Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ehdottakaa rentoon synttärijuhlintaan/naisten iltaan menu?

Vierailija
05.05.2011 |

Koolla 3-kympin molemmin puolin olevaa porukkaa.

Ohjelmassa rentoa illan istumista, leffan katselua, pientä juomista ja syömistä.

Haluaisin laittaa tarjolle hyvää suolaista naposteltavaa kakun ja kahvin jälkeen seisovasta pöydästä omaan tahtiin otettavaksi ja santsattavaksi illemmalla/alkuyöllä (pippalot alkavatkin vasta kuuden jälkeen) Enkä halua joutua viettämään montaa tuntia kyökissä ennen juhlia, heh, eli jotain helppoa, hyvää ja nopeaa :)

Eli, ehdotuksia otetaan vastaan? :)

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskaa puuhaa, ja niitä voi tehdä kasvisversioinakin niille, jotka eivät kalasta välitä. Nam!

Vierailija
2/8 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskaa puuhaa, ja niitä voi tehdä kasvisversioinakin niille, jotka eivät kalasta välitä. Nam!

ruokansa väkertämisestä itse :)

Ja mä en tykkää kalasta, ei sushi ole muutenkaan mun mieleen.

Ehdotuksesta silti kiitän.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvät täytteet ja uuniin, leikkaa neliöiksi jäähtyneenä. Piirakat ovat aina sopivia ja kunnon kasvisvati dipeillä plus juustoja ja sipsijuttuja toimii aina. Kasvisvati- juustolautasyhdistelmästä löytää syötävää joka vegaani, keliaakikko, karppi, laihduttaja jne.

Meiltä Englannista saa upeita intialaistyylisiä bileruokia, ts. samosoita jne jotka vaan heitetään halutessa uuniin. Hiukan eksoottisempaa ja mielenkiintoisempaa kuin perussipsit, luulisin että myös Suomesta saa tällaisia juttuja.

Ja ihan rehelliset karjalanpiirakat munavoin kera maistuvat useimmille. Itsetehdyt ovat tietysti parhaita ja yllättävän helppoja sarjatyönä.

Vierailija
4/8 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö suolainen pöytä kannattaisi laittaa ensin esille vai miksi noin päin?

Miten olisi helppo tapas/meze-pöytä, jos et tykkää kauheasti keittiössä väkertää? Valmiina saa vaikka mitä purkeista - kalamataoliiveja, viininlehtikääryleitä, sardelleja (ei siis anjovista vaan esim. stocka tai delipuodit myy), erilaisia juustoja jne. Sitten itse voisit tehdä jonkun hyvän leivän kaveriksi muutaman helpon tahnan, kuten hummusta ja vaikka tzatzikia tai munakoisotahnaa. Miltä kuulostaa? :)

Vierailija
5/8 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi helppo tapas/meze-pöytä, jos et tykkää kauheasti keittiössä väkertää? Valmiina saa vaikka mitä purkeista - kalamataoliiveja, viininlehtikääryleitä, sardelleja (ei siis anjovista vaan esim. stocka tai delipuodit myy), erilaisia juustoja jne. Sitten itse voisit tehdä jonkun hyvän leivän kaveriksi muutaman helpon tahnan, kuten hummusta ja vaikka tzatzikia tai munakoisotahnaa. Miltä kuulostaa? :)

ja sitten kun ihmiset alkavat kaivaa omia pullojaan ja juomaan (sivistyneesti tietenkin!) olisi mukavaa kun olisi jotain suolaista naposteltavaksi siinä ohessa.

Ehdotuksesi kuulostaa aika hyvältä, mutta ei täällä tuppukylässä ole mitään stockaa tai delipuoteja (vai mitä olikaan?) Siwa löytyy :D

täytyy ottaa selvää mitä on hummus ja mitä munakoisotahnaan tulee.. näin hyvin mä tiedän :D

ap

Vierailija
6/8 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos joku K-market löytyy niin alkaa olla mahiksia. Ainakin K-supermarket täällä päin myy melkein kaikkea, mitä tarvitaan (paitsi niitä sardelleja ei ole näkynyt mutta eipä ne ole välttämättömiä). Hummukseen tulee kikherneitä (ota valmiiksi liotettuja purkista), tahini-seesamitahnaa jos kaupassa on, sitruunaa, valkosipulia ja oliiviöljyä. Hyvää, namnam. Munakoisotahnaa voi tehdä monella tapaa, yksi tapa on halkaista munakoisoja ja laittaa uuniin kypsymään. Kun ovat pehminneet (menee aikaa), niin kaavitaan sisukset kulhoon ja sekoitetaan esim. ranskankerman ja mausteiden kanssa.

Joku juustovatikin voisi olla ihan kiva, jos kauppoja on rajallisesti. Brietä, homejuustoja ja jotain vuohenjuustotyyppistä luulisi löytyvän ja hedelmäosastolta muutama päärynä ja rypäleitä. Patonki ja suolakeksejä niin se on siinä.

ja sitten kun ihmiset alkavat kaivaa omia pullojaan ja juomaan (sivistyneesti tietenkin!) olisi mukavaa kun olisi jotain suolaista naposteltavaksi siinä ohessa.

Ehdotuksesi kuulostaa aika hyvältä, mutta ei täällä tuppukylässä ole mitään stockaa tai delipuoteja (vai mitä olikaan?) Siwa löytyy :D

täytyy ottaa selvää mitä on hummus ja mitä munakoisotahnaan tulee.. näin hyvin mä tiedän :D

ap

Vierailija
7/8 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jälkiruuaksi vaniliajäätelöä. Maalaanen.

Vierailija
8/8 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaisin salaattipöydän, jossa olisi jotakin ruokaisampaakin, esim buffet tyyppinen josta voisi itse luoda oman salaatin. Patonkia ja vaikka pikkukarjalanpiirakoita (saa pakasteina). Sitten kakkukahvit, jossa kakun lisäksi jotain hyviä keksejä tai konveteja. Illemmalla naposteltavaa, kuten sipsejä, poppareita, karkkeja, viinirypäleitä yms,, ja vaikkapa sitä patonkia ja piirakoita tuorejuustolla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kahdeksan