Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelette pariskunnasta

Vierailija
06.05.2011 |

jolla uusi iso talo, kaksi autoa, käyvät molemmat töissä. Ovat kolmikymppisiä mutta ei lapsia.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
06.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

etten ajattelisi tuon perusteella yhtikäs mitään.

Sivistykselliseti mitattuna.

Vierailija
22/38 |
06.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin monella lapsiperheellä on. Itse en välttämättä haluaisi elää noin, jos meillä ei olisi lapsia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
06.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse oltiin samanlaisia.

Haluttiin talo valmiiksi ennen lapsia, esikoinen syntyi kun olin 31-vuotias.

Vierailija
24/38 |
06.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuossa ole mitään mikä erityisemmin kiinostaisi. Ajattelisin että lähivuosina aloittavat vauvarumban, jos meinaavat lapsia saada, tai sitten keskittyvät muihin asioihin.

JA pakko kommentoida tuohon yhteiskuntaluokkiin... Olet varmasti oikeassa että KESKIMÄÄRIN korkeastikoulutetut hankkivat myöhemmin lapsia, mutta toisaalta, akateeminen tutkinto on nykyään ihan tavis, ei siinä ole mitään erityistä. Ja moni alhaisella koulutuksellakin voi hankkia lapset suht myöhään. Ainoat tietämäni peruskoulupohjaiset siskokset ovat saaneet lapsensa juuri kolmikymppisenä. Itse olen akateeminen ja sain ekan lapsen 22 vuotiaana.

Vierailija
25/38 |
06.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikea-, entä vasemmanpuoleisesta naapurista? Entä mummosta, joka ulkoiluttaa koiraa? Entä naisesta, jolla on ruskea takki? Entä miehestä, joka kävelee portaita?

Mä en voi ymmärtää näitä. Elääkö jotkut ihmiset tosiaan niin maailmannapakuvitelmissa, että olettavat kaikkien asioiden olevan muille jotain suuria MERKKEJÄ jostain olennaisesta? Että kuvittelevat, että toiset ylipäätään ajattelevat heitä hirveästi? No kun niillä on ne kaksi autoa, ja talo? No jaa, ehkä joku rutiköyhä autoton vuokralla kerrostalossa asuva voi ajatella, että kaikki autolliset tai talolliset on jotain.

t. kaksi autoa, iso uusi talo ja lapsia

Vierailija
26/38 |
06.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En valittais yhtään jos olis iso talo, kaks autoo, työpaikka, mies eikä lapsia. Ei niitä lapsia ole pakko tehdä/haluta vaikka asuis kuinka isossa talossa. Tän perusteella kaikkien, jotka ei halua hankkia lapsia, pitäis asua jossain pienessä kämpässä, ajella yhdellä autolla ja olla työttömiä.

Vierailija
27/38 |
06.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen tuollaisen pariskunnan hyvin, olin heidän häissä joku vuosi sitten. Eivät halua lapsia, viihtyvät kahdestaan.

Ihailtavaa, kun ihmiset elävät tyylillä, joka sopii heille.

Vierailija
28/38 |
06.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ajattelette ihmisestä, joka tekee tällaisia aloituksia?

Sepä tässä onkin hauskaa ettei voi tietää onko aloittaja tämän pariskunnan toinen osapuoli, heidän tuttavansa tai vaikka naapuri tai joku ohikulkija.

Vierailija
29/38 |
06.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ajattelette ihmisestä, joka tekee tällaisia aloituksia?

Sepä tässä onkin hauskaa ettei voi tietää onko aloittaja tämän pariskunnan toinen osapuoli, heidän tuttavansa tai vaikka naapuri tai joku ohikulkija.

Palstalla on usein tällaisia "mitä ajattelet ihmisestä, joka"-aloituksia. Niistä tulee mieleen vanha vitsi siitä, mitä jenkki, saksalainen ja suomalainen ajattelivat kun näkivät ensimmäistä kertaa norsun :D

Toinen usein toistuva palstapiirre tässä ketjussa on se, että ap loistaa "keskustelussa" poissaolollaan. Ensin aloitetaan "keskustelu" ja sitten hipsitään pois. Hän tekee varmaan niin myös oikeassa elämässä - vai onko hänellä kenties jakaantunut persoonallisuus? :)

Vierailija
30/38 |
06.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi omakotitalossa ei voisi asua lapseton pariskunta?

Onko kolmekymppinen jo aivan liian vanha lapsentekoon?

Vierailija
31/38 |
06.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ja ainoa syy lapsettomuuten on se, että on maho/tuhkamuna

Vierailija
32/38 |
06.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi joku haluaa asua isossa talossa jos ei ole tilalle tarvetta (vain 2 ihmistä siis).

Asuminen on Suomessa niin ökykallista, että itse en haluaisi maksaa turhista neliöistä ja niiden ylläpidosta. Mieluummin käyttäisin ne rahat vaikka matkusteluuun tms.

Seuraava ajatus, että ehkä ovat halunneet kaikki puitteet valmiiksi ennen kun alkavat perhettä perustamaan. Täältä palstalta olen oppinut, että ilmeisesti sellaisia ihmisiä on olemassa, jotka lykkäävät lasten hankintaa jos elämäntilanne (uudet autot, iso taloa jne) ei ole täydellinen sitä varten. Ja tämä saa hieman negatiivista kaikua korvissani, sillä itse en usko tuollaiseen "täydelliseen" elämään.

Vierailija
33/38 |
06.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja säälittäviä luusereita!

Miksi ei voi hankkia lapsia jos siihen kerran ilmiselvästi rahaa on?

Ajattelisin säälivästi, että ovat jääneet OMASTA VAPAASTA TAHDOSTAAN (=silkkaa typeryyttä) kokematta sen ainoan tärkeä asian, ainoan jolla on jotain väliä, siis vauvan syntymisen ihmeen.He eivät ikinä saa nuuhkia vauvantuoksua tai sitä maailman ihaninta ja tärkeintä asiaa kun vauva hymyilee.

Vain typerys luopuu vauvoista vapaaehtoisesti. Sellaiset ihmiset ovat evoluution kannalta täysin turhia. Jokaisen pitää tehdä edes se yksi vauva (mielellään tietysi enemmän), jotta hänen elämällään on edes joku tarkoitus.

T: viiden lapsen ja yhden pikkuvauvan onnellinen äiti.

Vierailija
34/38 |
06.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on yhteiskuntaluokkasi?

etten ajattelisi tuon perusteella yhtikäs mitään.

Sivistykselliseti mitattuna.

Vierailija
35/38 |
06.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä nainen ei halua tulla vielä raskaaksi, koska on kiva siemailla drinkkejä kesälomamatkalla. Ehkä parin vuoden päästä.

Vierailija
36/38 |
06.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

JA pakko kommentoida tuohon yhteiskuntaluokkiin... Olet varmasti oikeassa että KESKIMÄÄRIN korkeastikoulutetut hankkivat myöhemmin lapsia, mutta toisaalta, akateeminen tutkinto on nykyään ihan tavis, ei siinä ole mitään erityistä. Ja moni alhaisella koulutuksellakin voi hankkia lapset suht myöhään. Ainoat tietämäni peruskoulupohjaiset siskokset ovat saaneet lapsensa juuri kolmikymppisenä. Itse olen akateeminen ja sain ekan lapsen 22 vuotiaana.

minähän juurikin puhuin tiettyjen elämänratkaisujen yleisyydestä ELI keskimääräisyydestä tietyissä yhteiskuntaluokissa. Itse taas en tunne kuin yhden akateemisen ylempään keskiluokkaan kuuluvan kollegan, joka olisi saanut lapsia parikymppisenä. Kaikki muut tuntemani perheet (joita on siis kymmeniä) ovat hankkineet lapsensa vasta 30+-iässä. Ei se opiskeluvaiheessa perheen perustaminen tietenkään mahdotonta ole, mutta niin vaikeaa (ja pätkätöiden vuoksi moni lykkää sitä heti valmistuttuaankin), että sen vuoksi useimmat eivät hanki lapsi vielä parikymppisinä.

Kuvaavaa muuten, että täällä stadissa on jo enemmän yli nelikymppisiä ensisynnyttäjiä kuin alle 20-vuotiaita!

Vierailija
37/38 |
06.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelisin säälivästi, että ovat jääneet OMASTA VAPAASTA TAHDOSTAAN (=silkkaa typeryyttä) kokematta sen ainoan tärkeä asian, ainoan jolla on jotain väliä, siis vauvan syntymisen ihmeen.He eivät ikinä saa nuuhkia vauvantuoksua tai sitä maailman ihaninta ja tärkeintä asiaa kun vauva hymyilee.

Vain typerys luopuu vauvoista vapaaehtoisesti. Sellaiset ihmiset ovat evoluution kannalta täysin turhia. Jokaisen pitää tehdä edes se yksi vauva (mielellään tietysi enemmän), jotta hänen elämällään on edes joku tarkoitus.

Terv. vapaaehtoisesti lapseton

Vierailija
38/38 |
06.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta halustani lapseton, naimisissa 12 vuotta. Uskotko, että minä en ole koskaan halunnut lapsia, en vaan pidä lapsista. Kun minulla on mahdollisuus olla niitä hankkimatta ,niin teen. Sinä olet nyt todella hassu kun noin ajattelet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi seitsemän