Jollakulla palstalaisella on paha erityislapsikammo.
Erityisesti adhd-lapset ovat hänen silmätikkunaan. Jaksaa jatkuvasti tehtailla tänne aloituksia siitä, miten ko. diagnoosi on keksitty, muotidiagnoosi, vanhempien laiskuuttaan hommaama tekosyy yms.
Mikä ihmeen neuroosi kyseisellä ihmisellä itsellään on?
Mitään muutakaan ihmisryhmää ei ole soveliasta haukkua yksittäistapausten perusteella, miksi tällä palstalla sallitaan erityislasten vanhempien jatkuva mollaaminen ja syyllistäminen? Eikö täällä pitäisi kannustaa toisia äitejä/isiä vaikeassa kasvatustyössä sen sijaan, että ilkeillään?
Kommentit (34)
Tiedän yhden noin 45v aikuisen miehen, joka on vasta lähiaikoina tajunnut tämän syyksi tietyille ongelmilleen.
Varmaan sillä ei ole kotona riittävästi rajoja ja se syö liikaa lisäaineita...
hyvä aloitus, paras aikoihin tästä aiheesta. kiitos ap!
Erityisesti adhd-lapset ovat hänen silmätikkunaan. Jaksaa jatkuvasti tehtailla tänne aloituksia siitä, miten ko. diagnoosi on keksitty, muotidiagnoosi, vanhempien laiskuuttaan hommaama tekosyy yms. Mikä ihmeen neuroosi kyseisellä ihmisellä itsellään on? Mitään muutakaan ihmisryhmää ei ole soveliasta haukkua yksittäistapausten perusteella, miksi tällä palstalla sallitaan erityislasten vanhempien jatkuva mollaaminen ja syyllistäminen? Eikö täällä pitäisi kannustaa toisia äitejä/isiä vaikeassa kasvatustyössä sen sijaan, että ilkeillään?
Mutta eilen jouduin kieltämään tyttöä leikimästä yhden kaverinsa kanssa. On väkivaltainen alistaja ja lyö ja kuristaa herkästi. Sanoin että meidän pihassa saatte olla mutta ette muualla. ja tämä tyttö ei halua tulla meidän pihaan joten leikit loppuivat sitten. En tiedä diagnoosia mutta menee liian vaaralliseksi.
johtopäätöksiä kaikista erityislapsista? Kun et kerran diagnoosiakaan tiedä, etkä ehkä sitäkään, ONKO hän edes erityislapsi? Se on minun pointtini. Etnisten ryhmien yleistyksiä tavataan sanoa rasismiksi, miksi voisi kutsua erityislapsien yleistämistä? Lapsen outo käytös voi johtua niin monesta asiasta ja esim. adhd on kumminkin tunnetusti neurologinen sairaus, jota ei kasvatuksella aikaansaada. Siksi minusta on halpamaista haukkua asioita paremmin tuntematta. ap
Mutta äitiurani aikana (yli 20v) tämä oli ensimmäinen kerta kun joudun kieltämään leikit.
Joten olen yksi näistä jotka eivät tue.
Mitä tarkoitit viimeisellä lauseellasi, mitä et tue?
(Minä olisin toiminut varmasti samalla lailla ja kertonut lapsen vanhemmalle, miksi kielsin leikit. Jos tytöllä on kunnon vanhemmat, he varmasti haluaisivat kuulla, jos heidän lapsensa ei osaa toimia oikein.)
ap
Minulla on asperger-lapsi ja täällä sekin diagnoosi on heittopussina ja sylkykuppina, tosin ei ihan yhtä pahasti kuin adhd. Mutta tyypillistä on, että jos jossakin keskustelussa vastapuoli jää häviölle tai siltä loppuu muuten argumentit, se alkaa mussuttaa: "näkee kyllä, keltä lapsesi on aspergerinsa perinyt". Mikä tietysti on totaalisen halpamaista ja vieläpä tuubaa.
Samaten kuin se, miten välillä näkee ilkeilyjä siitä, miten "varmana dokasit tai tupakoit raskausaikana, ei tollasia muuten synny", mikä on todella häijyä.
Ja kertoo puhujastaan aika lailla ikäviä asioita.
ap
näkyy edelleen roikkuvan ylhäällä.
ap
Mitä tarkoitit viimeisellä lauseellasi, mitä et tue? (Minä olisin toiminut varmasti samalla lailla ja kertonut lapsen vanhemmalle, miksi kielsin leikit. Jos tytöllä on kunnon vanhemmat, he varmasti haluaisivat kuulla, jos heidän lapsensa ei osaa toimia oikein.) ap
Lasta ja hänen erityisyyttään ja auta kasvaman. Vaan raukkamaisesti en anna lastani nyrkkeilysäkiksi.
Mitä tarkoitit viimeisellä lauseellasi, mitä et tue? (Minä olisin toiminut varmasti samalla lailla ja kertonut lapsen vanhemmalle, miksi kielsin leikit. Jos tytöllä on kunnon vanhemmat, he varmasti haluaisivat kuulla, jos heidän lapsensa ei osaa toimia oikein.) ap
Lasta ja hänen erityisyyttään ja auta kasvaman. Vaan raukkamaisesti en anna lastani nyrkkeilysäkiksi.
Sekin on lapsen kasvun tukemista, jos hänen ei anna toimia väärin. Sen vuoksi toivoinkin, että kertoisit tapahtuneesta lapsen äidille, että pystyy puuttumaan lapsensa väärään käytöksen aiempaa tehokkaammin.
ap
Kaikkea outoa ja erilaista on nykyään tapana taivastella ja vähän kadehtiakin. Vertaus mamuihin on hyvä, reaktio on aivan sama.
- Ollaan siis sitä mieltä, että Ne (siis mamut tai erityislapset) pääsevät vähemmällä, saavat elää kuin pellossa.
- Ja Ne saavat tukia, joita kadehditaan.
- Kaikki Ne ovat saaneet asemansa (asuinluvan tänne tai diagnoosin) jotenkin kepulikonstilla.
- Kaikki Ne ovat samanlaisia, ei-toivottuja. Eivät yksilöitä.
Kaikkea outoa ja erilaista on nykyään tapana taivastella ja vähän kadehtiakin. Vertaus mamuihin on hyvä, reaktio on aivan sama. - Ollaan siis sitä mieltä, että Ne (siis mamut tai erityislapset) pääsevät vähemmällä, saavat elää kuin pellossa. - Ja Ne saavat tukia, joita kadehditaan. - Kaikki Ne ovat saaneet asemansa (asuinluvan tänne tai diagnoosin) jotenkin kepulikonstilla. - Kaikki Ne ovat samanlaisia, ei-toivottuja. Eivät yksilöitä.
ap
kun erityislasten vanhemmat alkavat kasvattaa niitä idiootti-häirikkö-kakaroitaan ja lakkaavat joka vitun käänteessä vetoamasta diagnoosiin.
Kantakaa vastuunne, niin ette ärsytä!
jos olsisit vähänkin lukenut kesksustelua, tietäsit missä siitä keksustellaan.
Sinä availet monia avauksia jotka ei oikein ota tuulta alleen näistä ketjuista, miten minä olen omituinen kun en ymmärrä erityislapsia. Tuntuu että SINULLA on luetunymmärtämis ongelmia koska en ole väittänyt että KaIKKI erityislasten vanhemma ei kasvata vaan kerroin niistä tapauksista joista tiedän.
Ja pääpointtini ei ole lietsoa vihaa erityislapsia kohtaan, en ole heistä kateellinen tai mitään muutakaan. Pointtini oli se että en ymmärrä miksi erityislasta ei tarvitse kasvattaa tai asettaa rajoaj vaan vedotaan diagnoosiin ja sen avulla kuvitellaan että lapsi voi käyttäytyä miten vain..
Voitko nyt ymmärtää tämän pointin vai tarvitseeko sinun tehdä vielä uusia avauskia siitä miten olen paha ihminen?
sen toisen ketjun ap. (mä olen sulle nyt jo useampaa aloittamaasi ketjuun vastannut, koita nyt päästä yli siitä ettei kaikki ole ihastuneita pihan adhd terroreihin! Sinä tunnut olevan just sellanen mamma joka vetoaa aina siihen diagnoosiin kun naapurin lapsi on ruhjeilla ja tavarat rikottu, asutko täälläpäin?)
johtopäätöksiä kaikista erityislapsista? Kun et kerran diagnoosiakaan tiedä, etkä ehkä sitäkään, ONKO hän edes erityislapsi?
Se on minun pointtini. Etnisten ryhmien yleistyksiä tavataan sanoa rasismiksi, miksi voisi kutsua erityislapsien yleistämistä?
Lapsen outo käytös voi johtua niin monesta asiasta ja esim. adhd on kumminkin tunnetusti neurologinen sairaus, jota ei kasvatuksella aikaansaada. Siksi minusta on halpamaista haukkua asioita paremmin tuntematta.
ap