Vuosiloma pätkissä :(
Kiva, tänään puhuttiin töissä vuosilomista.
Minä ja moni muu joutuvat pätkimään lomansa. Muutama työkaveri saa pitää koko loman yhtä pötköä, epäreilua.
Kommentit (13)
Lomia ei voi pätkiä ihan holtittomasti.
Kysy ehdottomasti luottamusmieheltänne.
Hän on olemassa teitä varten ;-)
pitää yhteen putkeen, niin kyllä sen lain mukaan saa. MUTTA esimies saa päättää ajankohdan. Loma-ajan sisällä, mutta kuitenkin, voi olla vaikka syyskuu.
Minä jään muutaman vkon kuluttua työttömäksi ja saan vuosilomani rahana=vaikuttaa ekaan ansiosidonnaisen määrään vähentävästi jota sitäkin saa taas odotella iänkaiken :((
Minä jään muutaman vkon kuluttua työttömäksi ja saan vuosilomani rahana=vaikuttaa ekaan ansiosidonnaisen määrään vähentävästi jota sitäkin saa taas odotella iänkaiken :((
ja osan siitä ihan ajoissa.
fiksusti. Kaksi ja puoli kuukautta lomaa takuuvarmasti yhteen putkeen ja täydellä palkalla (ja vielä erinomaisella sellaisella).
Ette varmaan millään arvaa, mitä teen työkseni.
pitää yhteen putkeen, niin kyllä sen lain mukaan saa. MUTTA esimies saa päättää ajankohdan. Loma-ajan sisällä, mutta kuitenkin, voi olla vaikka syyskuu.
Vuosilomalaki väittää ihan muuta
vähintään 2 viikkoa lomasta pitää antaa yhtenäisesti.
Vuosilomalaki väittää ihan muuta
Haittaako muita jos kesäloma on usemmassa erässä? Itse olen aina valinnut lomani noin, eli en ole koskaan pitänyt 4 viikkoa putkeen.
Usein pidän 2 + 2 viikkoa, nyt kesäksi valitsin 1 + 2 viikkoa ja yhden pidän joskus syksyllä.
Toisaalta en ole koskaan pitänyt kaikkia lomia putkeen, joten en tiedä kumpi olisi parempi systeemi. Olen todennut tuon tavan hyväksi, joten olen jatkanut niin. Tykkään olla "usein" lomalla, nytkin pidän lomaa sekä ihan alkukesästä että loppukesästä.
lomista sopia. Meillä heinäkuu on yleisin lomakuukausi ja itse säästän kaikki lomat sen yhteyteen ja lomailen 6-8 viikkoa.
Tosin kohta ei onnistu kun lapsi menee kouluun ja lomia on vietettävä muunakin ajankohtana.
ahdistaisi pitää loma yhteen menoon. Pidän loman aina kahdessa erässä, esim.1+3viikkoa. Saatan säästää 1-2 päivää syksymmälle puutarhatöitä varten.
lomien pätkiminen on nykyisin yleistä, joskus pätkijä olet sinä, ja joskus joku muu