetaan muutenkin olla ulkona koko päivä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
06.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samassa sopassa pyörii myös kaksi alle kouluikäistä veljeä.

Aamulla herätään kuudelta. Aamupalat on syöty kahdeksaan mennessä ja vaatteet puettu ennen aamupalaa. Näin keväällä ulkoillaa aamupäivällä, sitten lounas puoliltapäivin, kuopus ulos nukkumaan ja iltapäivällä hiekkalaatikolla taas ennen päivällistä. Illalla lapset nukkumaan kahdeksaan mennessä. Tai sänkyyn ainakin...

Vierailija
4/15 |
06.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko taaperotytöillä erilainen rytmi? Vai eikö taaperotytöt voi olla vilkkaita?

Juu, on mulla poikakin, joskin ei enää taapero, silti pisti miettimään logiikkaasi.

Vastaanpa kuitenkin. Heräillään 7-7.30 aikoihin, katsellaan vähän aamupiirrettyjä, syödään samalla aamupalaa. Pikkuhiljaa aamupesuille ja pukemaan, näin kevät ja kesäaikaan meillä on lapset lähes tauotta 9.30- 17.30 ulkona, jos sää sallii. Mitä nyt vessassa käyvät sisällä.

Eli ysin jälkeen ulos, 11-12 aikaan syödään ja katsotaan joskus samalla hoplaa. Ei nuku päiväunia, joten pidetään vaan sellainen tunnin loikoilutauko ja taas ulos. Kahen aikaan jotain välipalaa pihalle ja kuuden maissa on ruoka.

Eli ei niin pilkuntarkasti mennä, ilmoista ja aamun heräämisajasta paljon riippuu päivän ohjelma.

Vierailija
5/15 |
06.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siivoatte, käytte suihkussa, teette ne ruuat, pyykkäätte, jne jne jne??

Minä en ehi millään, yksin kun oon :( Aina tulee sit tingittyä ulkoilusta. Iltaisin olen muutenkin niin väsy, että kun poika nukahtaa niin tuijotan vaan eteeni tai sitten yritän tehä opiskelujuttuja. Poika 1v3kk

:(((

Vierailija
6/15 |
06.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siivoatte, käytte suihkussa, teette ne ruuat, pyykkäätte, jne jne jne?? Minä en ehi millään, yksin kun oon :( Aina tulee sit tingittyä ulkoilusta. Iltaisin olen muutenkin niin väsy, että kun poika nukahtaa niin tuijotan vaan eteeni tai sitten yritän tehä opiskelujuttuja. Poika 1v3kk :(((

ja siksi kaiken tämän tehtyäni näytän aina siltä, kuin täälläkin parjatut itsestään huolta pitämättömät äidit. Tukka aina ponnarilla ja päälläl jotain vähän "sinne päin". Pesukone pyörii tosin sisällä yksinään sillä aikaa, kun olen lasten kanssa ulkona. Tai sitten lataa yöksi pyörimään ja tyhjennän aamulla kuivumaan.

Vierailija
7/15 |
06.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on iso talo johon nyt ilmestyi tyhjä huone kun esikoinen muutti pois kotoa.

Rakensin sinne puolapuut,josta saa hyppiä säkkituoliin, pienen pallomeren, majan, ja lelualueen. Pojalla ei niinkään ole kiinnostusta tuhotöihin, ei riko paikkoja eikä tyhjentele kaappeja, eikä muutenkaan kiukuttele, mutta hirveästi on energiaa. Aikaisemmin kiipes joka paikkaan ihan kokoajan ja kulkeminen oli joko hyppimistä tai juoksua, tuntuu ettei edes osaa kävellä :)

Ulkona tuo osaa onneksi olla aika hyvin ihan itse, ei vaadi ketään istumaan hiekkikselle,

meillä on aidattu piha ja nyt kesällä pidän ovia ja ikkunoita auki niin näen pojan kokoajan.

Pitkäksi aikaa en yksin jätä, mutta kyllä jonkun pikkukotityön kerkiän aina tehdä välillä.

Itsesuojeluvaistoa onneksi löytyy tuolta, eli jos kerran on kolauttanut itsensä johonkin, suhtautuu siihen sen jälkeen tosi varovaisesti.

Vierailija
8/15 |
06.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siivoatte, käytte suihkussa, teette ne ruuat, pyykkäätte, jne jne jne?? Minä en ehi millään, yksin kun oon :( Aina tulee sit tingittyä ulkoilusta. Iltaisin olen muutenkin niin väsy, että kun poika nukahtaa niin tuijotan vaan eteeni tai sitten yritän tehä opiskelujuttuja. Poika 1v3kk :(((

voin luottavaisin mielin jättää taaperon heidän kanssa pihalle kuuloetäisyydelle kun käyn pyykit hakemassa, ulos ripustan aina kauniina päivänä. Suihkussakin voin tarpeen tullen käydä, nään koko ajan hiekkalaatikolle sieltä. Me syödään lähes poikkeuksetta edellisen päivän jämät aamupäiväruoaksi tai sitten jotain nopsaa ja helppoa. Ja siivoan kun tarvii siivota, en ole ottanut siitä mitään ressiä.

Onneksi ei tullut ensimmäisenä lapsena tälläinen pakkaus, olisin ollut aika uunona, nyt osaa jo varautua kaikenlaiseen mitä vilkas pieni mimmi meillä keksii.

5

Vierailija
9/15 |
06.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulkoillaan ihan epäsäännöllisesti; aamuisin ollaan viimeistään yhdeksältä ulkona ja voidaan olla puistossa pari tuntia, mutta muuten ei ole mitään erityistä rytmiä. Joskus käydään kolmekin kertaa ulkoilemassa, aamulla, päiväunien (ja välipalan) jälkeen ja viimeisin kerta illalla vähän ennen iltapalaa. Kesäaikaan käydään ulkona vähän joka välissä, tykkään olla ulkona kun on lämmintä ja on helpompaa, kun ei mene pukemiseen niin paljon aikaa (laiska luonne!).

Ruokailuajat suunnilleen:

aamupala klo 7

lounas klo 11-12

välipala klo 14-15

iltaruokailu klo 17-18

iltapala 20-21

Vierailija
10/15 |
06.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suihkussa menee kolme minuuttia, illalla loput kotityöt kun lapsi nukkuu.

Pesukone pesee pyykit, ruoanvalmistukseen menee puoli tuntia päivässä, en tee kaikkea alkuaineista.

Ja opetin tuon hypervilkkaan tytön katsomaan päivällä yhden leffan, ei siis nukkunut päiväunia.

Vierailija
11/15 |
06.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulkoillaa 2 kertaa päivässä. kasilta ylös, aamutoimet yms, kympin jälkeen ulos, 12 lounas, päikkärit 13-15, neljältä ruoka ja sitten ainakin se pari tuntia ulkona. nukkumaan klo 21

Vierailija
12/15 |
06.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siksi kaiken tämän tehtyäni näytän aina siltä, kuin täälläkin parjatut itsestään huolta pitämättömät äidit. Tukka aina ponnarilla ja päälläl jotain vähän "sinne päin". Pesukone pyörii tosin sisällä yksinään sillä aikaa, kun olen lasten kanssa ulkona. Tai sitten lataa yöksi pyörimään ja tyhjennän aamulla kuivumaan.

Pyykkiä pesen ja kuivaan aina kun mahdollista, meillä ei ole kuivuria. Kestovaippojen käytön lopetin samaan aikaan kun minusta tuli yh. Meillä on ihan tavallinen rytmi; aamulla herätään kaikki 7-8 aikaan, minä yleensä viimeisenä :) Isommat katsoo pikkusen kanssa aamulastenohjelmia ja antaa jotain purtavaa- sormimuroja tms... Sitten eskari lähtee yhdeksäksi 100metrin päähän eskariin, minä menen n.puolen tunnin lenkille (lenkkipolku takapihalta, olen koko ajan valmiina tulemaan kotiin, 5minuutissa)ja sitten pikasuihku, jotta koululainen voi lähteä kouluun kymmeneksi. Puetaan pienimmän kanssa, minä katson peiliin; meikkaan joka päivä!!! vaikka menisin verkkareissa ulos.. enkä tarkoita mitään diskohileitä vaan hillittyä, siistiä päivämeikkiä- aikaa menee ehkä 2-3minsua. Sitten ollaan puistoilemassa n.10-n.11-11.30 -SATOI TAI PAISTOI!!! Käydään ruokakaupassa kävellen, rattailla, polkupyörällä... Sitten kotiin, lounas, juniori nukkumaan ja minä laitan iltapäiväksi ruuan tulemaan. Sitten onkin aikaa pörrätä vaikka täällä :) ja näin perjantain kunniaksi otin jopa lasillisen kuohuvaa nauttiakseni yksiolosta ja hiljaisuudesta :)

Iltapäivällä isot tulee koulusta ja eskarista, syövät tekevät läksyjä ja leikkivät kavereiden kanssa joko ulkona, meillä tai kavereilla. Käyvät välillä syömässä ja meno jatkuu. Kauempana ei ole mitään harrastuksia, tässä lähellä pari pikku juttua vain. Illalla kotiin 19.30, iltapalaa ja telkkua, nukkumaan kaikki lapset menevät 20.30. Juniorin joudun nukuttamaan viereeni, kannan hänet sitten omaan sänkyynsä. Sitten äiti siivoilee, laittaa pyykkejä, katsoo telkkkua tai käy vaan nukkumaan.

Tällainen arki meillä.

Vierailija
13/15 |
06.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi lotraa pesuvadissa, kun olen itse suihkussa. Ruoka tehdään yhdessä (tarttee olla tavarat esillä, mutta kauempana lapsesta), pesukone pesee pyykit ja poika imuroi omalla imurillaan silloin kun minä omallani. Kaikkein tyhmintä olisi jättää ulkoilu välistä. Se on varmin tapa olla itse illalla zombie ja että sitä siivottavaa on PALJOOON. Tämä kolmen muksun kokemuksella.

Vierailija
14/15 |
06.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ei todellakaan ulkoilla satoi tai paistoi, aina ei ulkoilla vaikka paistaisi. Ainakaan mitään pakkopuistoiluja, urgh. Ulos mennään jos siltä tuntuu, joka päivä yleensä ainakin kerran. Joko pyöritään ihan vaan taloyhtiön pihalla keinuilla yms. tai tepsutellaan lähiympäristössä. Jos alkaa sataa niin aika äkkiä tullaan sisälle leikkimään. Telkkaria ei katsota lainkaan, mutta sisällä on leikkejä ja keittiön laatikkoja saa vapaasti tyhjentää. Yleensä niin mä teen ruuat, että taapero tyhjentää muovipurkkilaatikon ja istuu siivilä päässä lattialla / paukuttaa kattiloita / repii sanomalehteä, ja minä kokkaan. Siistin kaikki jäljet päikkäriaikana jonka jälkeen ehdin lukea kirjaa tai tulla vaikka koneelle kuten nyt. Perusteellisemmat siivoukset yhdessä miehen kanssa illalla / viikonloppuna. Pyykkikone pyörii ihan itsellään.

Syönnit menee kuten muillakin:

aamupuuro 08

ulos jos jaksetaan, yleensä klo 10 on pakko kun menee muuten pitkin seiniä

lounas 11.30

päikkärit 12

herää 13.30

välipala 14

lähdetään yleensä johonkin reissuun, kauppaan, kylään tms. 15

päivällinen 17

sisällä leikkimistä yleensä loppuilta

iltapesut ja puurot 20

nukkuu klo 21 mennessä

Vierailija
15/15 |
06.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyse ei ole siitä, että pojat olisivat aina vilkkaita ja tytöt rauhallisia. Kyse on aivojen eri osien kehityksen järjestyksestä, johon sukupuolen mukainen hormonaalinen kehitys vaikuttaa. Tytöilleä tietyt sosiaaliseen kyvykkyyteen liitetyt piirteet mahdollistavat aivojen rakenteet yleensä kypsyvät ensin, polilla taas joidenkin motooristen taitojen neurologiseen kehitykseen liittyvä herkkyyskausi on tyypillisesti tyttöjä aiemmin. Välillä erot tasaantuvat, mutta murrosiässä kehitys tuppaa eriytyä uudelleen.